Enige tijd geleden en vandaag weer reden we een toertocht door de Ardennen met onze MGC. Op enig moment bij een stop pingelde de motor even na. Vanaf dat moment heeft de motor een aantal keren de neiging gehad om af te slaan. Hij is zelfs een paar keer afgeslagen. Hij start dan overigens onmiddellijk. Als ik een heuvel af rij en op de motor afrem knalt hij af en toe in de uitlaat.
Iemand enig idee waar dit door komt en, nog belangrijker, hoe dit verholpen kan worden. Als de motor op bedrijfstemperatuur is loopt hij ongeveer 900 toeren p.m. Ik heb een 123 ontsteking die het steeds probleemloos heeft gedaan.
Re: Motor slaat af
#2Beste Frans,
Samengevat geef je aan dat dat je MGC soms nadieseld, soms knalt in de uitlaat bij het op de motor afremmen. En soms de neiging heeft om af te slaan.
Als eerste zou ik het ontstekingstijdstip (laten) controleren. Je beschrijft een te laat staande ontsteking. Het stationaire toerental is te hoog (zou rond de 700 rpm) m0eten zijn. Dit voorkomt nadieselen.
Een tweede oorzaak van het knallen in de uitlaat, zou een wat arm mengsel kunnen zijn.
Soms hebben elektronische ontstekingen wel een last van een "hitte" probleem.
Ik zou je adviseren om je MGC een tune-up te geven. Waarschijnlijk lost dit je probleempjes op.
Succes, Henny Beumer
Samengevat geef je aan dat dat je MGC soms nadieseld, soms knalt in de uitlaat bij het op de motor afremmen. En soms de neiging heeft om af te slaan.
Als eerste zou ik het ontstekingstijdstip (laten) controleren. Je beschrijft een te laat staande ontsteking. Het stationaire toerental is te hoog (zou rond de 700 rpm) m0eten zijn. Dit voorkomt nadieselen.
Een tweede oorzaak van het knallen in de uitlaat, zou een wat arm mengsel kunnen zijn.
Soms hebben elektronische ontstekingen wel een last van een "hitte" probleem.
Ik zou je adviseren om je MGC een tune-up te geven. Waarschijnlijk lost dit je probleempjes op.
Succes, Henny Beumer