850008 schreef:Hoi Don
De oude tanks zijn nog steeds leverbaar[ongeveer €380,00].De latere tanks zitten op €120,00 tot €220.00 Allemaal retail prijs.
RVS is al jaren niet meer leverbaar. Er zijn nog wel verzinkte exemplaren te verkrijgen.
Maar daar zijn ook problemen mee geweest.
Maar gezien de prijs is montage van een latere tank natuurlijk mogelijk en het overwegen waard. De tankunit van deze is ook nog eens €40,00 goedkoper.
Nu ik je toch aan de lijn heb . Heb het vermoeden dat Anthony van Xtreme welding services niet meer op de locatie in Wormerveer zit. Jammer.
Koelwater vervangen door koelvloeistof kan op een B in de meeste gevallen zonder expansie tankje. De montage ervan is natuurlijk beter.
Ik zet er meestal een radiateurdop op met een hogere druk 13 of 15 PSI in plaats van 7 PSI
In de meeste gevallen blijft alles binnenboord.
Groet
Hans
Hans, ik vermoedde al dat Xtreme Welding er niet meer zat, ondanks de ongewijzigde informatie over lokatie en telefoonnummer. Volgens Coen Kymmel zijn fabrikanten van RVS uitlaten Bell en wellicht ook Falcon inmiddels ook gestopt met hun fabricage en zou een alternatief voor mij kunnen zijn om gewoon de achterpot van mijn huidige Falcon door een andere RVS achterpot te vervangen. Dus ga ik me daar maar eens op richten. Een type met middenpot komt er in ieder geval niet meer onder te hangen, daar kom je Frankrijk niet mee door
Overigens herinner ik me uit het MGCC blad nog een bijdrage over het ombouwen van een watergekoelde MGB-installatie naar die met koelvloeistof en een expansietank. Het overlooppijpje wordt dan expansie- en teruglooppijpje en de dop krijgt dan zowel een onder- als een bovenafsluiting, om te verhinderen dat de overloop boven de dop te voorschijn komt. Hoe je dat precies moet fabriceren ben ik even vergeten.
Inmiddels heb ik -tegen Coen's advies in- toch maar een releasebearing GRB106B rechtstreeks bij Moss Europe besteld. : op basis van "No backorder", dus hebben ze hem niet, dan is er geen man overboord. Coen dacht dat deze bearing al tijden niet meer leverbaar was, een bekend verschijnsel in de UK, op de site staat meer dan er is.
Mijn huidige, verzinkte benzinetank is de vierde al. In 1980 is er al een tweede tank ingegaan en ergens rond 1990 was een derde tank uit Canada nodig, die helaas een fabricagefout had. Dus onder garantie kwam er de vierde onder. Ook die was niet perfect, de wartel lekte en dat heb ik met wat hulpstukjes maar zelf opgelost. Had ik eind 70-er jaren maar bij Gerard de Groot een RVS-tank gekocht, dan was me veel bespaard gebleven
NB Tja, ik zou het met een Mark I wel weten: wat gaten boren en een nieuw type tank + unit eronder. Je hebt alleen wat rubberstrippen nodig tussen bovenkant tank (goed in de waxoil te zetten) en onderkant bagageruimte. En een voltagestabilisator, mocht de huidige niet goed zijn kost je ook de kop niet