Poging om rit te plaatsen

#1
Helaas is het mij niet gelukt om een rit te plaatsen.

De beperking van 128 kB te weinig om een bestand te plaatsen dat voldoet aan de eisen.
- TomTom (itn) is niet toegestaan,
- Garmin (gpx) is te groot,
- Roadbook (pdf) is te groot.

Hoe moet ik dan een rit plaatsten?
In welk format?
Na een uur heb ik moed opgegeven.

Re: Poging om rit te plaatsen

#2
Een rit plaatsen kun je toch gewoon via je regio-coördinator of regio-webmaster als PDF bestand op de regio-pagina plaatsen.
N.a.v. deze opmerking de vraag aan alle forum deelnemers:
Is er behoefte om een speciale rittenbibliotheek op de website te maken, laat eens weten.
Gr.
Wim

Re: Poging om rit te plaatsen

#3
webmaster schreef:Is er behoefte om een speciale rittenbibliotheek op de website te maken, laat eens weten.
Of ritten nu op het forum staan of op de website maakt mij niet uit, maar nu staat er niets. En da's jammer want veel routes die je elders op internet vindt zijn verouderd of sowieso van beroerde kwaliteit (vooral als het gaat om GPS ritten).
Care-taker van "de rode barones" ('74 MGB roadster)

Re: Poging om rit te plaatsen

#4
Ik ging ervan uit dat je een rit kon plaatsen die voor alle leden toegankelijk zijn, zonder alle regio's te doorzoeken.
En dat je de rit in diverse formaten, zoals Roadbook (pdf) of voor navigatiesystemen (gpx, int ect.), kon plaatsen.

Als dit niet zo is, wat is dan de toegevoegde waarde van het ritten forum? :?:

@Joost:
Ritten verouderen allemaal wel eens. De rit blijft, 100% kloppend of niet, een mooi uitgangspunt voor een leuk dagje sturen.

Re: Poging om rit te plaatsen

#5
Het lijkt me erg handig om ritten in andere regio's te kunnen downloaden, zodat je ze kunt gebruiken om een regio te "verkennen".
Verstandig is dan wel om een korte beschrijving van de rit te geven (bijvoorbeeld "bolletje-pijltje", afstand, etc.).

Dat een rit in de loop der tijd veranderd lijkt me geen probleem; het zal altijd een goede basis blijven.

Dank en zonnige groet, Ger.

Re: Poging om rit te plaatsen

#6
110084 schreef:Ritten verouderen allemaal wel eens. De rit blijft, 100% kloppend of niet, een mooi uitgangspunt voor een leuk dagje sturen.
Mwoah, afgelopen zondag een kastelenrit gedownload die wemelde van de fouten. Na x-tig keer "omdraaien" is de lol er wel een beetje af. Een route voor zomaar een mooie zondagmiddag moet uiteindelijk niet ontaarden in een 200 km lange rit waarbij er geen tijd meer is om zo nu en dan even te stoppen. Er speelde overigens wel een grappig bandje in Zeist :D

Anyway, een paar leuke tochtjes in een database is zeker welkom. Hrt zou helemaal mooi zijn als er dan ook commentaren gepost kunnen worden (al was het maar om wijzigingen te kunnen voorstellen). Dat pleit misschien wel voor publicatie op het forum?
Care-taker van "de rode barones" ('74 MGB roadster)

Re: Poging om rit te plaatsen

#7
Nou, Als ik een rit download als roadbook, probeer ik hem om te zetten naar een rit voor mijn TomTom met Tyre (Gratis).
Een navigatie bestand controleer ik ook in Tyre.

Een veel voorkomende fout is dat routepunten precies op een kruising liggen. De GPS wijkt af en stuurt je de straat in. Je bent goed en wel de bocht (nog niet) om dan zegt ie al 'Keer om". !@#$

Dus FF wat werk vooraf verrichten voordat je gaat rijden.

PS: Je had beter de Landelijke rit in Zuid-Oost mee kunnen rijden. Die had ook de nodige kastelen in zich.....

Re: Poging om rit te plaatsen

#8
110084 schreef:PS: Je had beter de Landelijke rit in Zuid-Oost mee kunnen rijden. Die had ook de nodige kastelen in zich.....
Dat gaan we misschien ooit nog wel doen als die online beschikbaar komt (long weekend in de omgeving, ya never know!), maar om nu even 2 uur (voornamelijk snelweg) heen te rijden, dan een tour te doen van een paar uur en daarna ook weer 2 uur snelweg terug... Nee dank je, niet voor een eenvoudige zondagmiddag - het moet wel leuk blijven.

Erg jammer dat we zondag andere afspraken hebben waar we echt niet onderuit kunnen, die wijn-tour door de Achterhoek lijkt me erg leuk (en da's maar een uurtje rijden hiervandaan).

Ik zou het erg leuk vinden als die routeboeken on-line beschikbaar kwamen achteraf!
Care-taker van "de rode barones" ('74 MGB roadster)

Re: Poging om rit te plaatsen

#9
130046 schreef:
110084 schreef:PS: Je had beter de Landelijke rit in Zuid-Oost mee kunnen rijden. Die had ook de nodige kastelen in zich.....
Dat gaan we misschien ooit nog wel doen als die online beschikbaar komt (long weekend in de omgeving, ya never know!),
Ik heb hem bij de ritten geplaatst met een tijdelijke (gedeelde) link naar mijn Sky-drive. Rechts klikken op de zip. en downloaden.