Re: Website

#2
Nou, ik ben nog niet echt enthousiast. Foto's bekijken gaat nog altijd even sloom en je moet je opnieuw inloggen waarbij (na enig zoeken en omslachtig) een nieuw wachtwoord moet worden ingevuld omdat het eigen wachtwoord niet (meer) functioneert. Eigenlijk zie ik alleen een nieuwe lay-out die er wel veelbelovend uitziet. De rest blijft bij het oude. Kortom; oude wijn in een nieuwe fles.

Wat betreft het forum; jammer dat er zo weinig gemeld en gereageerd wordt door de leden. Samen kunnen we er zoveel meer van maken.

Maar de "nieuwe" site lijkt een goede start voor 2017. Allen een prettige jaarwisseling.

Groeten
Sipke Steggink


ps. Ik had een leuke eindejaar kaart willen toevoegen, maar helaas accepteert de site geen PDF

Re: Website

#4
Ik kan er ook niet opgewonden van worden. Dit zal toch niet het eindresultaat zijn van de nieuwe website?

Verder commentaar zal ik (voorlopig) maar even achterwege laten.

Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Website

#5
Tja ik stel deze vraag natuurlijk niet zo maar.
De site wordt volgens mij steeds minder overzichtelijk en vooral voor de senioren onder ons nauwelijks nog te gebruiken. De site en het forum (technische hulp) zijn voor mij naast de (sport) evenementen de belangrijkste reden om lid te zijn.
Ik heb de voorzitter al eens geïnformeerd over mijn mening en wat mijn ideeën zijn over de site en het forum. Helaas wordt hier weinig mee gedaan.

Mijn ideeën: Het MG-Rover forum is zeer goed georganiseerd en zeer actief. Betrek deze groep bij de club. Dit zijn jongelui die erg intensief met de auto's bezig zijn. Naast een beter forum kunnen ze veel technische kennis delen en je bereikt gelijk een jeugdige groep. Laat ze naast de vaste MG evenementen hun eigen evenementen organiseren onder de club vlag en wie weet krijg je leuke cross over effecten. Dus meerdere vliegen in 1 klap.

Idee 2: Ga samenwerken met een goed website design bureau. Ja dat kost een hoop geld maar de website is tegenwoordig het gezicht van een bedrijf/club. Deze bedrijven kunnen een CMS (Content management systeem) ter beschikking stellen waardoor het makkelijker wordt om content te uploaden. Vaak doen ze ook de hosting. Voordelen: Overzichtelijkere site, makkelijker content uploaden, veiligheid, bredere expertise (vaak hebben ze een tekstschrijver, developer, designer etc in dienst) en integratie van foto site en webshop.

Mijn betoog is niet om de huidige website beheerder in diskrediet te brengen alle respect maar mijn mening is dat het anders moet.

Ik wens iedereen een gezond en mooi auto jaar.
Met vriendelijke groet, Pascal
Laatst gewijzigd door Pascal Gillisse (090086) op 03 jan 2017, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"

Re: Website

#6
Ik vind het mooiste van de nieuwe website de vermelding onder NIEUWS op de openingspagina van een Openingsrit van 24 maart 2013 !!!
Ja, dat is echt belangerijk nieuws, helaas heb ik MG's en geen DeLorean DMC-12 met Flux Capacitor dus meerijden gaat niet lukken.
Ach aan de ndere kant mogen we blij zijn dat er nog een website is, er hebben zich slechts 999 van de circa 2.500 leden zich ooit geregistreerd op het forum sinds 12 dec. 2012,
echter een groot aantal heeft na een eerste registratie nimmer meer ingelogd en sommigen zijn msschien niet eens meer lid.
Als ik zo het forum dagelijks bezoek (ff checken voor een mogeijk nieuw bericht) is het maar een klein groepje van mensen wie er regelmatig op schrijft en reageert.
Dat idee volgend is het de website/forum een luxe artikel voor de MGCC Holland.
Een gelukkig en vooral gezond nieuw jaar toegewenst.

Re: Website

#7
090086 schreef:Mijn betoog is niet om de huidige website beheerder in diskrediet te brengen alle respect maar mijn mening is dat het anders moet.
De nieuwe website is niet door de beheerder gemaakt maar door een externe partij. Ja, wel de zelfde die ook de oude website heeft gemaakt. Het nieuwe design is geïnspireerd door een (groot) aantal andere websites. Het MG-rover forum is uitsluitend een standaard phpbb forum, geen website. Dat is dus ook geen vergelijk met de MGCCH website. Ons forum werkt in basis op dezelfde software, er is alleen een ander sausje overheen gegooid.

Het probleem van verouderde informatie op de website valt onder de verantwoordelijkheid van de regio-teams (en de regio-coördinatoren in het bijzonder). Die zijn verantwoordelijk voor de genoemde achterhaalde inhoud. Als je er iets aan wil bijdragen (anders dan alleen loze kritiek te spuien) kan je denk ik het best even contact opnemen met de regio-coördinator en je aanmelden als webcontent-beheerder voor jouw regio.

Persoonlijk vind ik de nieuwe website ook niet super, maar hij smoelt moderner dan de oude en hij schaalt in ieder geval ook beter naar mobiele devices dan de oude. Ik zou niet weten waarom oudere leden niet overweg zouden kunnen met de nieuwe website, maar dat terzijde. Er kan nog wel een boel aan integratie verbeterd worden (bijvoorbeeld als het gaat om het overerven van login-credentials vanaf de website), dat staat buiten kijf. Maar als rechtgeaard ICT'er moet dan voor jou een klein dingetje zijn, toch? Dus als je je toch aanmeldt om de website te verbeteren... :mrgreen:
Care-taker van "de rode barones" ('74 MGB roadster)

Re: Website

#8
Joost,
Jammer dat je mijn reactie ziet als loos kritiek spuien en op de persoon reageert en niet op het onderwerp.
Het is trouwens geen loos kritiek spuien want ik heb meerdere keren bij de voorzitter aangegeven te willen helpen, als ICT' er, met het opzetten van wensen en eisen voor een nieuwe site. Daar heb ik meerdere gesprekken over gehad face 2 face, per mail en per telefoon. Er is alleen volgens mij weinig mee gedaan.

Zoals in mijn reactie te lezen valt is het forum dat ik noemde een voorbeeld voor dit forum niet voor de gehele website.
Het probleem met de verouderde content is, zoals gebleken uit gesprekken, dat men slecht kan omgaan met het huidige CMS. Het is daarmee in mijn ogen niet fair dit af te schuiven op de regio's maar een algemeen probleem.
Mijn opmerking over senioren is dat het allemaal erg flashy is maar niet erg duidelijk waar je nou wel en niet op kan klikken (zelfs voor mij als ICT'er is het niet erg duidelijk). Ook klagen mensen over de kleurstelling.
Ik hoop echt dat het bestuur iets gaat doen met de site en het forum want het is in mijn ogen een heel belangrijk onderdeel van de club.
met vriendelijke groet,
Pascal
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"