Voorstellen en te koop gevraagd

Mijn naam is Femke Steenbrink en woon in het mooie Doorn. Ik ben op zoek naar een MG Roadstar (of Midget) en oriënterend. Ik heb een ritje gemaakt via iemand op Marktplaats en heb zaterdag een afspraak bij Aaldering in Brummen. Eens goed kijken wat bij me past. Als iemand tips heeft of in de buurt woont om over dit onderwerp te buurten dan zou ik dat ontzettend leuk vinden. Ik hoor het graag!

Re: Voorstellen en te koop gevraagd

Hallo Femke,
Van Marktplaats tot Aalderink; je zoekt wel in de uitersten.
Zit ik er ver naast als ik veronderstel dat je zelf niet de mogelijkheden en de kennis hebt om een oude auto rijdend te houden?
Als je wat rondkijkt op technische fora van klassieke auto's op het www krijg je een goede indruk van waar mensen mee te maken krijgen die zonder goede voorbereiding een 55+ jaar oude auto kopen.
Mijn advies is dan ook: blijf weg van marktplaats, maar zoek een auto door bemiddeling van een erkende garage, niet te ver uit de buurt, die in staat is de komende jaren de auto voor je te onderhouden en zo nodig door de APK te loodsen. Misschien vind je zo iemand wel in Austerlitz.
Succes, Steef.

Re: Voorstellen en te koop gevraagd

Ik sta er ook wel zo’n beetje in als Steef. Naast dat je een auto zoekt die je niet bij iedere garage kunt dumpen voor een beurtje en een APK-tje, is een vaste vertroude plaats, dichtbij, wel zo prettig. Destijds heb ik eerst het boek “original MGB” van Clausager gekocht en daarmee zelf een stuk kennis opgedaan. Zodat ik beslagen ten ijs kwam. Originaliteit was niet de hoogste vereiste, ik had wel mojn wensen en de mogelijkheden verkend. Helaas binnen de automobielhandel lopen nog steeds mensen rond die zich niet voor de klant interesseren, maar wel voor de zak met geld die ze je afhandig kunnen maken. Je moet jezelf de kans geven om de auto die bij JOU past te vinden. Ik had al een MG, mij heeft het bijna 3 jaar geduurd voordat ik de mij passende CGT had gevonden, verassenderwijs: van een particulier, via marktplaats.