Re: Deurhendel gezocht.

#2
Dag Peter, Ik weet niet waarom je een nieuwe deurgreep zoekt? Waarschijnlijk is het bewegende deel, het verchroomde deel van de deurgreep gebroken. En waarschijnlijk heb je gedacht dat het breken van dit deel het definitieve einde betekend van de deurgreep! Dat hoeft echter niet! Ik heb deze breuk van het verchroomde deel ook bij mijn MG-F gehad. Ik heb vervolgens echt werk gemaakt om met een bepaalde techniek van lijmen maar vooral door de dunne hefboomdelen van het greepdeel te versterken. Dit heb ik gedaan d.m.v. een alluminium inlage hierin te lijmen. En vervolgens deze op hun beurt verankeren met 2 dunne pennetjes. Mogelijk kan ik, als je dat wil je handgreep repareren. Jan W 06 -12595052

Re: Deurhendel gezocht.

#3
Hallo Jan, bedankt voor jouw uitleg, maar het volgende is er aan de hand, of aan de handel, beter gezegd. Mijn TF heeft ooit een aanrijding gehad waarbij de linkerdeur (incl verchroomde handgreep) gesneuveld is. Ze hebben toen maar gewoon een zwart plastic handel gemonteerd. Ik wil het graag weer origineel hebben, vandaar mijn vraag. Ik blijf nog even verder zoeken. Maar toch, bedankt. Vr gr Peter Heitling.

Re: Deurhendel gezocht.

#4
Dag Peter,
Bedankt voor je reactie. Een duidelijk antwoord. Het zal echter niet meevallen om een gebruikte chroom deurhandel te vinden. Deze zijn zeer zeer schaars en worden door de (reparatie) bedrijven niet makkelijk los aangeboden. In het artikel van Peter en Wilco in het komende januari nummer van het MG nieuws over het vervangen vaan defecte deurgreep wordt de reden hiervan toegelicht. Een nieuwe Chroomgreep (als al beschikbaar) kost waarschijnlijk richting 100 euro. Probeer eens Damen en Kroes in Boxtel , Cowa Parts in Herkenbosch of Fontech Beerse BE (nabij Turnhout) . Succes met je zoektocht. Gr Jan W.
cron