MGB uit 1971 met carrosseriewerk

#1
Bijgaande MG-B is in mijn bezit sinds 1992, zelf in USA opgehaald toen ik daar werkte. Zoals te zien op de foto’s is het een chrome bumper. Van jaartal 1971. Sinds 1992 in onderhoud bij MG workshop in Den Haag, later Monster. In 1994 is er in UK een gereviseerde ruilmotor ingezet, met een overdrive. De auto is technisch goed maar heeft carrosserie werk nodig. Uiteraard op kenteken (zelf ingevoerd in 1992) en alle garagepapieren aanwezig.
MG voor.JPG
MG voor zij rechts.JPG
MG voor-zij links.JPG
MG voor 2.JPG
MG links.JPG
MG achter.JPG

Normaliter zou deze auto in waarde ong € 10-11 k zijn, want technisch goed. Door het carrosseriewerk wat er aan moet gebeuren zweeft de waarde rond de € 5k. Ik kan de auto laten repareren, laswerk, spuiten etc en dan aanbieden voor marktwaarde, maar ik vind het ook prima om de auto in deze staat te verkopen, waardoor de toekomstige eigenaar zelf de werkzaamheden kan -laten- doen. (van een aantal old timer bezitters weet ik dat die route vaak de voorkeur heeft, aangezien je dan precies weet wat de status is en niet hoeft te vertrouwen op de reparatievaardigheden van een derde.)

De definitieve prijs bepaal ik graag naast de wagen, zodat de nieuwe eigenaar goed de ins en outs kent van deze MGB. Uiteraard kan er in gereden worden. De auto staat in Wassenaar. Als gemeld, technisch goed, start vlot en rijdt lekker. Het verder bekijken van deze B kan ook op de brug bij de MG workshop in Monster.

Het is altijd onze derde auto geweest, die binnen stond. Omdat onze oudste zoon 10 jaar terug zijn rijbewijs kreeg, destijds een hardtop gekocht. Die heb ik in 2014 voor € 500,- gekocht. (Aan de nieuwe eigenaar of die daar interesse in heeft, mag erbij kan ook later apart verkocht.) In die periode is er weer wat vaker in gereden. Maar beide zoons zijn alweer wat langer het huis uit en zelf rijden we er bijna niet meer in.
Tijd voor een nieuwe eigenaar.
Graag een reactie op Koopmanbvb@gmail.com

Met groet
Bijlagen
IMG_9323.JPG
IMG_9324.JPG
IMG_9322.JPG