Hallo Hans,
Zoals je in bijgaand schema van een EU-MGB 1970 kunt zien, had je een hele slimme ANWB man.
Ik neem aan dat hij de rode draad heeft aangesloten op de 3e zekering aan de kant van de witte draden.
Dit moet je wel even checken.
Je kunt dan in het schema zien dat de bobine nu is aangesloten via een van de andere witte draden die op hetzelfde punt in het contactslot zijn aangesloten
Als je inderdaad gewoon met de auto kon rijden, motor aan/uit bedienen via contactslot, moet dit de situatie zijn geweest na de ANWB ingreep.
In dat geval heeft Bet Palte de juiste suggestie, alleen..... dat lusje zit bij een 1970 MG niet meer op die toerenteller , het is een nieuwer type.
Maar het probleem kan dus in dat traject zitten zoals Bert Palte aangeeft
Tenzij ......
Henny Beumer vraagt om info over je ontsteking, en dat doet hij denk ik niet voor niets
Als een vorige eigenaar een electronische ontsteking heeft ingebouwd , of een elektronische ontstekingsunit in de bestaande verdeler heeft ingebouwd kan het zijn dat de bedrading is veranderd.
De reden is dat het type toerenteller in jouw auto vaak ruzie heeft met een elektronische ontsteking en dan niet meer werkt.
Dan kunnen er een aantal draden zijn omgelegd
De oorspronkelijke verbinding tussen contactslot en bobine kan dan verbroken zijn, en loopt dan al via de zekering die de ANWB gebruikte.
Dan kan de oorzaak ook zitten in een extra draad die destijds getrokken is tussen het zekeringskastje en de bobine, op je foto te zien is die wit
Ik hoop dat dit je verder helpt
Bert