Re: Rustig forum

#26
Klopt, echter het zijn simpele instellingsproblemen waaraan een nieuw forum mee te maken krijgt.

Ik neem aan dat het onderhoud en beheer een hobbyzaak is, ervaring en hulp van posters is daarbij altijd welkom.

In de software van dit forum is het toelaten en limiteren van de foto's een simpel vlaggetje zetten.

https://www.phpbb.com/support/documenta ... h_settings

kijk bij Image Category Settings
Maximum image dimensions: The maximum size of image attachments, in pixels. If you would like to disable dimension checking (and thereby allow image attachments of any dimensions), set each value to 0.

Image link dimensions: If an image attachment is larger than these dimensions (in pixels), a link to the image will be displayed in the post instead. If you want images to be displayed inline regardless of dimensions, set each value to 0.

Als de beheerder deze setting even veranderd is het probleem van plaatsen van foto's zo opgelost.

zie de instellingen hier:
https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=1447635

Re: Rustig forum

#28
130084 schreef:Deze mod (modification) is er voor dit forum

https://www.phpbb.com/customise/db/mod/ ... e_resizer/
Handig (ik gebruik zelf Irfanview), maar een site waar dit soort grappen niet bij nodig zijn heeft toch mijn voorkeur. Basisprincipe in ICT is dat het systeem de wens van de gebruiker volgt, het "Procrustusbed" in het omgekeerde hoort in de oudheid thuis en moet daar ook toe beperkt blijven. Vandaar dat mijn video's t/m HD op YouTube staan, mijn foto's zowel op Facebook (friends only) als in hogere resolutie op Flickr (openbaar) en sommige teksten hier.

Drempels in het gebruik zijn altijd contraproductief voor participatie, maar zeker niet de enige factor :!:

Re: Rustig forum

#30
Maarten,
Als laatste opmerking in je link staat:
If automatic logins are enabled, you are not presented with a login page at all. If you are seeing a login page, then either you have not checked "login me in automatically", or you have lost your cookie.

There is nothing in phpBB that would fill in your username automatically. Such "remember me" functionality is in your webbrower, not in phpBB.

Wim

Re: Rustig forum

#31
ff testen



De ruitenwissermotor had het begeven. Deze zat vol water. Na deze droog te hebben gemaakt, deed ie het wel met veel herrie, uiteindelijk deed hij het nog als je de ruitenwisser van de ruit haalde, niet erg handig dus.
Op dieters pagina gekeken en aan de gang.
Afbeelding

gereedschap om ruitenwissermotor te monteren/demonteren.




Perfect Wim het werkt!!!!

Re: Rustig forum

#32
Inmiddels zijn we weer wat verder on de tijd en het valt me op dat nu Hans en ik hier wat minder dan vroeger op plaatsen dat het toch -het onderdelenaanbod daargelaten- behoorlijk stil wordt en ook blijft op het Forum. Hebben we alles nu wel qua onderwerp gehad of speelt er meer? :o

Op het wereldwijde MG Experience valt me weer iets anders op: daar komen wekelijks al eerder behandelde zaken weer terug. Dus een super actieve site leidt ook weer tot herhaling van zetten rond deze autotechniek.
'What is best" voor onze hobby en de betrokkenheid?.... :roll:

Aangezien MG Experience echter wel een superieure techniek voor het plaatsen van de vele Hi-Res foto's kent, polls simpel laat opstarten en bewaken en het terugvinden van de eigen posts wereldwijd ter beschikking stelt, is dat inmiddels mijn primaire communicatiemiddel rond de MGB geworden :!:
Laatst gewijzigd door Don van Riet (860018) op 21 okt 2013, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Rustig forum

#34
Inderdaad Pascal,

Denk dat het tijd word dat er wat actiever gepost kan worden. Ook ik ben van de jonge generatie. Echter is het hier behoorlijk rustig. Het kan natuurlijk ook aan de mensen zelf liggen die weinig tot geen behoefte hebben om hun ervaringen of vragen te delen. Het zou leuk zijn als er meer jong bloed bij de club kwam.

Re: Rustig forum

#35
130157 schreef:
Het zou leuk zijn als er meer jong bloed bij de club kwam.
Dat zou leuk zijn echter de gemiddelde leeftijd van de MGCC Holland licht vrij hoog, zeker vergeleken met de clubs in landen als Engeland (UK) en Luxemburg, waar bijvoorbeeld ook veel jonge MG-ZR en MGF/TF rijders bij de club zijn aangesloten.
Zelf rijd ik MG sinds 1975 maar ben pas sinds 1992 lid van deze club, destijds was ik een van de jongsten en vaak als ik op een rondje-rond-de-kerk tourtje op zondag om me heen kijk zie ik dat dat eigenlijk sinds 1992 nauwelijks is veranderd.
In de jaren negentig stonden de mannen bij de geparkeerde auto's te kijken en te praten, thans rent iedereen het ontmoetingscafe in en begroet elkaar gezellig en gaat aan de koffie, interesse in de auto lijkt er nog nauwelijks te zijn en wanneer ik tussen de geparkeerde aanwezige auto's rondloop word ik bijna argwanend bekeken.

Op het forum van Rover25/MGZR werd zelfs geattendeerd dat er nauwelijks of geen jongeren in de club aanwezig zijn dat zinloos om er lid van te worden, los nog van het feit dat je met een MG-ZR niet herkend wordt als MG rijder (eigen ervaring ik bezit sinds januari 2012 ook een ZR).

Over het rustig zijn en schijnbaar ook blijven van de website, daar is reeds veel eerder over geschreven. De nieuwe website zou handiger zijn om evenementen te plaatsen voor de regio coordinators is het antwoord wat altijd rondgonst, als ik zou eens kijk onder de regio's zie ik nog veel regio's zonder een enkel bericht of alleen iets van eerste op de site.

Advertentie: foto bijplaatsen is niet zo simpel als het wordt voorgsteld (sorry ik ben geen it'er), er zijn maar weinig advertenties met foto en ook schijnt de advertentie eerder automatisch te verdwijnen, hetgeen bij de vorige website nog irretanter was, kreeg je een mailte dat je advertentie was verwijderd zonder vooraankondiging of de mogelijkheid te verlengen.

Dit is geen kritiek op de webmaster, moeten niet vergeten dat iedereen in de MGCC Holland actief is dit als vrijwilliger doet, ik vind het alleen heel erg jammer dat deze club met zo'n 3.000 leden een niet zo gebruikers vriendelijke, toegankelijke, laagdrempelige en vooral logische clubwebsite heeft.

Rob