Calendar widget

#1
Het was me al eerder opgevallen dat de calendar widget links boven in het forum af en toe wat evenementen liet zien die bepaald in de buurt van de werkelijke datum lagen, maar nu is het wel heel erg:
calendar.gif
calendar.gif (22.45 KiB) 15964 keer bekeken
Die nazomerrit staat ook in de agenda:
agenda.gif
agenda.gif (14.7 KiB) 15963 keer bekeken
Verder zou het ook handig zijn als de hovering-bubble liet zien om welke regio het gaat. Niet dat ik Zeeland/West Brabant hun midzomerrit misgun (in December :o ) maar voor de rest van Nederland is het toch wel fijn direct te kunnen zien dat die rit vermoedelijk niet naast de deur is. Daar kom je echter pas achter als je in de agenda het item aanklikt of kijkt naar de URL in de agenda.

Zo hoop ik ook voor de leden van regio Zuid dat ze niet iedere dag tot 19 december weer op moeten komen draven voor het afsluitend diner, want dan gaan er een hoop leden volgend jaar niet meer in hun MG passen (ik bedoel: wijs een dag in de eerste helft van december 2015 aan met je cursor en voila: "annual dinner").

Ergo, kan daar wat aan gedaan worden? Zo'n voorpagina waar de kalender op staat is toch een beetje het uithangbord van de hele website en als zo'n onderdeel dan niet werkt is dat op z'n zachtst gezegd "jammer". Zo'n zomerrit hoort er natuurlijk al lang niet meer in voor te komen en het diner zou alleen op 19/12 zichtbaar moeten zijn.
Care-taker van "de rode barones" ('74 MGB roadster)

Re: Calendar widget

#2
Ja Joost mij was het ook reeds enige tijd opgevallen, het schijnt dat de regio coordinateuren of wie dan ook wie wat "plaats" helaas wat minder goed geinstrueerd zijn hoe met de website om te gaan dan wenselijk is.
Maar zoals altijd alles wordt gedaan door vrijwilligers dus mogen wij blij zijn dat er ueberhaupt een website is ........... zelf ben ik een passief lid dus .............. :roll:
Zelf ben ik ook compleet digibeet dus kan ik me er wel iets bij voorstellen.

Met vriendelijke Groeten
Rob

Re: Calendar widget

#3
Joost en Rob bedankt voor de melding, ik heb e.e.a. aangepast, er zaten inderdaad wat slordigheidjes in.
Ik zal de regio webmasters vragen iets beter op te letten en inderdaad iets duidelijkere info te geven.
Gr.
Wim

Re: Calendar widget

#4
Ha Wim,

Ja, deze twee voorbeelden staan er nu wel goed in. Maar kan je bij de bubble en/of het agenda-overzicht dat je krijgt als je op een datum klikt ook de regio zichtbaar maken? Nu staat er bijvoorbeeld voor overmorgen:
Clipboard01.gif
Clipboard01.gif (21.61 KiB) 15943 keer bekeken
"Geen clubavond" gaat alleen op voor regio Noord-Holland, maar pas als je op het item klikt staat er vermeldt welke regio het betreft.

Gr, Joost
Care-taker van "de rode barones" ('74 MGB roadster)

Re: Calendar widget

#5
Ha Joost,
Ik ben ook webmaster van regio-midden en zet zelf in de koptekst altijd: "Regio-Midden geen clubavond", precies voor de reden die jij aangeeft.
Ik zal kijken of ik iets kan automatiseren, als dat niet lukt zal ik de regio webmasters verzoeken altijd de naam van de regio in de koptekst te zetten, zo moeilijk kan dat niet zijn voor ze.
Gr.
Wim

Re: Calendar widget

#7
De pret was van korte duur, want de agenda zit weer vol met items zonder regio-informatie...
Clipboard03.gif
Clipboard03.gif (29.86 KiB) 15896 keer bekeken
Clipboard04.gif
Clipboard04.gif (24.09 KiB) 15896 keer bekeken
...en zo kan ik nog wel even doorgaan. Zo moeilijk kan het toch niet zijn? :(
Care-taker van "de rode barones" ('74 MGB roadster)
cron