Beste allemaal,
Sinds kort zijn wij lid geworden en op zoek naar onze eerste MG!
Wij zijn Bregje en Rick, 30 en 28 jaar, en zoals hierboven geschreven op zoek naar onze eerste MG. Om wat preciezer te zijn, een MGB GT. Het zal niet onze eerste Engelse klassieker zijn, daarvan hebben we er al drie; Land Rover Series 3 88' (1982), Morris 8 (1936) en een Austin Light 12/4 (1934). Een MGB lijkt ons een mooie aanvulling op de collectie, die we graag regelmatig willen gaan gebruiken.
Hiervoor zijn we op zoek naar de volgende zaken (indien haalbaar!):
- Een MGB GT
- Chromen bumpers
- Liefst zonder schuifdak
- Een Europees dashboard
- Links gestuurd
- Voorkeur voor overdrive
- We zoeken geen auto in concoursstaat, maar het liefst wel met harde dorpels.
- We hebben een budget van max. € 13.000,-
Hebben jullie tips? We hebben al een aantal auto's bekeken, maar hebben de juiste voor ons nog niet gevonden. Wat vinden jullie van onze wensen in relatie tot het budget?
We horen het graag en wellicht tot ziens bij een rit!
Groet,
Rick & Bregje
Re: Even voorstellen en te koop gevraagd!
#2Eigenlijk maar 1 advies: rustig blijven zoeken totdat je de juiste hebt gevonden. Mijn jacht naar een MGB GT duurde 2 jaar….. Het werd een MGC GT, maar verder alle wensen ingevuld. Nu 20 jaar later is de auto nog steeds in m’n, trotse, bezit. Moet er wel bij zeggen dat het mijn tweede MG was, dus we hadden al wel invulling van het MG-genieten.
#3Brandstofpomp stuk!
Vanmorgen via de KNAC de wegenwacht op bezoek. MGB staat stil, oorzaak was onbekend. Na enig zoeken blijkt de brandstofpomp kapot te zijn. Die wil ik dus graag (laten) vervangen. De (logistieke) uitdaging: hoe krijg je een auto die niet rijdt uit Tiel bij een hersteller die een brandstofpomp heeft. Zelf kom ik op: oplegger regelen, pomp aanschaffen -of ligt klaar bij hersteller- en met auto (en evt. pomp) naar een hersteller waar je de afspraak al hebt staan om het euvel te verhelpen Maar wellicht zijn er onder jullie slimmere oplossers?? Hoor of lees graag!
Groet, Dick
0651833708
Vanmorgen via de KNAC de wegenwacht op bezoek. MGB staat stil, oorzaak was onbekend. Na enig zoeken blijkt de brandstofpomp kapot te zijn. Die wil ik dus graag (laten) vervangen. De (logistieke) uitdaging: hoe krijg je een auto die niet rijdt uit Tiel bij een hersteller die een brandstofpomp heeft. Zelf kom ik op: oplegger regelen, pomp aanschaffen -of ligt klaar bij hersteller- en met auto (en evt. pomp) naar een hersteller waar je de afspraak al hebt staan om het euvel te verhelpen Maar wellicht zijn er onder jullie slimmere oplossers?? Hoor of lees graag!
Groet, Dick
0651833708
#4Beste Dick,
Dit draadje hoort eigenlijk onder "techniek MGA, MGB enz te staan.
Tip (van de wegenwacht en vaker gedaan) koop een goedkoop universeel noodpompje. zie afbeelding: https://m.media-amazon.com/images/I/618 ... SX522_.jpg . Pompje kost ongeveer 12 euro.
Monteer het pompje onder de motorkap tussen de benzineleiding. Bevestig het rode draadje een de plus (bv de witte draad op je zekeringkastje) en de zwarte op massa.
Als het goed trek het pompje de brandstof door de defecte pomp, starten en rijden maar. Niet vergeten om bij aankomst het draaje los te halen
Bewaar het pompje als reserve. En tip monteer een Hardypomp ipv een SU.
Succes, Henny Beumer
Dit draadje hoort eigenlijk onder "techniek MGA, MGB enz te staan.
Tip (van de wegenwacht en vaker gedaan) koop een goedkoop universeel noodpompje. zie afbeelding: https://m.media-amazon.com/images/I/618 ... SX522_.jpg . Pompje kost ongeveer 12 euro.
Monteer het pompje onder de motorkap tussen de benzineleiding. Bevestig het rode draadje een de plus (bv de witte draad op je zekeringkastje) en de zwarte op massa.
Als het goed trek het pompje de brandstof door de defecte pomp, starten en rijden maar. Niet vergeten om bij aankomst het draaje los te halen
Bewaar het pompje als reserve. En tip monteer een Hardypomp ipv een SU.
Succes, Henny Beumer