Verenklem voor verwijderen voor veren MGB

Dag MG liefhebbers,
Ik ben op zoek naar een verenklem die ik kan lenen/gebruikwn/huren om de voor veren van mijn MGB veilig te verwijderen.
Meestal doet iemand dat met een krik als de voorbrug nog aan de auto vast zit en de motor er ook er ook nog inzit.
Maar ik heb mijn motor eruit gehaald en gereviseerd. Vervolgens is mijn restauratie verder uit de hand gelopen en heb ik o.a. de voorbrug compleet verwijderd. Maar nu krijg ik de spanning niet van de voor veren af zonder verenklem. Wie zou mij hieraan kunnen helpen. Een tip om het veilig zonder klem te doen mag natuurlijk ook.
Groet Geertjan

Re: Verenklem voor verwijderen voor veren MGB

Hallo Gertjan,
Is niet zo moelijk, een draadeind M-12 2 moeren en een paar stevige staalplaatjes doen de Job.
zie de fotos.
Tool voorwiel veer MGB-LR.jpg
Tool vooras in gebruik.jpg
BGS 1514-M12.jpg
BGS 1514-M12.jpg (6.3 KiB) 18044 keer bekeken
Wil je het wat makkelijker doen koop den op Amazon .nl voor € 18,36 de druk en trekspindel BGS 1514-M12
Hier zitten lagers bij voor de moeren, zodat die makkelijker blijven draaien, tijdens het spannen.
Je moet de veer maar een klein eindje indrukken, hoe verder je indrukt, hoe hoger de spanning op het draadeind.
Maar zodra, de Schokbreker arm ook maar een klein beetje gelicht is kun je deze demonteren en dan de ver weer ontlasten.
als je per kant werkt heb je maar één spanner nodig.

Als je in Zuid Holland woont kun je de spullen wel lenen.
vraag wel een borgsom, zodat het spul terugkomt

succes!
Bert