Re: Mg 1500

#2
Hallo Jan,
Wat je wilt weten: moet ik in de richting van een brandstof probleem of van een ontstekings probleem zoeken. 
Als je verbetering krijgt door de choke knop (heb je een handchoke?) uit te trekken tijdens inhouden dan wijst dat op een brandstof probleem.
Terugvallen van de toerenteller tijdens inhouden wijst op een ontstekings probleem.
Voor een brandstof probleem  begin je met het testen van de pomp opbrengst aan de carburateur bij warme motor. Controleer ook of de beluchting van de tank niet wordt belemmerd.
Voor een ontstekings probleem komt als eerste verdachte de ontstekings condensator (heb je contactpunten ontsteking?) in beeld, daarna de bobine.
Verder is er nog van alles mogelijk (is er een relatie met toerental, is er een relatie met snelheid), maar je moet ergens beginnen.
Een tip: wat meer gedetailleerde info levert vast meer reacties op.
Groet, Steef.

Re: Mg 1500

#3
Steef bedankt. Ga nog een aantal zaken checken, maar blijf verbaasd dat alleen bij een warme motor gebeurt na ong 10 kilometer.. Contactpunt ontsteking vernieuwd en correct afgesteld. Controle gedaan op lekken. Gr, Jan.

Re: Mg 1500

#4
Beste Jan,

Jouw omschrijving duidt op een bobine probleem. Zodra de motor warm is begint de motor te stotteren. Leen een bobine van een clublid en monteer deze. Wedden dat 't dan is opgelost. Laat daarna even weten of dit inderdaad het euvel was.
Groeten,
Sipke