MG RV8 immobilizer bypass plug via MG RV8 World Owners Association Facebook pagina - ervaringen?

#1
Sinds 1 maand ben ik in het bezit van een MG RV8 (ex Japan #1312) en op de eerste dag ihad ik een probleem met de startonderbreker toen de auto niet wilde starten.
Mogelijk ben ik op een van de sleutelhangers van het alarm gaan zitten, maar in ieder geval weigerde de auto te starten. Geen brandstofpompgeluid en geen startmotor en mogelijk werkten alle andere onderbroken items ook niet, maar dat wist ik toen nog niet.
Het verwijderen van de accukabels hielp (denk ik) en sindsdien start de auto altijd, maar het zou zomaar weer kunnen gebeuren en dan is het misschien niet zo eenvoudig op te lossen.

Op de Facebook-pagina van de MG RV8 World Owners Association las een bericht van ene Simon Hall (die verder niet heel enthousiast is over deRV8) over een startonderbreker-bypass-plug .
Zelf zit ik niet op facebook, en ben het ook niet van plan, maar heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Bijlagen
RV8-Simon Hall.JPG
RV8-Simon Hall.JPG (43.6 KiB) 4388 keer bekeken
RV8-Simon Hall.JPG
RV8-Simon Hall.JPG (43.6 KiB) 4388 keer bekeken

Re: MG RV8 immobilizer bypass plug via MG RV8 World Owners Association Facebook pagina - ervaringen?

#2
Beste Hans
Denk dat je een van de eerste bent die een vraag stelt over een RV8.Komt op dit forum bijna niet voor. V8 in het algemeen niet.
Steek je licht eens op bij het V8 register.
Of ga eens naar de Engelse MG Experience en dan onder de rubriek Modern MG Forum. Daar worden geregeld RV8 items behandeld.
Heb zelf in het verleden wel aan RV8 ten gewerkt, maar dat betrof vervangen van verroeste voorruit frames en 1x een soft top vervangen.
Succes met je RV8
Laatst gewijzigd door Hans Geertse (850008) op 21 okt 2024, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: MG RV8 immobilizer bypass plug via MG RV8 World Owners Association Facebook pagina - ervaringen?

#3
MG Rover had een slechte reputatie als het op toepassen van allerlei electrische onderdelen aankomt. Bij de latere MGF en TF leidde dat over de jaren al tot steeds lagere betrouwbaarheid van met name dit soort startonderbrekingen en soortgelijke beveiligingen (problemen zijn lang niet altijd door accu loskoppelen te ondervangen). Het zou me niets verbazen als de eerder uitgebrachte RV8 al onder die bekende Engelse aanpak "lagere kosten zijn belangrijker dan betrouwbare werking" lijdt. Daar kan je op Engelse fora m.i. sneller achter komen. En sowieso eens rondvragen of er goede ervaringen met dit soort inplugbare bypass units zijn.

Ik heb even via mijn eigen vaste inschrijving op MG Experience voor MGB zaken ook de RV8 gevonden, zie https://www.mgexp.com/forum/modern-mg-forum.54/
Weinig RV8 bijdragen natuurlijk, maar dat is logisch bij een zo weinig verkochte wagen. Wordt gratis lid daar en stel wat vragen op dit forum, je weet maar nooit.

Natuurlijk is enige beheersing van de Engelse taal nodig, maar op sommige vooral Franse en Italiaanse teksten springen sommige leden wel bij...

PS Zelf beheers ik diverse talen, w.o. ook Frans, Duits en een beetje Italiaans en Spaans, maar met ChatGPT op je PC is een vertaling soms sneller gemaakt ...
cron