Deze zomer een heel ander verhaal: halverwege de rondtocht door Frankrijk na zo'n 1000mijl ging de OD eerst traag inkomen en vervolgens weigeren om überhaupt actief te blijven: de peilstok was helemaal droog en pas na bijvullen op de low stand kwam de OD terug en later heb ik het niveau nog naar het high teken teruggebracht. Bij terugkomst thuis na ruim 2900km waren er 3 liter olie in gegaan om werkend thuis te komen.
![Droevig :-(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
De laatste IS motor deed het overigens uitstekend: over diezelfde afstand bleek bijna 1 liter olie bijvullen genoeg, zo'n laag gebruik heb ik nooit eerder meegemaakt, ook niet op mijn twee Gold Seal blokken na inrijden
Omdat ik het motorolieniveau altijd exact op het max streepje heb bijgevuld kan het hoogstens nog minder worden bij vullen tot middenin de min-max range
![Knipoog ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Coen Kymmel heeft zo'n lekkage nog nooit eerder meegemaakt, één van jullie wel? Sowieso gaat de B terug naar hem voor nader onderzoek om te zien waar dat lek nu zit, wéér op die seal (NKC39A) of juist elders?
De beruchte filtergasket op de OD zweette iets, maar dat ben ik gewend en na het afvegen ervan kwam daar althans de olie niet terug. Alles was naar de achterzijde geblazen, de voorkant was droog aftapplug incluis