Re: Foto,s register

#2
Beste Webmaster,

Mij lukt het niet om foto's te plaatsen. Ik ben echt wel handig met de pc maar raak gefrustreerd van het steeds maar weer opnieuw proberen. Daarom helaas naar Marktplaats. Wellicht daarom wordt het forum uitsluitend gebruikt door een selecte groep leden.

Succes en ik hoop dat 't ooit verbeterd wordt.

Sipke Steggink

Re: Foto,s register

#3
2013_08_09__10_41_02.jpg
Beste Sipke, bedoel je in deze rubriek zo'n foto plaatsen?
Beste Noud en Sipke, als jullie iets meer info geven wat er niet gaat/ lukt dan kan ik er iets aan doen, maar deze opmerkingen zijn te summier.
Maar kijk ook even bij : Algemeen / Gebruikersinstructies / Verzameling van alle gebruikersberichten

en dan bij punt 6 Foto's plaatsen, misschien lukt het dan wel.
Wim

Re: Foto,s register

#4
Hallo Wim,

Toch mooi dat je een reactie geeft. Ik deed het volgende;

Na het invoeren van de tekst wilde ik een foto toevoegen. Daarvoor klikte ik op de optie "foto toevoegen". Na de toevoeging kreeg ik een reactie dat de foto verkleint moest worden. Ik klikte op de optie "concept bewaren" om niet de hele tekst opnieuw in te voeren en heb de foto verkleint. Daarna kreeg ik het concept niet meer terug en moest ik weer opnieuw beginnen. Na opnieuw uit- en ingelogd te hebben, een nieuwe poging gewaagd. Opnieuw bleek de foto te groot. "Concept bewaren" uiteraard aangeklikt en opnieuw de foto verkleint. Ook deze bleek te groot, waarbij ik mij afvroeg hoe klein een foto moest zijn die ik wel kan plaatsen. Opnieuw de hele procedure geprobeerd. Ook deze mislukte. Na bijna een uur met deze gebruiksonvriendelijke site gegoocheld te hebben ben ik er gefrustreerd mee gestopt. Ik zal wel iets fout doen.

Waarom brengt de software de foto niet automatisch op de juiste grootte? Ik schat in dat je heel veel leden een enorm plezier doet en wellicht dit forum weer tot leven brengt. Ik heb ook nog een oude Saab. Kijk eens naar het http://www.saabforum.nl. Daar zit pas leven in met veel humor.

Ik bedoel het een en ander niet negatief. Dit is zeker niet de bedoeling want de club wordt bestuurd voor en door leden. Wordt niet boos om dit soort berichten. Ik moest even stoom afblazen.

Groeten,

Sipke

Re: Foto,s register

#6
900163 schreef:Hallo Wim,

Toch mooi dat je een reactie geeft. Ik deed het volgende;

Na het invoeren van de tekst wilde ik een foto toevoegen. Daarvoor klikte ik op de optie "foto toevoegen". Na de toevoeging kreeg ik een reactie dat de foto verkleint moest worden. Ik klikte op de optie "concept bewaren" om niet de hele tekst opnieuw in te voeren en heb de foto verkleint. Daarna kreeg ik het concept niet meer terug en moest ik weer opnieuw beginnen. Na opnieuw uit- en ingelogd te hebben, een nieuwe poging gewaagd. Opnieuw bleek de foto te groot. "Concept bewaren" uiteraard aangeklikt en opnieuw de foto verkleint. Ook deze bleek te groot, waarbij ik mij afvroeg hoe klein een foto moest zijn die ik wel kan plaatsen. Opnieuw de hele procedure geprobeerd. Ook deze mislukte. Na bijna een uur met deze gebruiksonvriendelijke site gegoocheld te hebben ben ik er gefrustreerd mee gestopt. Ik zal wel iets fout doen.

Waarom brengt de software de foto niet automatisch op de juiste grootte? Ik schat in dat je heel veel leden een enorm plezier doet en wellicht dit forum weer tot leven brengt. Ik heb ook nog een oude Saab. Kijk eens naar het http://www.saabforum.nl. Daar zit pas leven in met veel humor.

Ik bedoel het een en ander niet negatief. Dit is zeker niet de bedoeling want de club wordt bestuurd voor en door leden. Wordt niet boos om dit soort berichten. Ik moest even stoom afblazen.

Groeten,

Sipke
Foto's comprimeren doen vele andere sites inderdaad veel beter dan onze MGCC site, bv deze wereldwijde MG Experience site http://www.mgexp.com/phorum/list.php?1
Gratis site en qua lezen al open voor iedereen, voor het posten moet je je even registreren, maar dat is dan ook alles.. :P

Wat ik ook zelf doe met conversieprogramma's als het bekende Irfanview, je moet zo ver teruggaan in filegrootte dat er alleen lelijke plaatjes overblijven. Alleen foto's direct in het klassieke VGA-formaat op de camera ingesteld komen er wel door, de rest krijg je nooit hier geplaatst :o

Wat ik tegenwoordig wel doe is om eerst een post op MG Experience aan te maken en hun vlekkeloze compressie van 4, max 6 foto's in één keer gebruiken. Dan de gecomprimeerde en geplaatste foto's daar weer terug downloaden naar de PC en deze invoegen op een tweede post op de MGCC site. Vanzelfsprekend leidt dit er dus regelmatig toe alleen elders te posten en deze site voor posts met foto's maar te laten voor wat hij is. :cry:

Het is niet anders, verwijten helpen niet, dus die ontwijk ik dan ook. "May the best site win"...... :oops:
Laatst gewijzigd door Don van Riet (860018) op 25 okt 2014, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Foto,s register

#10
Hé Sipke,

Het inderdaad een vies blok!!!!! ik ga maar eens en moment plannen om hem schoon te maken :-) uiteraard doe je dat met WHISKY :-) maar dan wel in een glas in je rechterhand :-).

En zoals je weet is hij gelukkig niet origineel MGA maar dat neemt niet weg dat het geweldig rijd en je er veel plezier aan kan beleven (de jeugd geeft niet zo veel om originaliteit :-) dat laten ze aan de wat oudere puristen over :-)

MGA........live it, life's too short not to
Bijlagen
WP_20140301_007.jpg
cron