Re: Wie herkent deze onderdelen

Hoi Naud.

De grote platen zijn engine restaints. Deze monteer je onder de moeren van je motorsteunen. Deze platen bedwingen de voorwaartse krachten op de motorsteunen zodat ze heel blijven. De overige zijn varianten van de voorste sleepogen. Deze monteer je onder de bevestiging van de voorbumpers.

Groetjes, Henny Beumer

990316 schreef:
20 jul 2025, 16:15
Hoi Naud.

De grote platen zijn engine restaints. Deze monteer je onder de moeren van je motorsteunen. Deze platen bedwingen de voorwaartse krachten op de motorsteunen zodat ze heel blijven. De overige zijn varianten van de voorste sleepogen. Deze monteer je onder de bevestiging van de voorbumpers.

Groetjes, Henny Beumer
De twee trekogen rechts zijn het eenvoudigst te identificeren, de 4 onderdelen rechts en in het midden voor de motorsteunen in een chrome bumper zijn lastiger
Ik vraag me sowieso af hoe je een 1971 af kan bouwen zonder die onderdelen, want zonder deze restraints kan de hele aandrijving naar voren bewegen.

Ik heb ook een foto uit een recente discussie over CBB motorsteunen op MG Experience mijn thuisplek als het op MG zaken aankomt (14.000 posts so far). :-)

Maar de uitgebreide website optie om die hier in te voegen is opnieuw foetsie. Dan maar via een link doorgestuurd, kies de derde post erin voor de juiste foto
https://www.mgexp.com/forum/mgb-and-gt- ... s.4952660/

Inmiddels helemaal duidelijk waar de onderdelen van de motor steunen thuishoren en ook waarom!
Doordat de motor nog niet gelopen heeft is het “gemis” nog niet merkbaar geweest.
In eerst instantie even onduidelijk omdat de diverse catalogi niet echt helderheid gaven.
Inmiddels zijn ze gemonteerd, hetgeen eenvoudig te doen was, door dynamo en wat slangen uit te bouwen.
Sleepogen ook duidelijk nu.
Allen heel veel dank voor de hulp!!
Op naar de RDW volgende week
Dan moeten de vele uren arbeid en plezier “beloond” worden met een kenteken!
Bijgevoegd nog even een foto met het resultaat

Vandaag , 19-08, voor herkeuring én voor inslag VIN naar de RDW. 1e keer liep de motor nog niet, ( RDW informeerde mij niet juist). Auto moest “rollen “! Maar dat klopte niet dus vandaag met lopende motor naar RDW. En na 21 jaar (uiteraard met enige tussenpozen) is de restauratie beëindigd!
Het kenteken wordt afgegeven. Wel een bijzonder moment.
En als kroon op het werk gaat mijn zoon hem als trouwauto gebruiken (over goed 2 weken)
En wat een fantastisch project is dit geweest.