MG CYBERSTER

We hebben al heel veel foto's gezien maar als ik het goed heb staat nu de eerste Cyberster op Nederlands kenteken.

Het kenteken is: GGV-51-J.

De functie van registerbeheerder voor de electrische afdeling is nog vacant maar met de eerste roadster op kenteken is deze functie extra aantrekkelijk.
Belangstellenden voor deze leuke functie kunnen terecht bij Jos Neuteboom (als ik het goed heb).

Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: MG CYBERSTER

Sommige vacatures staan al meer dan een jaar open. Het enthousiast maken en aandragen van geschikte kandidaten is iets waar ieder lid wat in kan betekenen. Niet zeggen dat is aan het bestuur!
En Jos Neuteboom is de coördinator van de registers en dat is dus de juiste persoon om naar te verwijzen.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Vanuit het bestuur wordt er in ieder geval alles aan gedaan. Qua deelname tijdens evenementen zie ik helaas weinig EV's. Dus de verwachting dat we uit die niet zo enthousiaste groep een registerbeheerder gaan vinden lijkt mij nihil.
Als regiocoördinator heb ik ook al gesprekken gehad met de dealer in onze regio, maar wat in eerste instantie positief leek is uiteindelijk uitgelopen op een deceptie. Het gaat mij te ver om daar hier in het forum verder inhoudelijk over te praten, maar mijn ervarngen zijn bekend bij het bestuur.

930288 schreef:
28 jul 2024, 23:23
Qua deelname tijdens evenementen zie ik helaas weinig EV's. Dus de verwachting dat we uit die niet zo enthousiaste groep een registerbeheerder gaan vinden lijkt mij nihil.
Het overgrote deel van de EV's zit in de lease. Een leaseauto die niet "open" is zul je weinig of niet zien tijdens toertochten. Nu er na 20 jaar een roadster op de markt komt waar het label "MG" is opgeplakt moet er voor de EV eigenaar een register te vinden zijn binnen de MG Car Club. De kans om iemand te vinden nihil te noemen terwijl de eerste Cyberster nog z'n weg moet vinden richting particulier klinkt niet positief of we moeten met 100 jaar MG tevreden zijn.

180092 schreef:
29 jul 2024, 10:58
De eerste rijervaring met de Cyberster is er ook, bij Autovisie.
Bedankt voor de link Wilfred. Ik heb al genoeg gezegd over Chinese auto's dus nu even geen commentaar.

Beste Ad en geïnteresseerden in de nieuwe MG Cyberster.
Dit is wel een mijlpaal, de eerste MG Cyberster op NL-kenteken in de kleur rood.
Ik ben benieuwd hoe snel NL-autospotters deze op beeld vangen en ook benieuwd wie de eigenaar is.
Deze Cyberster wordt een succes, het zal even tijd kosten maar er valt weer wat te kiezen als je portemonnee het toelaat:)
Voor wat het MG EV -register betreft is het van belang dat daar een beheerder voor komt die het pionierswerk wil gaan doen.
Deze man of vrouw kan op ondersteuning van de MG Car Club en de registerbeheerders rekenen.

Wie, o wie ???

Met groetjes Jos Neuteboom
tel. 06 401 355 92

020230 schreef:
30 jul 2024, 23:44
Ik ben benieuwd hoe snel NL-autospotters deze op beeld vangen en ook benieuwd wie de eigenaar is.
Deze staat op naam van Van Mossel en dat was ook wel te verwachten. Zodra deze richting een particulier gaat, of nummer twee naar een particulier gaat zal ik het kenteken hier melden. Kom je met deze MG naar een meeting of toerrit dan heb je over belangstelling vast niet te klagen.

030320 schreef:
29 jul 2024, 23:56
930288 schreef:
28 jul 2024, 23:23
Qua deelname tijdens evenementen zie ik helaas weinig EV's. Dus de verwachting dat we uit die niet zo enthousiaste groep een registerbeheerder gaan vinden lijkt mij nihil.
Het overgrote deel van de EV's zit in de lease. Een leaseauto die niet "open" is zul je weinig of niet zien tijdens toertochten. Nu er na 20 jaar een roadster op de markt komt waar het label "MG" is opgeplakt moet er voor de EV eigenaar een register te vinden zijn binnen de MG Car Club. De kans om iemand te vinden nihil te noemen terwijl de eerste Cyberster nog z'n weg moet vinden richting particulier klinkt niet positief of we moeten met 100 jaar MG tevreden zijn.
Dag Ad,

Gezien mijn eigen sales en aftersalesverleden in het autovak verwacht ik dat ook de Cyberster besteld gaan worden op lease basis. Gezien de gemiddelde leeftijd van onze leden en van de doelgroep die via een private lease constructie hun auto rijden is dat niet verwonderlijk.

Ik heb er alle vertrouwen in dat "ons" bestuur hun uiterste best doet. En Jos Neuteboom is ook als geen ander geschikt om de zaak aan te wakkeren.
Jos heeft mij maar wat vaak gemaild om meer informatie over mijn MG B voor het B register. :-)

Beste Ton,

Ik heb ook alle vertrouwen in het bestuur maar het bestuur heeft geen hoge hoed waaruit men namen kan toveren. In MG Nieuws hebben inmiddels diverse oproepen gestaan om vacatures binnen de registers in te vullen en dat is tot op heden niet gelukt. We zoeken al meer dan een jaar een helpende hand voor technische ondersteuning naast onze digitale man Koen Struik. Dit is helaas ook steeds niet gelukt.
We kunnen niet blijven wijzen naar het bestuur of naar Jos Neuteboom. Willen we als club en registers niet een stap terug doen de komende jaren dan moeten we ook naar onszelf als leden kijken. Vele handen maken licht werk. Is het misschien iets voor mij?

Inmiddels is nummer 2 ook op kenteken gezet: GLN-11-G. Op naam van een autobedrijf, waarschijnlijk de dealer.

En vrijdag 18 oktober is nummer 3 geleverd aan de eerste particulier in Nederland. Iemand van hier misschien?

Dag Jos,

Dit zijn de 4 kentekens, 2 wagens zijn "on the road" om het zo te zeggen,

GLN-11-G MG CYBERSTER Lease
GPH-95-R MG CYBERSTER Particulier
GGV-51-J MG CYBERSTER Importeur
GPZ-84-S MG CYBERSTER Importeur