Viering 70 jaar MG Car Club Holland 2025

#1
Beste mensen van MG CCH.
Prachtig dat onze club volgend jaar 70 jaar bestaat en dat de club uit wil pakken om er iets speciaals van te maken, top. Maar wat ik jammer vind is dat de plannen voor de viering ( waarschijnlijk ) in september georganiseerd gaat worden, en waarom vind het jammer !! Omdat wij dan op vakantie zijn, nu hoeft u niet alleen naar ons te kijken natuurlijk, maar gezien dat er in onze club veel 65 plussers lid zijn, zullen er vele juist in die maand ( september na seizoen ) nog op vakantie zijn denk ik. De maanden juli - augustus komt voor de Pensioenado ( het merendeel ) beter uit denk ik, ook meer kans op hoog zomer weer. We willen er graag bij zijn maar om er een vakantie voor te laten schieten is ook nog al wat. Je doet het nooit goed natuurlijk maar misschien is hier nog niet aan gedacht.

Met vriendelijke groet.
Ad & Annelies Coertjens.

Re: Viering 70 jaar MG Car Club Holland 2025

#3
Tja, en als je het in juli of augustus zou doen, kun je nergens terecht want het is hoogseizoen. Bovendien krijg je dan prijsplaatjes die een stuk anders liggen en sluit je daarmee de wat minder kapitaalkrachtigen uit. Maar wie houdt je tegen om de vakantie in september in twee delen op te splitsen? Maar als werkende krijg ik uit bovenstaande opmerkingen de indruk dat het leven van een gepensioneerde ook tegenvallers bevat. Tja, zo is het leven.

Re: Viering 70 jaar MG Car Club Holland 2025

#4
Dag allemaal,
dank voor de opmerkingen over de data van de viering 70 jaar MG Car Club Holland 2025. Om te voorkomen, dat we op dit forum een lange discussie krijgen hebben we als bestuur en feestcommissie een artikel in voorbereiding voor in het MG Nieuws en op de website, waarin we uitleggen, waarom dit weekend is gekozen. Houdt de website in de gaten, daar komt het binnenkort op.
Hartelijke groet,
Gert-Jan Polman
Coördinator Evenementen MGCCH

Re: Viering 70 jaar MG Car Club Holland 2025

#5
Het klopt dat er veel leden zijn die met pensioen zijn. Maar vergeet niet dat het event of the year afgelopen jaar in de vakantie periode was georganiseerd met groot succes. De jongere generatie werkt nog en die zijn met hun vakanties afhankelijk van hoe de planning bij hun werkgever of bedrijf is geregeld. Je zou verwachten dat een gepensioneerde juist veel flexibeler zou zijn met het plannen van hun vakantie. Het is van belang juist jongeren bij de MG Car Club te krijgen en te houden voor de toekomst. De MG Car Club moet geen club voor gepensioneerden worden anders krijg je een sterfhuis constructie zoal we al bij veel autoclubs zien.
Iedereen aan de F & TF !!

Re: Viering 70 jaar MG Car Club Holland 2025

#6
Nou nou nou ‘n beetje meer met respect over de Pensioenado’s. Zeker moet je denken aan het voortbestaan van de club, maar het komt over of (de Pensioenado) ze binnen een paar jaar van deze bol verdwenen zijn. ( Je zou ook kunnen denken, we zullen de oude garden die altijd onze club gedragen hebben eens een mooie dag bezorgen voor ze van deze bol verdwenen zijn). Het moet voor het gehele leden bestand aantrekkelijk worden gemaakt om bij dergelijke grote evenementen aanwezig te kunnen zijn en wat betreft even terug komen van vakantie / Frankrijk / Spanje / Italië / Kroatië / Oostenrijk / is nou ook niet meteen dat je zegt “ goed plan “ in Nederland is dat wel te doen. Vraag: Het leden bestand 80% boven de 65 jaar, of is dat niet zo.
Ik begrijp ook dat je het niet voor iedereen het naar de zin kunt maken, als dat voor 50% lukt zou al mooi zijn.

Re: Viering 70 jaar MG Car Club Holland 2025

#7
Dat het moeilijk is om de jongeren te enthousiasmeren voor een oldtimer, in dit geval MG komt omdat ze veel minder interesse hebben voor dat oude spul, wij (boven de 65) komen uit een heel ander tijd, dat is al begonnen met brommers, nu rijden ze elektrische fiets of auto. Ik heb al bij diverse autoclubs gezeten, daar speelt dat zelfde probleem. Dus ben blij met de oudjes, als die generatie verdwenen is zullen de nu bestaande clubs flink in leden dalen of geheel verdwijnen.

Re: Viering 70 jaar MG Car Club Holland 2025

#8
Hallo Ad,

Daar heb je gelijk in, jongeren hebben (uitzonderingen daargelaten) minder met oude auto's . Wel moet die auto hun aanspreken en we merken dat de MG-Rover Zeds dat zijn de ZR-ZS-ZT-ZTT en iets minder de MGF maar zeer zeker de TF. Geen choke voor hen want dat moet het motormanagement maar uitzoeken. Wel moet hun MG cool genoeg zijn en graag wat vlotter zijn en willen ze actief met hun MG bezig zijn. Ik denk dat er golf bewegingen door de de club gaan . De MGB zit op zijn hoogtepunt maar de MGF TF en de Zeds komen er aan. Ook dat gaat over met het ouder worden van hun eigenaars en eigenaressen. Over 20 jaar staan er wellicht een rijtje MG Cybersters aan de lader voor een tourrit met ongetwijfeld hun trotse eigenaars. Wel hopen dat de electronica en schermen na die tijd nog werken. Het leden bestand tamelijk grijs dat was weer duidelijk de 27st oktober in Houten. Dat is dus een uitdaging voor de club om daar wat mee te doen maar volgens mij zijn ze daar al druk mee bezig. Denk dat de club vooral vooruit moet kijken en de nieuwere modellen moet omarmen of die je nou wel of niet aanspreken. Als we in het verleden wat vriendelijker waren voor de MGF/TF en Zed rijders dan denk ik dat er meer jongere leden waren geweest. Ze zijn er wel maar zitten niet bij onze club omdat ze te horen kregen in een Rover te rijden etc...
Soms wordt wel eens vergeten dat we een merken club zijn. Daarom vrees ik ook voor de toekomst van bv de ATO en TTO club en andere afsplitsingen want die sterven net als de Triumph club uit met hun liefhebbers en dat is jammer. Die horen er gewoon bij net als hun eigenaars en eigenaresses met hun MG. Uiteindelijk hebben we allemaal dezelfde octagon op de neus staan.
Laatst gewijzigd door Peter van Poppel (160084) op 29 okt 2024, 07:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen aan de F & TF !!

Re: Viering 70 jaar MG Car Club Holland 2025

#10
160084 schreef:
28 okt 2024, 18:21
Het leden bestand tamelijk grijs dat was weer duidelijk de 27st oktober in Houten.
De organisatie in Houten organiseert een beurs voor de liefhebbers van 'Engelse oldtimers' volgens alle reclame voor het evenement. Daar trek je dus grotendeels een grijs publiek mee en weinig F, TF, ZS, ZR en ZT rijders. De beurs zou er moeten zijn voor alle liefhebbers van de Engelse merken MG, Lotus en noem het hele rijtje maar op.
Als je zegt dat de MG Car Club een oldtimer club is dan weet iedereen je te corrigeren dat het beslist niet alleen oldtimerclub is. Misschien moet ook de organisatie van Houten gecorrigeerd worden door in 2025 niet alleen reclame maken voor een 'oldtimerbeurs'.

Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Viering 70 jaar MG Car Club Holland 2025

#11
Dat is een goede Ad,

Ik ben het helemaal met je eens. ieder jaar gaan we naar Gaydon naar het Britisch Motor Museum. Wat heerlijk om daar alle alle Austin Rover modellen incl de MG varianten in brand new conditie te mogen zien. Wat denk je van een rijtje Rover 220 Coupe's (de snelste productie Rover tot nu toe) of een vloot Rover 200 BRM's aangevuld met schitterende Rover 600 (TI) en 800 modellen. Het mooiste is het enthousiasme van de Engelsen. Inderdaad Houten was meer van het zelfde het leek wel of het alleen toegang voor 50+ was en daar hoor ik ook bij hoor. Het stopt daar zo'n beetje bij de jaren 80 en dan is al ruim 40 jaar geleden. In die tijd bouwden ze aan de andere kant van het kanaal ook hele leuke auto's. En de zoals je al aangaf de Zed's en de MGF en TF dat zijn belangrijk voor onze club de komende tien jaren die jongeren trekken voordat wellicht de EV's van het huidige MG het stokje over gaan nemen. Wij hebben aardig wat jongeren om ons heen en die vinden een MGA of B nog wel kunnen maar zeker niet voor hen. En alles daarvoor op die smalle bandjes dat nemen ze niet eens meer serieus.
Iedereen aan de F & TF !!

Re: Viering 70 jaar MG Car Club Holland 2025

#12
160084 schreef:
31 okt 2024, 14:44
Inderdaad Houten was meer van het zelfde het leek wel of het alleen toegang voor 50+ was en daar hoor ik ook bij hoor. Het stopt daar zo'n beetje bij de jaren 80 en dan is al ruim 40 jaar geleden.
Bedankt voor je toelichting Peter. Het stopt bij de jaren 80 en dat is precies wat de beursorganisatie in de promotie beloofd. Het is dus een vrije zondag voor de registerbeheerders van youngtimers.

Groet, Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Viering 70 jaar MG Car Club Holland 2025

#13
Heren,

Jullie hebben in Houten dan toch niet goed opgelet. Ook jeugdigen liepen er rond en op de stand van de MG Car Club had de New Generation groep en hele mooie ZR neergezet en de stand werd ook bemand door jeugdigen. Gelukkig is er een groeiende groep jongeren actief binnen de MGCCH. Geef ze alsjeblieft de tijd, zegt deze tegen de 70 aanlopende oudere jongere.

Re: Viering 70 jaar MG Car Club Holland 2025

#14
930288 schreef:
03 nov 2024, 15:41
Ook jeugdigen liepen er rond.
En dat hadden er veel meer kunnen zijn als de organisatie (is niet de MGCC) de beurs promoot als een beurs voor oldtimers en youngtimers.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control