Re: reageren en PB niet mogelijk op marktplaats?

#2
130084 schreef:In de rubriek marktplaats is reageren en een PB versturen niet mogelijk.

Nu moet ik mijn email adres en telefoonnummer plaatsen.

Waarom is dat zo gedaan?
Nu kan je een veel spam krijgen doordat het email adres bekend is. Ook wordt de mogelijkheid ontnomen om vragen te stellen.
Ik heb al eerder hetzelfde ontdekt, ons huidige systeem is zeer gebruikersonvriendelijk. Het systeem van Marktplaats is véél beter: daar worden persoonlijke mails via hun systeem verstuurd naar het normale mailadres, zonder dat dit voor de verzender of andere personen zichtbaar is. Mits je als Marktplaats deelnemer ingelogd bent natuurlijk. Omdat ook onze Website werkt met geregistreerde, ingelogde leden, waarvan het systeem de mailadressen kent, zou dat hier ook kunnen :idea:

Re: reageren en PB niet mogelijk op marktplaats?

#5
webmaster schreef:Hallo Don,
Als ik met de muis op je lidnummer ga staan dan verschijnt jouw email adres zoals bekend in de MGCC Website data base, je kunt nu direct een mail sturen aan die persoon, is dit wat je zoekt?
Gr.
Wim
Bij mij wordt dat zo niet zichtbaar (ook op andere lidnummers niet), volgens mij komt dat bij jou zo op omdat je Webmaster bent! Ik heb in mijn profiel wel staan dat leden mij naast prive berichten ook mails mogen sturen, maar hoe is me dus even niet duidelijk.
Het uitklap menu toont naast profiel alleen het PB/privebericht als optie. Laatst bij het handelen via het te koop deel, was ik blij met het mobiele nummer in het aanbod. De verkoper keek namelijk maar zelden op de Website naar reacties, maar wel naar zijn eigen mailbox :?

Re: reageren en PB niet mogelijk op marktplaats?

#8
webmaster schreef:Ik heb een beknopte uitleg gemaakt betreffende Persoonlijke Berichten (PB).
Ik hoop dat e.e.a. nu wat duidelijker is. Het document is te groot om hier op het Forum te zetten dus openen via deze link:

http://www.mgcarclub.nl/cms/PBuitleg.pdf

P.S. Tevens ontvangt de geadresseerde een mail op het email adres gekoppeld aan zijn lidnummer dat er een nieuw bericht is.

Gr.
Wim
Bedankt Wim, die gebruiksaanwijzing kan zeker helpen.
Voor mij zit de essentie in je PS bij dit bericht. Immers er zijn leden die wel hun gewone mail regelmatig uitlezen, maar niet zo regelmatig inloggen op onze site. Nu wordt de lus gesloten, zonder de privacy op het mailadres te doorbreken.. :P

NB Natuurlijk kan het zijn dat sommige leden op onze site expres een apart, minder gebruikt mailadres gebruiken. Maar dat is dan hun eigen keuze. Zag je vaak bij MSN, nu outlook.com of Gmail. Mijn POP/IMAP adres bij de lokale provider vind ik bij de club in goede handen, maar mijn inlogadressen op andere (software of sommige sociale) sites staan expres op dit soort alternatieven :idea:

Re: reageren en PB niet mogelijk op marktplaats?

#10
130046 schreef:
webmaster schreef:P.S. Tevens ontvangt de geadresseerde een mail op het email adres gekoppeld aan zijn lidnummer dat er een nieuw bericht is.
Die mailtjes worden door google inmiddels als spam gemarkeerd:
Partial screenshot GMail spambox
Bij provider mail als mijn XS4all, kan je zoiets op de green list zetten. Dan moet je wel op de eigen account je spambox ingaan en daar die instelling activeren, anders werkt het niet. Daarna komen ze er meestal wel weer door (tenzij de inhoud door de provider alsnog als te riskant wordt gezien). Wie weet heeft gmail ook zoiets? :idea:

NB Hotmailadressen en ook wel Hallmark als bron werden vroeger vaak als SPAM-adres gezien. :?
Gmail heb ik wel als account, maar net als outlook.com gebruik ik het alleen voor adressen bij adware-verziekte gratis software en vroeger ook wel voor YouTube :)

Re: reageren en PB niet mogelijk op marktplaats?

#11
Nope, gmail heeft geen whitelist. Je kan wel een rule maken die mgcc-mail automagisch uit de spambox vist en weer terugzet in je inbox, maar dan moet je je wel eerst realiseren dat dat nodig is. De automatische spamfilters van google zijn dynamisch en worden door crowd-mechanismes aangestuurd. Als bijvoorbeeld 100 mensen een mail ontvangen van een bepaald adres en 90 daarvan markeren het bericht als spam, dan komt de verzender automatisch op de spamlist (geen idee hoe de precieze formule luidt, maar het idee zal duidelijk zijn).

Nu kijk ik toevallig wel altijd even in de spambox en gooi 'm regelmatig leeg, maar ik ken ook een boel mensen die dat nooit doen. De spamfilters van google zijn aardig goed namelijk en spam wordt automatisch verwijderd na 30 dagen. Het beste is als er door Wim of een andere representant van de club actie ondernomen wordt.
Care-taker van "de rode barones" ('74 MGB roadster)