Verzekering via Kuiper ( lachertje)

In het maandelijks clubblad wordt Kuiper Verzekeringen aangeprezen voor het verzekeren van je MG. Op dit moment heb ik mij tf verzekerd bij Unive maar vindt het belangrijk dat bedrijven die zich inzetten voor de MG een kans moeten krijgen. Ook vindt ik het dan minder belangrijk dat de premie iets hoger zou kunnen uitvallen.
Het is nog geen zomer maar wel de tijd om bij Kuiper te kijken voor een verzekering. Als ik deze voordat ik de MG uit de winterstalling ga halen geregeld is, is dit weer mooi mee genomen.
Via de site van Kuiper een offerte aangevraagd. Alle informatie doorgegeven. Mooi dat ze en dag later bellen voor informatie. Maar dan komt het resultaat Kuiper wil de MG tf NIET verzekeren omdat ik niet uitsluitend hobby matig gebruik van de auto maak. Je mag toertochten maken zoveel je kan binnen een aantal kilometers, maar een boodschap doen bij de appie op een mooie zonnige dag is niet verzekerd. Dit valt niet binnen de normen van de verzekering.
In mijn werkzaam leven heb ik een assurantie B diploma ( gevolmachtigd verzekering agent) gehaald, WFT schade en leven gehad en veel verzekering gesloten waaronder ook auto verzekeringen, maar zoveel onbenul nooit meegemaakt.
TIP: sluit niet bij deze verzekeraar. erg frustrerend en bij de schade waarschijnlijk veel gezeik.
Laatst gewijzigd door Schelto Wolf (230063) op 31 jan 2025, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Verzekering via Kuiper ( lachertje)

Het is een zeer eenzijdig negatief bericht wat geschreven wordt door de heer Wolff.
Ik heb mijn MG B en mijn MG TF tot volle tevredenheid verzekerd bij Kuiper verzekeringen, we hebben als MGCar Club een contact persoon bij Kuiper, de heer Gijs Gerritsen (Relatiebeheerder afdeling Klassieke Motorrijtuigen).
Ik gebruik beide MG's hobbymatig en dan kan je wel degelijk naar een supermarkt voor je boodschappen, ik haal in de zomer mijn kleinkinderen uit school en dan zijn de TF of de B wel degelijk verzekerd.
Wordt het je dagelijkse auto, of wordt de TF door meerdere bestuurders gebruikt dan is het geen hobby matig gebruik meer.
Dat zou je als gevolmachtigde verzekering agent moeten weten lijkt mij.

TIP: Bel Kuiper verzekeringen en vraag naar onze contactpersoon, dan krijg je een advies op maat.

Ik sluit me aan bij Rob Bouman. We hebben vier TF'jes en nog wat andere Engelse auto's die bij Kuiper tot volle tevredenheid verzekerd zijn. Boodschappen doen, iemand anders laten rijden why not, geen enkel probleem. Helaas heb ik in 2016 een TF afgeschreven toen ik geen voorrang kreeg van een New Holland Tractor en dat vond onze TF niet zo leuk. Dan merk je wat je aan Kuiper hebt, geen discussie na 3 weken stond het bedrag van de taxatie op onze rekening. Bij de Lotus Elise het zelfde, een scheur in de ruit. Dan moet bij een Elise de neus verwijderd worden. Geen klus voor Car-Glas maar wel voor de importeur die een hele andere factuur binnen gooit. Dat was geen probleem en wij en de Elise weer blij. Ik zou meneer Schelto toch adviseren naar Gijs te bellen en weet zeker dat ze dat corrigeren.
Iedereen aan de F & TF !!

Ik was al jaren lang verzekerd bij Kuiper, tot volle tevredenheid. Toen ik las in MG-Nieuws dat je nu ook korting krijgt als je lid van de MG Car Club Holland bent, heb ik ze gebeld en ze hebben zonder discussie de jaarpremie met ruim € 47,- verlaagd.
Ik heb nog even naar de polisvoorwaarden op internet gekeken, en lees in paragraaf 4.1. "particulier en hobbymatig gebruik: in clubverband, van en naar clubevenementen en voor genoegen". Dus ritjes voor je plezier/genoegen vallen gewoon onder de polisvoorwaarden.

Re: Verzekering via Kuiper

Prima bedrijf, Kuiper Verzekeringen.

Zowel mijn MG B als mijn Volvo Amazon Estate al jarenlang bij Kuiper verzekerd. Aangezien ik niet alleen toerritten rij, maar ook regelmatig kaartlees-/regularityritten kwam ik op advies van veel soortgenoten bij Kuiper terecht. Ik kan niet anders zeggen dan een topbedrijf met goede adviezen.

In de periode dat ik de Bee aan het restaureren was ook prima advies gehad op mijn vraag om de Bee te verzekeren in die periode tijdens transport naar bedrijven die werk deden wat ik niet zelf aan de Bee deed.

Maar dat er enkele restricties zitten aan de polis van een klassiekerverzekering kan ik mij nog wel voorstellen ook. Met een klassieker wordt doorgaans niet dagelijks gereden. Zo ja, dan is het begrijpelijk dat een verzekeraar een product aanbiedt dat geschikt is voor dat dagelijkse gebruik. Het risico bij dagelijks verkeer ligt uiteindelijk ook hoger dan bij een klassieker die hooguit een paar duizend kilometer per jaar aflegt.

230063 schreef:
31 jan 2025, 12:39
Op dit moment heb ik mij tf verzekerd bij Unive
Vraagje: WA of volledig Casco bij Univé? Met of zonder taxatierapport van de MGTF? Belangrijk voor mij is wat ze betalen als de MGTF morgen uitgebrand in de garage staat. Ik ken verzekeringen die voor de verzekeringswaarde naar Autoscout verwijzen en er toevallig eentje tegenkomen die voor 2.500 euro te koop staat. Ik ken ook maatschappijen die een recent (erkend) taxatierapport terzijde leggen. Wat vergelijken we in jouw geval?

Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

over Unive: mijn TF daar aanvankelijk all risk verzekerd net als mijn dagelijkse auto. Bij navraag bleek dat Unive slechts de dagwaarde vergoedt ongeacht een taxatierapport met een veel hogere vervangingswaarde. Daarop overgestapt naar goedkopere (!) all risk verzekering via de KNAC waar men uitgaat van de werkelijke kosten tot aan de getaxeerde vervangingswaarde.

Hallo Ad,

Je TF is bij Kuiper volledig allrisk incl. opstal uiteraard, verzekerd tegen de taxatie waarde, dus om de 3 jaar mag je je MG laten taxeren. Kuiper werkt niet met de waarde volgens handvat of richtlijn uit de markt maar gewoon het afgesproken bedrag. Wel moet je de auto als recreatie/hobby voertuig gebruiken tot 7500 Km per jaar NAAST een andere auto dus niet dat de TF je primaire auto in een jaar of seizoen wordt en dat is voor de meesten hier van toepassing. Ik heb er geen aandelen in maar laat ze een offerte maken en dan kun je zelf vergelijken. Hier al het Engelse spul daar verzekerd en het gaat probleemloos.

Ik weet uit de praktijk dat naast Univé ook andere verzekeringen uitgaan van dagwaarde en niets doen met een taxatierapport. Op de vraag hoe een verzekering de dagwaarde bepaald volgt het nodige gestotter. Daar werd mij destijds zelfs Autotrack genoemd voor het bepalen van de dagwaarde. Maar daar zie MGTF's van 2.500 euro en 10.000 euro op vermeld staan.
Ga er maar vanuit dat je bij de bekende namen in verzekeringsland afgescheept wordt met een kleine fooi. Dat hebben veel mensen zo niet in de gaten schat ik in.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Hallo Ad,

Kan alleen uit eigen ervaring spreken. in 2016 heb ik onze Tiffany 1 ("80 Anniversary goodwood green) afgeschreven en het bedrag van de taxatie was gewoon de afspraak. Volgens mij doen alleen de KNAC en Kuiper dat bij de andere verzekeraars is het een handvat of indicatie en moet je zelf aantonen dat de auto dat waard is. Bij de genoemde twee maatschappijen is dat niet aan de orde.

930288 schreef:
04 feb 2025, 15:13
….
Maar dat er enkele restricties zitten aan de polis van een klassiekerverzekering kan ik mij nog wel voorstellen ook. Met een klassieker wordt doorgaans niet dagelijks gereden. Zo ja, dan is het begrijpelijk dat een verzekeraar een product aanbiedt dat geschikt is voor dat dagelijkse gebruik. Het risico bij dagelijks verkeer ligt uiteindelijk ook hoger dan bij een klassieker die hooguit een paar duizend kilometer per jaar aflegt.
Daar zit voor eigenaren van een “Moderne” MG, EEN F, TF, of Z-series, wel een beetje een wat moeilijker puntje. Deze auto’s worden door eigenaren soms structureel als dagelijks vervoermiddel gebruikt. Daarmee kun je natuurlijk in een penibele situatie komen als je schade oploopt op het moment dat dat overduidelijk zo is. Dat beperkt op de keper genomen de mogelijkheden wel een beetje, daar is een klassieker of youngtimerverzekering ook niet. Kuiper zal ook naar je andere auto hebben gevraagd. Zonder dagelijkse sleurbak, geen youngtimerverzekering.

150070 schreef:
06 feb 2025, 22:35
930288 schreef:
04 feb 2025, 15:13
….
Daar zit voor eigenaren van een “Moderne” MG, EEN F, TF, of Z-series, wel een beetje een wat moeilijker puntje. Deze auto’s worden door eigenaren soms structureel als dagelijks vervoermiddel gebruikt. Daarmee kun je natuurlijk in een penibele situatie komen als je schade oploopt op het moment dat dat overduidelijk zo is. Dat beperkt op de keper genomen de mogelijkheden wel een beetje, daar is een klassieker of youngtimerverzekering ook niet. Kuiper zal ook naar je andere auto hebben gevraagd. Zonder dagelijkse sleurbak, geen youngtimerverzekering.
Dat klopt. Voor mij zo'n logische zaak dat ik het vergeten ben hierboven te vermelden.
Een klassiekerverzekering is voor een klassieker. Dus zowel mijn Amazon Estate als de MGB via Kuiper Verzekeringen.
De dagelijkse Volvo XC60 en de boodschappen Citroën Berlingo zijn gewoon regulier verzekerd.

Nog even een nabrander voor allen. Let er ook goed op dat jouw klassieker bij schade in het buitenland zonder problemen naar Nederland wordt gerepatrieerd.!!!!!!!!!!!!!!