Rustig forum

#1
Ik kijk al een kleine week op het forum maar het blijft wel erg stil en rustig.
Het zal toch niet waar zijn dat alle technische problemen in een keer op gelost zijn.
Toch wens ik jullie allen " Fijne feestdagen en een goed nieuw MG jaar toe" proost. grt Noud.

Re: Rustig forum

#2
Dag,
Mij lijkt dat iedereen nog bezig is zijn "route" te vinden op de nieuwe website. Het heeft mij ook veel navigeren gekost om het forum weer te vinden. Ik gebruik meestal de iPad en moet zeggen dat ik de opmaak en het lettertype veel te klein vind hetgeen niet uitnodigt om veel op de site te surfen. Daarnaast is nog veel niet werkend of niet ingevuld, hetgeen natuurlijk ook remmend werkt.
Toch voor iedereen fijn feestdagen en een Mooi Gelukkig nieuwjaar.

Ger van Wunnik

Re: Rustig forum

#3
070179 schreef:Ik kijk al een kleine week op het forum maar het blijft wel erg stil en rustig.


Als ik het zo bekijk zie ik dat het velen nog niet lukt om hun gegevens om de juiste manier kwijt te raken. Ik zou niet weten hoe je eena vatar van 6kB of kleiner moet maken. Hopelijk is de upload van schema's etc nu wel groter want anders blijft het weer behelpen.

Groet en een fijn sleutel weekje,
Groet Rob
790007

Re: Rustig forum

#4
Met Microsoft Office Picture Manager kun je het plaatje of de foto aanpassen naar elke gewenste grootte.

Via de knop "afbeelding bewerken" verschijnt rechts in je scherm een kolom om de afbeelding aan te passen.
Klik nu op "formaat wijzigen".
Met de knop "Vooraf gedefinieerde breedte x hoogte:" kun je gemakkelijk het plaatje aanpassen.
Hoe kleiner de getallen hoe kleiner het plaatje wordt.
Na je formaat keuze klik onder aan in de kolom op de knop "OK".
Het plaatje wordt nu in het gekozen formaat weergegeven op het scherm.
Is het verkeerde formaat gekozen kun je gewoon weer een nieuw formaat kiezen en weer op "OK" drukken.

Vergeet niet de afbeelding een nieuwe naam te geven bij het opslaan linksboven in je scherm. "bestand opslaan als"
En maak voor de zekerheid een kopie van de originele te bewerken afbeelding!!
Mocht het misgaan.

Succes,
Arjan kramer.

Re: Rustig forum

#5
Dank voor je reactie. Wel jammer dat er door de webmaster geen enkele instructie gegeven wordt en we het zelf moeten oplossen. Ik ben het helaas beu, ook het elke keer opnieuw inloggen. Hier wel, na verzoek instructies van webmaster ontvangen maar het werkt helaas niet.
Ik denk dat ik wel erg weinig te doen moet hebben om me nog om dit forum te melden. jammer maar UK en MMM bieden meer gemak. Moet zeggen dat ik het wel mis maar vind het jammer dat het bestuur zo slecht naar haar leden luistert.

Nogmaals dank en groet Rob F
Groet Rob
790007

Re: Rustig forum

#6
Aanpassing grootte Avatar.
De maximale afmeting is nu 100 x 100 pixels en 30kb.
Tip: kies bij opslaan voor "opslaan voor web" dan zal de normale 300dpi terug gezet worden naar 72 of 96dpi.
Gr.
Wim

Re: Rustig forum

#7
Het schijnt erg moeilijk te zijn om er iets van te maken wat door en voor de leden gewaardeerd wordt. Dat kan aan verschillende dingen liggen. Of er wordt niet voldoende gemopperd of men begrijpt niet wat de mensen bedoelen met "gebruiker vriendelijk. Maar ik zou zeggen ga terug naar waar we stonden of breng de opdracht onder bij een organisatie die snapt hoe het was en hoe het moet zijn.
Cees. :cry: :cry:

Re: Rustig forum

#8
Cees,
Bedankt voor jouw opmerkingen. Ik denk dat er goed geluisterd wordt (en gelezen) naar de leden op het forum. Zoals al op de home page van de site wordt aangegeven is dit forum nog onder bewerking. Alle moeite wordt gedaan om hier weer iets leuks en nuttigs van te maken, echter dat kost even wat tijd....maar het komt. Neemt niet weg dat "de mens" in principe behoudend is en zoveel mogelijk veranderingen uit de weg gaat. Zo ook als er een nieuwe site gelanceerd wordt. Op dit moment is een team bezig om een en ander aan te passen. We werken aan de leesbaarheid, kleurstelling en contrasten. Een paar jaar geleden is onder jouw voorzitterschap gekozen voor de kleurstelling zoals de website nu is opgebouwd....we hebben zo de ledenfolder, aanhanger, promotieschermen etc aangeschaft.....om hierin een eenheid en herkenbaarheid te leggen. Nu is de website geen drukwerk dus kan het zijn dat een en ander nog aangepast gaat worden....er wordt aan gewerkt.
Alle oude informatie is nog aanwezig onder het kopje "leden" en dan Forum & foto archief.....het is even zoeken maar het is er nog.
Het grote voordeel van de site is nu al dat er door een veel groter team berichten gepost kunnen worden en op deze wijze de website levendiger gehouden wordt. Heb dus nog heel even geduld....er wordt aan gewerkt.
Met vriendelijke groeten,
Jos

Re: Rustig forum

#9
Beste Forum leden,

Ook ik was op het oude forum graag bezig met onze "hobby" onze MG`s, maar ook nu heb ik niet meer zo`n behoefte om er veel tijd in te steken, de site is m.i. niet gebruiksvriendelijk, maar daar is al genoeg over gezegd.

Kijk het van week tot week wel aan, vind het jammer dat je je eigen profiel niet eenvoudig kan showen, en je ook niet meer naar andere gebruikers profielen kan kijken, maar het zij zo.

Met vriendelijke groet,

Rob Bouman

Re: Rustig forum

#10
000319 schreef:Beste Forum leden,

Ook ik was op het oude forum graag bezig met onze "hobby" onze MG`s, maar ook nu heb ik niet meer zo`n behoefte om er veel tijd in te steken, de site is m.i. niet gebruiksvriendelijk, maar daar is al genoeg over gezegd.

Kijk het van week tot week wel aan, vind het jammer dat je je eigen profiel niet eenvoudig kan showen, en je ook niet meer naar andere gebruikers profielen kan kijken, maar het zij zo.

Met vriendelijke groet,

Rob Bouman
We kunnen elkaar een handje geven, Rob, want de nieuwe site-opbouw is minder vanzelfsprekend als de oude. Anderzijds is er -door jezelf aan te passen- wel mee te werken, hoewel je de beperkingen in het uploaden van multimediaal materiaal moet omzeilen door andere sites (Marktplaats, YouTube, Flickr..) in te zetten. En inderdaad dat profiel is knap lastig te vinden laat staan simpel naar je hand te zetten. Ik ga regelmatig naar het oude forum terug om te zien wat er over een onderwerp al bekend is en en elke keer weer blij verrast met het aanwezige materiaal. :D

Maar dat heeft mij niet verhinderd om "ouderwets" actief te worden op de nieuwe site en bij Hans Geertse zie ik hetzelfde. We liggen dus weer op het "procrustus bed" van de IT-techniek, een maar al te bekend verschijnsel voor mij als gepensioneerd ICT-er. Het software systeem kan alles in de offerte, na aanschaf blijkt dat bijna waar te zijn mits de gebruiker ervan zich aan het systeem aanpast :oops:

Het is niet anders, er is tenminste mee te leven en optisch is het zeker sterk verbeterd... :)

Re: Rustig forum

#11
Heren,
Wat mij opvalt is dat er binnen de vereniging met 3000 leden inderdaad zo weinig activiteit op het forum is. Het is onvoorstelbaar dat in de registers van MGA, MGC etc. nog geen enkele activiteit is... Zelfs op verschillende regio's is geen enkele activiteit te bespeuren!
Dat kan mijn inziens niet alleen aan de gebruiksvriendelijkheid of de kinderziekten liggen. En ja, het inloggen is een beetje omslachtig maar ik kan me niet voorstellen dat de andere 2997 leden daarom nooit het forum bezoeken...
Is het de onbekendheid met het bestaan van het forum? Zijn de onderwerpen niet interessant genoeg? Zijn alle leden nog (net als hun cabrio) in winterslaap?
Misschien moet in ons papieren clubblad eens uitgebreid aandacht aan het forum worden besteed?

Ger van W

Re: Rustig forum

#12
Als nieuweling weet ik niet hoe druk het oude forum was, maar afgaande op de laatste weken lijkt het stilaan wel wat drukker te worden. Het weer speelt daar wellicht ook bij mee, de voorspellingen zijn nu niet bepaald zodanig dat iedereen lekker met z'n oldtimertje de weg op gaat (ik zit al weer weken te wachten op weersvoorspellingen die het toelaten met mijn B naar de shop en een kleine week later weer terug te rijden zonder door overmatig strooizout aangevallen te worden). En tsja, als je dan weinig doet met je wagen, dan bezoek je vanzelf ook minder de bijbehorende site en forum lijkt me - het onderwerp staat nu vaak even wat lager op de prioriteitenladder.

Een tip voor iedereen die "te veel moet klikken" voordat'ie bij het forum is: maak een bookmark / favoriet naar search.php?search_id=unreadposts (Firefox: klik rechts op die link en kies "Bookmark this link", andere browsers hebben iets vergelijkbaars). Als je daar dan op klikt, hoef je de volgende keer alleen nog maar een keer op "inloggen" te drukken en je krijgt vanzelf alle nieuwe berichten sinds je laatste bezoek voor je neus.

De integratie van het forum in de website moet m.i. beter, kan ook beter. Opnieuw inloggen voor het forum is echt niet noodzakelijk, dat bewijzen de vele andere sites met een phpBB forums wel. Waarom moet er overigens zo vaak ingelogd worden, kan de cookie met gebruikersinfo niet ruimer ingesteld worden?

Ik vind het wel erg jammer dat er lidnummers zichtbaar zijn als gebruikers-naam. Dat is toch echt niet nodig in phpBB. Verruim verder (zoals al eerder aangekaart door anderen) de ruimte voor een avatar, want 30 kB is wel erg weinig voor een 100x100 plaatje - en voor de diskruimte en/of bandbreedte hoeven we dat toch niet meer te laten tegenwoordig.

Last but not least: een klein beetje andere layout in het gebruikerspaneel zou wellicht veel meer duidelijkheid scheppen, de "tabs" zien er nu uit als butto. Dat maakt het onnodig onduidelijk om instellingen terug te vinden:
mgcc_forum.png
mgcc_forum.png (27.83 KiB) 26995 keer bekeken
Gr, Joost
Care-taker van "de rode barones" ('74 MGB roadster)

Re: Rustig forum

#13
Bij het vorige forum moest je inloggen, bij het huidige forum moet je inloggen; wat is het probleem?
Komen de klachten misschien voort uit het feit, dat leden die het forum willen bezoeken eerst inloggen bij de webside, dan kiezen voor het forum en dan nog voor het forum moeten inloggen.
Als je meteen kiest voor het forum log je maar éénmaal in, makkelijk toch?

Re: Rustig forum

#14
Heb het bovenstaande ook al eens aan de orde gebracht, maar is schijnbaar niet op gepikt. Ik vind de
website steeds duidelijker en overzichtiger worden.Maar nogmaals plaats de MGCC onder je favorieten en log daarna in om op het forum te gaan, simpeler kan het toch niet zijn. grt Noud.

Re: Rustig forum

#16
130084 schreef:Misschien een idee om een nickname te gebruik ipv van dat je een alleen lidnummer ziet, dat maakt het wat persoonlijker.
Het systeem is duidelijk vanuit de (beperkte) techniek opgezet. Omdat het lidummer je de toegang biedt is daar ook alles aan opgehangen. Typisch 90-er jaren IT, het oude forum was zelfs flexibeler op dat punt.

Mischien dat er met een "work-around" iets aan te doen valt? Nu moet je -binnen die sterke filegrootte beperkingen- proberen je zelf met een avatar en de extra info daarbij als persoon ipv lidnummer te profileren (zie mijn eigen profiel in de reacties).

Het is niet anders, zo'n fabriek verander je immers niet zo maar :(

Re: Rustig forum

#20
Tja, volgens mij bekende gegevens zijn er circa 3.000 mensen lid van de MCC Holland, t/m vandaag zijn er 403 leden geregistreerd op deze site.
Dat is nog geen 14 %, en dat is sinds medio December 2012 wanneer deze nieuwe website is gelanceerd.
Op de oude website hadden zich zo'n 2.000 mensen geregistreerd ...... in circa 3 jaar tijd dat die in de lucht was.
Valt mij op dat een aantal namen (leden dus) welke op de oude site actief waren hier nauwelijks nog actief zijn of zelfs niet eens frequent meer inloggen.
Deze nieuwe website zijn onder de regio's amper wat geplaatst, de nieuwe site zou handiger zijn voor de regio's om iets te plaatsen,
zelfde geldt voor de registers, en dan bedoel ik de register beheerders, niet de berichten onder MGB register van de leden zelf bijvoorbeeld.
Plaatsing van een foto blijkt moeilijk en how-to-do-it is niet ergens terug te vinden.
Ik adverteer mijn MG delen wel op Marktplaats, simpel om er een foto bij te plaatsen en meer mensen kijken daar.
Dit alles lijkt me ook te resulteren in een rustig forum.
Time will tell .........

Re: Rustig forum

#21
Hoi Leden,

Ik ben het met jullie eens dat het site bezoek erg tegen valt .Immers dit toppic is ooit door mij geopend en naar ik hoopte na verloop van tijd betere resultaten te zien zou geven. Nu geef ik even een verklaring waarom ik, de site iedere dag bezoek. Het is nl zo, dat ik voorheen nooit iets over de techniek van de motor geleerd had. Ik kom uit de bouw sector welke met techniek aan auto s weinig of niets van doen had. Door de aankoop van mijn MG probeer ik middels de technische problemen die op het forum voorbij komen steeds meer kennis te vergaren en ook weer uit te wisselen. En ja natuurlijk zijn er dingen die ik niet helemaal kan volgen qua techniek, maar heb nu dank zei het forum steeds meer kijk op het hele MG gebeuren. Mede door de deskundige uit een zetting van meerdere personen, die ik op deze manier wil bedanken voor hun inzet voor de club. Dus stel ik nu de vraag ,"Ben ik dan een van de weinigen die daar zo over denkt"Of is dit iets te kort door de bocht. Immers al ben ik dan gepensioneerd "je bent nooit te oud om te leren" Ook de werking van de site heeft me in aanvang moeite gekost maar ook hier geld "oefening baart kunst." Je moet alleen de moeite er voor nemen en niet te schromen om even contact met de webmaster op te nemen, over bijv hoe een foto te plaatsen. Wat naderhand toch niet al te moeilijk bleek te zijn al ben ik dan geen ITC er. Dit mijne heren wilde ik even kwijt.Met MG groet Noud.

Re: Rustig forum

#22
Dag Noud,
Ik ben niet nog niet gepensioneerd, maar ik bezoek de site om dezelfde redenen. Ook ik heb geen auto of motorkennis maar wel al veel van de andere leden geleerd; ik doe het onderhoud van mijn B inmiddels helemaal zelf en heb inmiddels met succes een 123 ontsteking ingebouwd. De technische artikelen in het clubblad zijn daarbij dan ook erg welkom.
Jammer vind ik dan ook dat er zo weinig activiteit is en er ook erg weinig nieuwe topics aangemaakt worden. Hoe verder?

Re: Rustig forum: niet voor iedereen!

#23
Volgens mij maken Hans Geertse en ondergetekende technische posts bij de vleet. Voor mijzelf vraag ik me wel eens af of het niet teveel van mijn kant komt als ik elke keer weer mijn eigen lidnr 860018 zie staan. Maar eerlijk is eerlijk: als aanwezige sitebezoeker zie ik weinig andere leden tegelijk "om me heen". Inmiddels hebben de meesten onder ons wel met de meeste beperkingen van de site weten om te gaan en is de opmaak sowieso al sterk verbeterd. Dus daar ligt het niet (meer) aan.

Overigens blijft mijn eigen technische kennis en ervaring tot de B beperkt, over vooroorlogsche T-Types en de recentere F/TF-types weet ik niets. Maar dan zijn anderen gelukkig al voor actief.

Andere posts, bijvoorbeeld over happenings als de British Autojumble van vorige week, moeten met links naar sites werken die beter ingericht zijn op multimediale content dan die van onze club. Maar zo gaat het dus ook. Zelf verwijs ik zo vaak mogelijk naar de YouTube video's van John Twist: YouTube is een onuitputtelijke bron van videomateriaal en de links ernaar toe opnemen kost me geen enkele moeite.

Live chat gebruikte ik vroeger al niet, bij Facebook nu al evenmin en op onze site mis ik het ook niet. Tja, om dit nu samen te vatten: ik vind uiteindelijk de forumactiviteit nog wel meevallen. Elke vereniging kent nu eenmaal actievere leden en "slapers" (in studentenkringen ook wel "obscuur" genoemd).

Het is niet anders :-D on

Re: Rustig forum

#24
Het forum heeft nogal wat beperkingen.

Ik ben bezig met een howto te maken over de reparatie van een ruitenwisser motor.
viewtopic.php?f=31&t=365

Allereerst moet ik altijd inloggen, omdat het mijn ip adres niet kan onthouden.

Dan de foto's plaatsen.
Met de attachment tool kan je er maximaal 3 plaatsen niet groter dan 256 KB.

Als ik het via een BBCode wil doen, dan mag die niet groter zijn dan 500 Pixels.

medium

Code: Selecteer alles

[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/571/9ieu.jpg/][IMG]http://imageshack.us/scaled/medium/571/9ieu.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/90/9kap.jpg/][IMG]http://imageshack.us/scaled/medium/90/9kap.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/41/7e0n.jpg/][IMG]http://imageshack.us/scaled/medium/41/7e0n.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/407/5zv2.jpg/][IMG]http://imageshack.us/scaled/medium/407/5zv2.jpg[/IMG][/URL]
Of met thumbnails

Code: Selecteer alles

[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/571/9ieu.jpg/][IMG]http://imageshack.us/scaled/thumb/571/9ieu.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/90/9kap.jpg/][IMG]http://imageshack.us/scaled/thumb/90/9kap.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/41/7e0n.jpg/][IMG]http://imageshack.us/scaled/thumb/41/7e0n.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/407/5zv2.jpg/][IMG]http://imageshack.us/scaled/thumb/407/5zv2.jpg[/IMG][/URL]
Nadeel is als je erop klikt er geen nieuw tabblad wordt geopend, dus als je op sluiten klikt dan ben je meteen weer van het forum af.

Hiermee wordt de howto niet duidelijker en niet handig om te lezen

Pixel grootte 800x600 is zeer wenselijk

Een voorbeeld van mijn howto staat hier http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewtopic.php?f=2&t=14446 is nog niet helemaal af maar geeft een indruk.


grt Maarten

Re: Rustig forum

#25
130084 schreef:Het forum heeft nogal wat beperkingen.

grt Maarten
Daar weten we alles van Maarten, een beetje normale foto's plaatsen lukt hier nauwelijks. Eén van de redenen waarom ik nu vaker de wereldwijde MG Experience site bezoek en daar ook inmiddels méér bijdragen aan lever dan aan onze MGCC site is juist die vanzelfsprekendheid waarmee je multimediaal materiaal kan bijvoegen. Die site geeft zelfs elke keer aan hoeveel foto's je nog aan je post kan toevoegen. Van een normale resolutie ook, ik hoef niet eindeloos te prutsen om foto's van archaïsch lage resoluties te voorzien, een paar Mb per foto is daar geen punt.

Dat er wereldwijd meer reacties op MG Experience komen en dat daar de specifieke zaken van mijn eigen Amerikaanse B vaker op voorkomen is niet het belangrijkste voor me, maar wel mooi mee genomen. En mijn profielfoto van de oude MGCC-opzet is daar in ere hersteld :D

Rond één doorlopende post van me, waar foto's een belangrijke rol spelen heb ik welbewust bijna alles op MG Experience gezet en hier op de MGCC site met een link ernaar toe de zaak met een "workaround" opgelost. Workarounds rond "in beton gegoten" systemen zijn me als gepensioneerd ICT-er maar al te goed bekend en YouTube workarounds voor video's kenden we hier ook. Het al wat langer bestaande Flickr is trouwens sinds kort fors in gratis capaciteit uitgebreid tot vele Gbyte toe en is helemaal geschikt voor hoge resolutie foto's :idea:

Toch blijft ook staan dat niet ieder MGCC-lid even actief is, dat is immers ieders recht... 8-)
cron