Dag allen,
Na de website (in 2016) zijn we vanuit de (web)redactie bezig om het forum aan te pakken. Het valt iedereen op dat er weinig verkeer is, en dat komt volgens mij deels omdat we door de vele subfora de berichten niet meer zien.
Hoe kan het beter? Daar hebben wij zo onze ideeen over, maar ik wil wel eens van de gebruikers horen hoe het anders zou kunnen.
Graag je reactie!
Alvast dank, groet, Andrys
Re: Hoe kan het forum beter?
#2bijvoorbeeld het format gebruiken waar alle actieve onderwerpen op de homepage staan. bijvoorbeeld zo:
https://www.audi-a2.nl/
https://www.audi-a2.nl/
Re: Hoe kan het forum beter?
#3Het forum kan ook "beter: wanneer men een evenement plaats dit ook louter op de juiste datum plaatst in de agande van de homepage.
Zoals er thans een Britisch evenement (7 - 8 juli o.o.v.) is wat het hele jaar duurt een en een technische dag (31 maart) die ook overal opduikt in de agenda,
geeft wel aan hoe gebruiksvriendelijk de website is voor mensen die er iets in de agenda plaatsen.
Zoals er thans een Britisch evenement (7 - 8 juli o.o.v.) is wat het hele jaar duurt een en een technische dag (31 maart) die ook overal opduikt in de agenda,
geeft wel aan hoe gebruiksvriendelijk de website is voor mensen die er iets in de agenda plaatsen.
Re: Hoe kan het forum beter?
#4Eerst maar eens beginnen met het user/ID-probleem: inloggen met nummer en nummers laten zien i.p.v. namen werkt onsympathiek.
Vermelden "laatste bericht" per subforum in het forum overzicht
Betere subtitels van subfora
Modernere layout
Lettergrootte instellen
Het UI voor instellingen en preferences moet hoognodig op de schop.
Nou ja, gewoon moderniseren dus. Het forum zou ook beter geintegreerd moeten worden in de website. Nu is er een menu-entry maar als je teasers en "nieuwe berichten" ergens in de website een prominente plek geeft genereer je vanzelf meer bezoekers op het forum. Dan moeten accounts voor forum en website natuurlijk wel gekoppeld zijn.
De agenda waar Rob het over heeft is mij ook een doorn in het oog, maar dat is geen onderdeel van het forum. Wat betreft die agenda zou er een technische oplossing gemaakt moeten worden zodat iedere entry er het zelfde uit ziet. Dus: welke regio (of "landelijk"), datum/tijd, onderwerp. Nu staan er bijv. op 2 feb weer twee clubavonden zonder regio en een continue aankondiging van het British race festival in juli (!).
Vermelden "laatste bericht" per subforum in het forum overzicht
Betere subtitels van subfora
Modernere layout
Lettergrootte instellen
Het UI voor instellingen en preferences moet hoognodig op de schop.
Nou ja, gewoon moderniseren dus. Het forum zou ook beter geintegreerd moeten worden in de website. Nu is er een menu-entry maar als je teasers en "nieuwe berichten" ergens in de website een prominente plek geeft genereer je vanzelf meer bezoekers op het forum. Dan moeten accounts voor forum en website natuurlijk wel gekoppeld zijn.
De agenda waar Rob het over heeft is mij ook een doorn in het oog, maar dat is geen onderdeel van het forum. Wat betreft die agenda zou er een technische oplossing gemaakt moeten worden zodat iedere entry er het zelfde uit ziet. Dus: welke regio (of "landelijk"), datum/tijd, onderwerp. Nu staan er bijv. op 2 feb weer twee clubavonden zonder regio en een continue aankondiging van het British race festival in juli (!).
Care-taker van "de rode barones" ('74 MGB roadster)
Re: Hoe kan het forum beter?
#5Kijk, inhoudelijke reacties, daar kunnen we wat mee. En Rob, 't blijft mensenwerk! Dus dank voor de melding, we zorgen ervoor dat het wordt aangepast.
Groet, Andrys
Groet, Andrys
Re: Hoe kan het forum beter?
#6Jammer,
maar de belangstelling voor het forum is weg; het nieuwtje is eraf. Ook op het Triumph Spitfire forum en het Triumph TR forum wordt maar zelden meer gepost (ook verkeerde layout?). De overgebleven liefhebbers, die de engelse taal beheersen, zijn uitgeweken naar MG Experience. De klachten over het vermeende gebruiks(on)gemak van de website en het forum herken ik niet. Van de voorgaande aanmerkingen en verbeteringen, met veel engelse woorden en raadselachtige afkortingen, begrijp ik niets, maar een reactie plaatsen op het forum, met eventueel het bijvoegen van een fotootje lukt mij best. Elke verandering van het forum en de website heeft tot nu toe alleen maar reacties van ergernis opgeleverd, die voor de vrijwilligers die de website maken ook niet erg motiverend zijn.
Mijn idee?: weinig veranderen, veel posten en minder mopperen.
Groeten, Steef.
maar de belangstelling voor het forum is weg; het nieuwtje is eraf. Ook op het Triumph Spitfire forum en het Triumph TR forum wordt maar zelden meer gepost (ook verkeerde layout?). De overgebleven liefhebbers, die de engelse taal beheersen, zijn uitgeweken naar MG Experience. De klachten over het vermeende gebruiks(on)gemak van de website en het forum herken ik niet. Van de voorgaande aanmerkingen en verbeteringen, met veel engelse woorden en raadselachtige afkortingen, begrijp ik niets, maar een reactie plaatsen op het forum, met eventueel het bijvoegen van een fotootje lukt mij best. Elke verandering van het forum en de website heeft tot nu toe alleen maar reacties van ergernis opgeleverd, die voor de vrijwilligers die de website maken ook niet erg motiverend zijn.
Mijn idee?: weinig veranderen, veel posten en minder mopperen.
Groeten, Steef.
Re: Hoe kan het forum beter?
#7Om het functioneren van het forum te beschouwen is het misschien ook zaak om eerst even naar het actuele ledenbestand te kijken.
Deze site meldt trots iets van 2.700 leden, ik hoorde vorig jaar van een van de regiocoordinatoren dat het toen actuele aantal leden iets boven 2.000 was.
We kunnen zien op een van de pagina's hoeveel leden zich ooit op de website hebben geregistreerd, maar oudleden, zijn die afgevoerd uit de lijst ?
Ik vermoed het niet dus dat geeft al een te hoge opgave van leden welke op de website aanwezig kunnen zijn.
Ik heb al een paar keer gewoon willekeurig op wat "leden" geklikt in de pagina waar dat mogelijk is (icoontje van poppetjes bovenin), dan kom je al snel tot de conclusie dat er een groot aantal mensen zich een keer hebben geregistreerd en daarna nimmer meer het forum hebben bezocht.
Een ander aspect, zelf bezit ik MG's sinds 1975 als toen 18jarige, maar werd pas lid in 1992. Doorvoor was dit een elite clubje met een ballotagecommisie en was alleen een MGA een MG.
Door zakelijke en houwelijkse beslommeringen en kinderen ben ik pas sinds eind jaren negentig club evenementen gaan bezoeken.
Thans zeg ik nog steeds tegen iedereen dat ik toen meestal de jongste deelnemer was en eerlijk gezegd geldt dat nu nog steeds, ik ben inmiddels 61 jaar oud.
Werd er eerder op meeting points door de mannen onderling naar elkaars auto gekeken en technische verhalen uitgewisseld, tegenwoordig lopen ook de heren samen met de dames snel naar binnen voor een koffie of droge witte wijn.
Als ik dan tussen de auto's rond kijk wordt er argwanend vanachter de geranyums gekeken wat die vent wel niet tussen de auto's doet.
Het moge duidelijk zijn dat het merendeel van de huidige MG rijders van een ander caliber is dan langere tijd geleden, sleutelt niet of nauwelijks.
Dus is het probleem de leeftijd ? Tja, op internationale meetings waar ik kom hoor ik dat de gemiddelde leeftijd van de leden van de nederlandse club de hoogste is van de MG clubs in Europa.
En die hoge leeftijd geldt ook voor de meeste merkenclubs, niet alleen voor auto's ook voor motoren.
Een rare uitzondering is het bijna stilvallen van een forum als de Mini seven club, juist allemaal jonge leden die afhaken wegens andere zaken, jonge gezinnen is een mooie omschrijving.
En als er dan eens een jonger clublid naar een clubritje gaat wordt er nogal eens gevraagd of hij de auto van zijn vader heeft geleend, ja daar motivier je jongere leden ook enorm mee natuurlijk.
Terugkomend op het forum, waarom heet iets bijvoorbeeld MG REGISTER ? In mijn optiek een rare benaming en vaak stelt men een vraag over een auto in een algemeen deel van het forum.
Het woord REGISTER hoort daar niet thuis naar mijn mening, noem het MGB forum, MG Midget forum etc.
In de periode 2012 - 2015 was ik in het bezit van een MG ZR, daar is geen seperaat forum voor op de site, ik heb het destijds gemeld, ook bij de "papieren" register beheerder, maar er is nimmer iets mee gedaan.
Derhalve kunnen we doen om het forum te verbeteren ?
Ik denk weinig, misschien eens een keer iets in MG Nieuws vermelden ?
Zelf heb ik met deze meegerekent nu zo'n 260 items geplaatst op dit forum, een bovengemiddeld aantal.
Toen het vorige forum eind 2012 uit de lucht verdween heb ik ook ooit een soort van beschouwing gedaan en van de circa 3.000 geplaatste topic was 25% van een viertal leden -waar ik er een van ben - een tweede is ook zeer actief (Don) een derde wat minder een de vierde heeft er duidelijk geen zin meer in.
Dus het vorige forum werd ook niet zo druk bezocht wel meer dan dit huidige, maar gezien het huidige kleiner ledental en iets met vijf jaar verder in de tijd (dus hogere leeftijd )valt het me nog niet tegen.
Misschien ook het deel van marktplaats uitbreiden met dingen als "accesoires" "modelauto" "overig", het vorige forum voorzag daar wel in.
Als ik nu een modelauto wil adverteren kan ik kiezen tussen "auto" of "onderdelen", uieraard moeten we gaan waken dat er geen kruiwagens en poppenhuizen worden aangeboden.
Zo ik ga de geranyums even water geven en zie een reactie tegemoet.
Deze site meldt trots iets van 2.700 leden, ik hoorde vorig jaar van een van de regiocoordinatoren dat het toen actuele aantal leden iets boven 2.000 was.
We kunnen zien op een van de pagina's hoeveel leden zich ooit op de website hebben geregistreerd, maar oudleden, zijn die afgevoerd uit de lijst ?
Ik vermoed het niet dus dat geeft al een te hoge opgave van leden welke op de website aanwezig kunnen zijn.
Ik heb al een paar keer gewoon willekeurig op wat "leden" geklikt in de pagina waar dat mogelijk is (icoontje van poppetjes bovenin), dan kom je al snel tot de conclusie dat er een groot aantal mensen zich een keer hebben geregistreerd en daarna nimmer meer het forum hebben bezocht.
Een ander aspect, zelf bezit ik MG's sinds 1975 als toen 18jarige, maar werd pas lid in 1992. Doorvoor was dit een elite clubje met een ballotagecommisie en was alleen een MGA een MG.
Door zakelijke en houwelijkse beslommeringen en kinderen ben ik pas sinds eind jaren negentig club evenementen gaan bezoeken.
Thans zeg ik nog steeds tegen iedereen dat ik toen meestal de jongste deelnemer was en eerlijk gezegd geldt dat nu nog steeds, ik ben inmiddels 61 jaar oud.
Werd er eerder op meeting points door de mannen onderling naar elkaars auto gekeken en technische verhalen uitgewisseld, tegenwoordig lopen ook de heren samen met de dames snel naar binnen voor een koffie of droge witte wijn.
Als ik dan tussen de auto's rond kijk wordt er argwanend vanachter de geranyums gekeken wat die vent wel niet tussen de auto's doet.
Het moge duidelijk zijn dat het merendeel van de huidige MG rijders van een ander caliber is dan langere tijd geleden, sleutelt niet of nauwelijks.
Dus is het probleem de leeftijd ? Tja, op internationale meetings waar ik kom hoor ik dat de gemiddelde leeftijd van de leden van de nederlandse club de hoogste is van de MG clubs in Europa.
En die hoge leeftijd geldt ook voor de meeste merkenclubs, niet alleen voor auto's ook voor motoren.
Een rare uitzondering is het bijna stilvallen van een forum als de Mini seven club, juist allemaal jonge leden die afhaken wegens andere zaken, jonge gezinnen is een mooie omschrijving.
En als er dan eens een jonger clublid naar een clubritje gaat wordt er nogal eens gevraagd of hij de auto van zijn vader heeft geleend, ja daar motivier je jongere leden ook enorm mee natuurlijk.
Terugkomend op het forum, waarom heet iets bijvoorbeeld MG REGISTER ? In mijn optiek een rare benaming en vaak stelt men een vraag over een auto in een algemeen deel van het forum.
Het woord REGISTER hoort daar niet thuis naar mijn mening, noem het MGB forum, MG Midget forum etc.
In de periode 2012 - 2015 was ik in het bezit van een MG ZR, daar is geen seperaat forum voor op de site, ik heb het destijds gemeld, ook bij de "papieren" register beheerder, maar er is nimmer iets mee gedaan.
Derhalve kunnen we doen om het forum te verbeteren ?
Ik denk weinig, misschien eens een keer iets in MG Nieuws vermelden ?
Zelf heb ik met deze meegerekent nu zo'n 260 items geplaatst op dit forum, een bovengemiddeld aantal.
Toen het vorige forum eind 2012 uit de lucht verdween heb ik ook ooit een soort van beschouwing gedaan en van de circa 3.000 geplaatste topic was 25% van een viertal leden -waar ik er een van ben - een tweede is ook zeer actief (Don) een derde wat minder een de vierde heeft er duidelijk geen zin meer in.
Dus het vorige forum werd ook niet zo druk bezocht wel meer dan dit huidige, maar gezien het huidige kleiner ledental en iets met vijf jaar verder in de tijd (dus hogere leeftijd )valt het me nog niet tegen.
Misschien ook het deel van marktplaats uitbreiden met dingen als "accesoires" "modelauto" "overig", het vorige forum voorzag daar wel in.
Als ik nu een modelauto wil adverteren kan ik kiezen tussen "auto" of "onderdelen", uieraard moeten we gaan waken dat er geen kruiwagens en poppenhuizen worden aangeboden.
Zo ik ga de geranyums even water geven en zie een reactie tegemoet.
Re: Hoe kan het forum beter?
#8Prima omschreven Rob. Ik heb dezelfde gevoelens. En de registers evt. koppelen aan het forum. En inloggen op het forum weglaten. Wat is daar nou mis mee. Geef Marktplaats een apart menu en ook zonder inloggen. Ik heb diverse keren onderdelen aangeboden. Nog NOOIT op gereageerd. Enkele weken geleden heb ik diverse onderdelen op de echte Marktplaats gezet (auto onderdelen, merk, type, bouwjaar) Op één na, alles verkocht binnen een week!
o ja; maak van het Midgetforum een Spridgetforum (zonder inloggen) De Sprites zullen de MGCC dankbaar zijn.
o ja; maak van het Midgetforum een Spridgetforum (zonder inloggen) De Sprites zullen de MGCC dankbaar zijn.
Re: Hoe kan het forum beter?
#9Thanks boys, dit helpt de zaak verder.
Inloggen is en blijft een bittere noodzaak, willen we niet doodgespamd worden met reclames voor viagra, erfenissen van overleden tantes uit nigeria en "wil je geen virus? klik dan hier!".
We kunnen er niet omheen dat het ledenaantal gestaag dalende is. Dat heeft het bestuur ook onderkend; de club is hard op zoek naar manieren om het tij te keren en dat valt niet mee (alle verenigingen, en ook tijdschriften zoals klassiek & techniek of het automobiel kampen hier mee). Toch is dat gek: deze hobby is een hobby voor ouwe mannen, en daar komen er steeds meer van. Nog zo'n symptoom dat er iets anders aan de hand is: de klassiekermarkt is 'booming' - waar blijven al die potentiele leden?
Ik zelf denk ook niet dat we er zijn met louter een nieuw sausje over het forum. Steef noemt de MG Experience (daarop ben ik zelf ook actief, al jaren), Sipke noemt marktplaats (en spridgets - da's een goed idee), maar deze beide media hebben wel een belangrijk verschil met ons forum: iedereen kan daar lid worden, en niet slechts leden van een clubje! Een idee voor het forum is dan ook om de boel open te gooien om zo meer verkeer te genereren. De niet-leden krijgen dan wel minder rechten dan de leden natuurlijk, te denken valt aan maximaal aantal reacties, beperkte zoekfunctie, geen foto's erbij plaatsen, etc.
Ikzelf heb een tijdje een SAAB tweetakt gehad. Je hebt de saabclub, maar zo heb je ook een saabforum dat los staat van de club. Dat forum is veel 'vrijer' dan een club en past daarom beter in de drukke schema's van de jeugd van nu, denk ik. Een paar enthousiastelingen organiseren dan een cars & coffee, zetten wat op het forum, en je komt. Of niet, maakt niet uit.
Inloggen is en blijft een bittere noodzaak, willen we niet doodgespamd worden met reclames voor viagra, erfenissen van overleden tantes uit nigeria en "wil je geen virus? klik dan hier!".
We kunnen er niet omheen dat het ledenaantal gestaag dalende is. Dat heeft het bestuur ook onderkend; de club is hard op zoek naar manieren om het tij te keren en dat valt niet mee (alle verenigingen, en ook tijdschriften zoals klassiek & techniek of het automobiel kampen hier mee). Toch is dat gek: deze hobby is een hobby voor ouwe mannen, en daar komen er steeds meer van. Nog zo'n symptoom dat er iets anders aan de hand is: de klassiekermarkt is 'booming' - waar blijven al die potentiele leden?
Ik zelf denk ook niet dat we er zijn met louter een nieuw sausje over het forum. Steef noemt de MG Experience (daarop ben ik zelf ook actief, al jaren), Sipke noemt marktplaats (en spridgets - da's een goed idee), maar deze beide media hebben wel een belangrijk verschil met ons forum: iedereen kan daar lid worden, en niet slechts leden van een clubje! Een idee voor het forum is dan ook om de boel open te gooien om zo meer verkeer te genereren. De niet-leden krijgen dan wel minder rechten dan de leden natuurlijk, te denken valt aan maximaal aantal reacties, beperkte zoekfunctie, geen foto's erbij plaatsen, etc.
Ikzelf heb een tijdje een SAAB tweetakt gehad. Je hebt de saabclub, maar zo heb je ook een saabforum dat los staat van de club. Dat forum is veel 'vrijer' dan een club en past daarom beter in de drukke schema's van de jeugd van nu, denk ik. Een paar enthousiastelingen organiseren dan een cars & coffee, zetten wat op het forum, en je komt. Of niet, maakt niet uit.
Re: Hoe kan het forum beter?
#10Dit is inderdaad een erg mooi overzichtelijk forum. Komt ook niet zo onpersoonlijk over. Het MG Car Club Holland forum komt wel onpersoonlijk over.160141 schreef:bijvoorbeeld zo: https://www.audi-a2.nl/
Je geeft reacties op nummers i.p.v. personen. Soms heb ik ook gewoon geen zin om een reactie te geven. Soms pak met met de telefoon ook geen nummer "unknown" op.
De belangrijke punten waarom het gaat zijn hier wat mij betreft al wel genoemd. Dit format moet zo snel mogelijk overboord.
Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
Re: Hoe kan het forum beter?
#11Een van de zaken waar nu heel sterk naar gekeken wordt is naar dingen die niet goed zijn, beter kunnen of waarvan niet onderbouwd, het vermoeden bestaat dat het niet goed is. Van een aantal zaken weet ik dat deze er om technische beperkingen destijds in zijn gekomen en dat je sommige dingen vanuit technisch oogpunt niet eenvoudig kunt veranderen. Het totale wensenpakket wat de MGCCH aan de website en heet gekoppelde forum stelt is echt wel een uitdaging!
Waar nauwelijks aandacht aan gegeven wordt is hoe de perceptie van een forum heden ten dage is. Ik ben er mij van bewust dat vele leden niet eens weten wat een forum is, hoe ze er mee moeten (of kunnen) omgaan en liever de benodigde informatie op een andere manier vergaren. Zoals zij dan wellicht al jaren gewend zijn te doen.
Mijn eerste ervaringen met het internet was begin deze eeuw via een BBS. een builletin board, de primitieve voorganger van een forum. En ja, ondanks de onpraktische manier van communiceren was het een verrijking en enorme stimulans om, internationaal, kennis te deken. Daarna zijn snel de fora opgepopt en hebben die deze belangrijke taak overgenomen.
Echter wat we vergeten is dat vele mensen, oud en jong, tegenwoordig een andere methode van communicatie hebben, niet alleen dit forum leidt een armzalig bestaan; dat doen ze vrijwel allemaal. Ook de "grote" internationale fora hebben aanmerkelijk minder postings, gewoonweg omdat mensen hun vraag op zoiets af facebook dumpen.
Zelf als medebeheerder van een Nederlandstalig forum wat op MG gebied best wel wat heeft gerealiseerd kan helaas niets anders zeggen. En dan heb ik het over een medium wat MG gerelateerd is en veel minder of geen last heeft van een ouder wordende groep van betrokkenen.
Ik ben bang dat ondanks alle goede bedoelingen een groot deel van de negatieve tendens niet eenzijdig is op te lossen. Simpelweg omdat je er geen invloed op hebt. Geef aan aan alle mensen dat het forum een verzameling van kennis is, door de jaren opgebouwd, verbeterd en aangepast aan de eisen van de MG-rijder. Dat het een meerwaarde is, omdat je snel een goed en gemotiveerd antwoord op je vraag kunt vinden, en als de vraag nog niet gesteld is, dat je zelf die vraag kunt en mag stellen.
Alleen dan, als iedereen zich realiseert dan ander media alleen goed zijn om de groeten te doen vanuit de vakantiebestemming waar je met je MG naartoe bent gereden, kan het besef groeien dat een forum de goede manier is om mensen te helpen of om geholpen te worden. En eerst dan hebben (technische) verbeteringen nut. (en sommige zaken zullen dan ook nog niet eenvoudig zijn op te lossen)
Kasper
Waar nauwelijks aandacht aan gegeven wordt is hoe de perceptie van een forum heden ten dage is. Ik ben er mij van bewust dat vele leden niet eens weten wat een forum is, hoe ze er mee moeten (of kunnen) omgaan en liever de benodigde informatie op een andere manier vergaren. Zoals zij dan wellicht al jaren gewend zijn te doen.
Mijn eerste ervaringen met het internet was begin deze eeuw via een BBS. een builletin board, de primitieve voorganger van een forum. En ja, ondanks de onpraktische manier van communiceren was het een verrijking en enorme stimulans om, internationaal, kennis te deken. Daarna zijn snel de fora opgepopt en hebben die deze belangrijke taak overgenomen.
Echter wat we vergeten is dat vele mensen, oud en jong, tegenwoordig een andere methode van communicatie hebben, niet alleen dit forum leidt een armzalig bestaan; dat doen ze vrijwel allemaal. Ook de "grote" internationale fora hebben aanmerkelijk minder postings, gewoonweg omdat mensen hun vraag op zoiets af facebook dumpen.
Zelf als medebeheerder van een Nederlandstalig forum wat op MG gebied best wel wat heeft gerealiseerd kan helaas niets anders zeggen. En dan heb ik het over een medium wat MG gerelateerd is en veel minder of geen last heeft van een ouder wordende groep van betrokkenen.
Ik ben bang dat ondanks alle goede bedoelingen een groot deel van de negatieve tendens niet eenzijdig is op te lossen. Simpelweg omdat je er geen invloed op hebt. Geef aan aan alle mensen dat het forum een verzameling van kennis is, door de jaren opgebouwd, verbeterd en aangepast aan de eisen van de MG-rijder. Dat het een meerwaarde is, omdat je snel een goed en gemotiveerd antwoord op je vraag kunt vinden, en als de vraag nog niet gesteld is, dat je zelf die vraag kunt en mag stellen.
Alleen dan, als iedereen zich realiseert dan ander media alleen goed zijn om de groeten te doen vanuit de vakantiebestemming waar je met je MG naartoe bent gereden, kan het besef groeien dat een forum de goede manier is om mensen te helpen of om geholpen te worden. En eerst dan hebben (technische) verbeteringen nut. (en sommige zaken zullen dan ook nog niet eenvoudig zijn op te lossen)
Kasper
Re: Hoe kan het forum beter?
#1221 maart 2018, na een paar dagen niet kunnen inloggen om dan dit te zien ? Lijkt me geen verbetering.
Re: Hoe kan het forum beter?
#13Iedere overgang naar een ander type forum is in eerste instantie een stap terug. Het nu gekozen forum zie je vaker. Ik ben positief in ieder geval. Het is een stuk overzichtelijker en actuele berichten zijn sneller gevonden. Op de goede weg.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
Re: Hoe kan het forum beter?
#14Ik vind het ook beter.
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"
Re: Hoe kan het forum beter?
#15Hallo allemaal,
Ik ben van mening dat de nieuwe opzet van dit forum een forse verbetering is. Wellicht dat er nog meer aanpassingen komen? Alvast de complimenten!
Nu ook voor niet leden in te zien, zonder in te loggen is een goed middel om onze club te populariseren.
Mogelijke verbeterpunten;
- MGA loskoppelen van de B en C.
- Maak van Midget --> Spridget (evt. tussen haakjes)
- Voorheen kreeg "nog niet gelezen " een andere kleur. Vond ik handig.
Groeten,
Sipke Steggink
Ik ben van mening dat de nieuwe opzet van dit forum een forse verbetering is. Wellicht dat er nog meer aanpassingen komen? Alvast de complimenten!
Nu ook voor niet leden in te zien, zonder in te loggen is een goed middel om onze club te populariseren.
Mogelijke verbeterpunten;
- MGA loskoppelen van de B en C.
- Maak van Midget --> Spridget (evt. tussen haakjes)
- Voorheen kreeg "nog niet gelezen " een andere kleur. Vond ik handig.
Groeten,
Sipke Steggink
Re: Hoe kan het forum beter?
#16Ik ben er wel een voorstander van om een vaste rubriek "Even voorstellen" op te nemen in dit forum. Een rubriek waar een nieuwkomer zichzelf en zijn of haar MG kan introduceren. Dit kan wat meer activiteit teweeg brengen op het forum.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
Re: Hoe kan het forum beter?
#17Fijn om te lezen dat we de juiste weg zijn ingeslagen.
Wat uitleg: A, B en C hebben technisch veel overeenkomsten (en ook verschillen...). De keuze om deze drie samen te pakken heeft te maken met de aantallen berichten op het oude forum.
Midget -> Spridget en Even Voorstellen is eenvoudig aan te passen denk ik, ik ga het voorleggen aan 'de commissie'
Groet, Andrys
Wat uitleg: A, B en C hebben technisch veel overeenkomsten (en ook verschillen...). De keuze om deze drie samen te pakken heeft te maken met de aantallen berichten op het oude forum.
Midget -> Spridget en Even Voorstellen is eenvoudig aan te passen denk ik, ik ga het voorleggen aan 'de commissie'
Groet, Andrys
Re: Hoe kan het forum beter?
#18Van positief is mijn stemming naar enthousiast gegaan. Dit is echt een mooie stap in de goede richting. Helaas zijn er heel wat mensen afgehaakt in de loop der jaren. Hopelijk komt een deel terug.
Waardering voor de vrijwilligers die hier de tijd in hebben gestoken om oude berichten om te zetten naar deze nieuwe indeling. Uit ervaring weet ik dat dit ontzettend veel uren kost. Echt een groet klus.
Waardering voor de vrijwilligers die hier de tijd in hebben gestoken om oude berichten om te zetten naar deze nieuwe indeling. Uit ervaring weet ik dat dit ontzettend veel uren kost. Echt een groet klus.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
Re: Hoe kan het forum beter?
#19030320 schreef: ↑29 mar 2018, 00:16Van positief is mijn stemming naar enthousiast gegaan. Dit is echt een mooie stap in de goede richting. Helaas zijn er heel wat mensen afgehaakt in de loop der jaren. Hopelijk komt een deel terug.
Waardering voor de vrijwilligers die hier de tijd in hebben gestoken om oude berichten om te zetten naar deze nieuwe indeling. Uit ervaring weet ik dat dit ontzettend veel uren kost. Echt een grote klus.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
Re: Hoe kan het forum beter?
#20Beste mensen,
Inmiddels ben ik bijna twee jaar lid, de laatste reactie van 030320 (Ad) is ruim twee jaar oud.
Helaas ben ik nog steeds nummer 180092, het blijft onpersoonlijk zo.
Dit is een phpBB forum, dat moet toch echt niet moeilijk zijn?
Inmiddels ben ik bijna twee jaar lid, de laatste reactie van 030320 (Ad) is ruim twee jaar oud.
Helaas ben ik nog steeds nummer 180092, het blijft onpersoonlijk zo.
Dit is een phpBB forum, dat moet toch echt niet moeilijk zijn?
Groeten, Wilfred
1998 MG-F 1.8i LQW PUU(verkocht)
2002 MG-TF 135 LEF PUU
Safety fast.
1998 MG-F 1.8i LQW PUU(verkocht)
2002 MG-TF 135 LEF PUU
Safety fast.
Re: Hoe kan het forum beter?
#21Nu de nieuwe website een feit is, willen we doorpakken op structurele verbeteringen voor het forum. Een eenmalige inlog en daarmee grote integratie tussen forum en website is reeds een feit en in de komende dagen zal het forum nog verder vernieuwd worden. Om echte stappen te maken willen we graag input van gebruikers. Ik zou hiermee een topic willen starten om zo ideeën te verzamelen en te kijken wat realiseerbaar is. Wie begint ??????
Wat denken jullie van de koppeling van lidnummer en naam? Is dit een verbetering of komt privacy mogelijk in het gedrang?
Wat denken jullie van de koppeling van lidnummer en naam? Is dit een verbetering of komt privacy mogelijk in het gedrang?
Re: Hoe kan het forum beter?
#22Ik heb de nieuwe site alleen nog maar vluchtig doorgekeken en zie nu al dat 't er geweldig uitziet. Uitdagend en volop informatie voor geïnteresseerden, nieuwe en oude leden. Goed gedaan!! Complimenten!!
Groeten uit de streek met de leukste MG weggetjes (Twente).
Sipke Steggink
Groeten uit de streek met de leukste MG weggetjes (Twente).
Sipke Steggink
Re: Hoe kan het forum beter?
#23Dit ziet er goed uit mensen.
Groeten, Wilfred
1998 MG-F 1.8i LQW PUU(verkocht)
2002 MG-TF 135 LEF PUU
Safety fast.
1998 MG-F 1.8i LQW PUU(verkocht)
2002 MG-TF 135 LEF PUU
Safety fast.