Mijn beide portierruiten werken ineens niet meer
Staat ook geen spanning op zekeringhouder. Wat kan dit zijn. Is hier een aparte ecu voor die het spontaan begeven zou hebben.
Re: Electrische ramen L +R werken ineens niet meer
#2Het elektrisch schema van de MGF laat het volgende zien.
De rechter raam motor wordt gezekerd door zekering F4 in de zekeringbox aan bestuurders zijde. De linker raam motor door zekering F5 in dezelfde zekeringbox.
Deze twee zekeringen krijgen hun spanning van het "window lift relay", wat op zijn beurt wordt gevoed door de zekering "link 3", te vinden in de "under bonnet fusebox".
Als beide ramen weigeren zul je het dus moeten zoeken in de zekeringbox (link 3) onder de voorklep of bij het raamrelais. Dit relais is het bovenste van de drie relais rechts naast de zekeringbox aan de bestuurders zijde.
Dit schijnt te gelden voor zowel de MK1 en MK2 als voor de TF.
Succes, Steef.
N.B. Als de zekering is doorgebrand zul je eerst de oorzaak (kortsluiting) moeten opsporen.
De rechter raam motor wordt gezekerd door zekering F4 in de zekeringbox aan bestuurders zijde. De linker raam motor door zekering F5 in dezelfde zekeringbox.
Deze twee zekeringen krijgen hun spanning van het "window lift relay", wat op zijn beurt wordt gevoed door de zekering "link 3", te vinden in de "under bonnet fusebox".
Als beide ramen weigeren zul je het dus moeten zoeken in de zekeringbox (link 3) onder de voorklep of bij het raamrelais. Dit relais is het bovenste van de drie relais rechts naast de zekeringbox aan de bestuurders zijde.
Dit schijnt te gelden voor zowel de MK1 en MK2 als voor de TF.
Succes, Steef.
N.B. Als de zekering is doorgebrand zul je eerst de oorzaak (kortsluiting) moeten opsporen.
Laatst gewijzigd door Steef van den Brink (110183) op 09 apr 2024, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Electrische ramen L +R werken ineens niet meer
#3Zekeringkast en relais aan passagierszijde, rechts, is voor RHD.
Zit het stuur links dan zit de zekeringkast onder het dashboard ook links.
Zit het stuur links dan zit de zekeringkast onder het dashboard ook links.
Re: Electrische ramen L +R werken ineens niet meer
#4Bedankt Marius, ik heb het inmiddels gecorrigeerd.
Re: Electrische ramen L +R werken ineens niet meer
#5Zekering nr6 is van de aansturing relais windowlift en motorbayfan
Re: Electrische ramen L +R werken ineens niet meer
#6Hallo allemaal,
Vervelend dat er een storing is maar er is geen vermelding of het om een F of TF gaat en of in het geval van de TF op de auto met een rechthoekige of ronde afstandsbediening is uitgevoerd en welke versie omdat bij deze MG's 4x de complete elektronica is aangepast. De TF'jes met de latere ronde afstandsbediening hebben een totaal ander elektronisch schema wat helaas niet uitwisselbaar is met hun voorgangers. Maakt de MG gebruik gebruik van de ronde afstandsbediening dan gebeurd de aansturing van de ramen door de Pektron SCU. Van die Pektron module willen de relais wel eens meer dan gemiddeld uitvallen maar die zijn wel te repareren maar laat dat aan een specialist over. Als het om zo'n MG gaat is een defect uit te sluiten als de MG aan de diagnose computer hangt om alle functies van de Pektron te testen. Weer anders gaat het bij vroege MK1 MGF, die gooit niet heel geavanceerd letterlijk alle spanning door de schakelaar dus dat is hout touwtjes elektronica. De MK2 MGF ( te herkennen aan digitale kilometer teller) en de vroege TF maken gebruik van een window lift module. Die window lift module zit links onder het tapijt aan de binnenkant van de dorpel. Door onverhoopt naar binnen gekomen vocht wil die of de connectoren wel eens falen buiten vocht faalt dat ding zelden.
Dan staat er geen voeding op de zekeringen in het interieur dat is vreemd. Kijk eens in het vooronder of de connectoren onder zekeringen kast goed er onder in zitten en niet geoxideerd zijn. Komt niet heel vaak voor maar wel als die ooit los is geweest bij bv. werkzaamheden of schade herstel. Dit zijn dingen die je zelf met uitzondering van de Pektron SCU zelf kunt controleren.
Kom je er niet uit stuur dan een mailtje naar technical@mgfregister.nl van de MG Car Club dan gaan we ons best doen je verder te helpen.
Succes !
Vervelend dat er een storing is maar er is geen vermelding of het om een F of TF gaat en of in het geval van de TF op de auto met een rechthoekige of ronde afstandsbediening is uitgevoerd en welke versie omdat bij deze MG's 4x de complete elektronica is aangepast. De TF'jes met de latere ronde afstandsbediening hebben een totaal ander elektronisch schema wat helaas niet uitwisselbaar is met hun voorgangers. Maakt de MG gebruik gebruik van de ronde afstandsbediening dan gebeurd de aansturing van de ramen door de Pektron SCU. Van die Pektron module willen de relais wel eens meer dan gemiddeld uitvallen maar die zijn wel te repareren maar laat dat aan een specialist over. Als het om zo'n MG gaat is een defect uit te sluiten als de MG aan de diagnose computer hangt om alle functies van de Pektron te testen. Weer anders gaat het bij vroege MK1 MGF, die gooit niet heel geavanceerd letterlijk alle spanning door de schakelaar dus dat is hout touwtjes elektronica. De MK2 MGF ( te herkennen aan digitale kilometer teller) en de vroege TF maken gebruik van een window lift module. Die window lift module zit links onder het tapijt aan de binnenkant van de dorpel. Door onverhoopt naar binnen gekomen vocht wil die of de connectoren wel eens falen buiten vocht faalt dat ding zelden.
Dan staat er geen voeding op de zekeringen in het interieur dat is vreemd. Kijk eens in het vooronder of de connectoren onder zekeringen kast goed er onder in zitten en niet geoxideerd zijn. Komt niet heel vaak voor maar wel als die ooit los is geweest bij bv. werkzaamheden of schade herstel. Dit zijn dingen die je zelf met uitzondering van de Pektron SCU zelf kunt controleren.
Kom je er niet uit stuur dan een mailtje naar technical@mgfregister.nl van de MG Car Club dan gaan we ons best doen je verder te helpen.
Succes !
Iedereen aan de F & TF !!