MG B 1.8 bouwjaar 1964 | British Racing Green | Lepeldeur

#1
Na acht jaar met veel plezier in deze oldtimer gereden te hebben, verkoop ik mijn MG B, British Racing Green uitvoering. De auto is in 2010 in Nederland gearriveerd en daarna zorgvuldig gerestaureerd met behoud van zoveel mogelijk originele details. Alleen een 5- versnellingsbak en een oliekoeler zijn als nieuwe elementen toegevoegd. Daarnaast zijn de accupolen zijn verwisseld.

De MG B heeft Matching numbers, een harde bodem en balken en is geheel schadevrij. Sommige rubbers zijn droog of ingedeukt, maar allen nog wel functioneel. Geen schade maar natuurlijk wel lichte gebruikerssporen hier en daar. In de 8 jaar dat hij door mij is gereden in dag tours / meerdaagse tourritten heeft hij mij nog nooit in de steek gelaten. Natuurlijk gebruikt hij een beetje olie en en zit er een lichte tik in de kruiskoppeling aandrijfas, maar dat “hoort” bij een Engelse auto van bijna 60 jaar oud.

Deze MG B is in 2021 getaxeerd op klasse 2: in zeer goede originele staat. De taxatiewaarde betrof destijds € 20.000,-.

Auto heeft altijd in een droge geïsoleerde schuur gestaan.

Wordt verkocht in verband met de aanschaf van een MG-A als restauratie project en recent een MG TF als een wat luxere tour/hobby auto.

Miles: 125.327

Advertentie: https://link.marktplaats.nl/m1974662559

Meer informatie? Neem gerust contact op.

Willem Reitsema
06 - 53 94 38 89
willem.reitsema@outlook.com