Re: Gevraagd MGF wit

#2
Dag Marius,

Als iedereen in Nederland gaat reageren heb je de keuze uit 8 MGF's in de kleur White Diamond en 5 MGF's in de kleur Old English White.
Van de White Diamond zijn er 2 via de NL importeur geleverd en die andere 6 zijn import, de 5 in OEW zijn allemaal door de NL importeur geleverd.

Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Gevraagd MGF wit

#3
Dank Ad, Het zal dus de bekende speld worden. Vooral omdat ik het liefst een auto zou willen die via Rover Nederland geïmporteerd is. Mijn White D. VVC was al uniek maar die is helaas verdronken in Italië. Het zal dus een WD 1.8i worden of misschien de enige OEW Steptronic als die nog bestaat....? Groet, Marius

Re: Gevraagd MGF wit

#6
200143 schreef:
12 nov 2020, 10:29
Tsja, anders kan wrappen of spuiten altijd nog....
Ik denk dat Marius voor originaliteit gaat !
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Gevraagd MGF wit

#9
Bedankt Rob,
Ik had deze ook gezien en dacht net als jij dat het wit was. Daarom heb ik de verkoper gebeld maar die verzekerde mij dat het zilver (grijs) is. Wel leuk dat je aan mijn zoekertje gedacht hebt.
Via de RDW heb ik nog geprobeerd om in contact te komen met twee eigenaren van witte F's waar ik interesse in heb maar die willen zich niet bekend maken.
Inmiddels ben ik weer lekker bezig met onze groene VVC en dat helpt om het verlies van de witte wat te verwerken...

Re: Gevraagd MGF wit

#10
920143 schreef:
17 jan 2021, 11:27
Beste Marius,
Vandaag kwam ik deze tegen op autowereld.nl. Staat als grijs gedocumenteerd, maar tenzij ik een plotselinge aanval van kleurendoofheid heb gekregen zie ik de auto als "wit".
Misschien is dit de naald in de hooiberg die u zoekt.

https://www.autowereld.nl/mg/f/f-1-8i-3 ... -459795979

Op de foto hieronder is deze MGF nog te zien in de originele kleur. Ook is het interieur van deze vanaf de fabriek Red Leather.

Afbeelding
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Gevraagd MGF wit

#12
Zelfs het stoffen dank en de asbak zijn anders. Als mijn info juist is dan is VIN SARRDWBGMWD029245 passend bij kenteken 7-KHL-59. Wie kan het bevestigen?
Ik denk niet dat de witte MGF bij het kenteken past waarmee men adverteert. Het is wel een studie waard.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Gevraagd MGF wit

#13
Vandaag nog even gebeld met de verkoper, Cabrio Centre Van Herk in Goirle. Ik kreeg te horen dat de gebruikte foto's van de witte F vele jaren oud zijn en dat van die auto geen gegevens meer beschikbaar zijn. Op mijn vraag of klanten zo niet op "het verkeerde been" worden gezet kreeg ik als reactie "dit is maar een hobby auto". Kennelijk is de marge zo klein dat investeren in actuele foto's er niet meer af kan....

Re: Gevraagd MGF wit

#14
Ik heb een beetje de reviews gelezen van van Herk in Goirle. De ervaringen hier gedeeld passen daar goed bij. Niet op de koffie gaan daar in Goirle.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Gevraagd MGF wit

#16
Ik heb hem ook gezien, Ad. De unieke witte exemplaren hebben ook mooie prijzen gekregen.... Jammer dat het geen VVC of Steptronic is (een wens van de medekoper en mij), want anders waren we al overstag geweest. Nu eerst even gaan kijken of hij het geld uit m'n broekzak wil trekken.........

Re: Gevraagd MGF wit

#17
Deze MGF is van een clublid geweest die er zeker zuinig op is geweest. Het enige waar je een vinkje achter kunt zetten is dat het een Nederlandse wagen betreft.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Gevraagd MGF wit

#18
De importeur had een hekel aan witte auto's. Die werden meestal alleen geleverd op bestelling en stonden dus niet in voorraad. Een witte NL Rover of MG is dus zeldzaam. In de autohandel hoor je ook wel eens het gezegde "met een witte blijf je zitte"...
De importeur en de klanten ontdekten in de jaren zeventig "toen roesten in de folder" nog voorkwam, dat de lak en de naden van witte auto's vaak snel bruine sporen vertoonden wat een aanslag deed op het garantiebudget.
Laatst gewijzigd door Marius Otto (200005) op 12 apr 2021, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Gevraagd MGF wit

#19
Vandaar zijn er tussen 2002 en 2005 ook maar twee witte MGTF's naar Nederland gehaald. Het zijn nog steeds de enige twee die hier rond rijden. Eentje heeft zelfs een unieke Paint/Trim combinatie. Ik zeg, mooi wit is niet lelijk.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Gevraagd MGF wit

#20
Ik ben het met je eens, wit op een F/TF staat heel goed. We vonden een witte met rode lederen bekleding in Frankrijk, heel mooi maar de koop ging helaas niet door. Een witte VVC met zwart leer in Barcelona was ook te snel weg. (Wel onlangs een klokgave witte Sherpa gevonden en opgehaald uit Bilbao).

Re: Gevraagd MGF wit

#21
Als ik Bilbao lees dan is je zoekgebied voor MG's ruim om het zo maar eens te zeggen. In Italië zie ik ook nog wel eens witte MGF's voorbij komen. Maar koopjes zijn daar ook niet (meer) te vinden.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Gevraagd MGF wit

#22
Ad Holtland (030320) schreef: Vandaar zijn er tussen 2002 en 2005 ook maar twee witte MGTF's naar Nederland gehaald. Het zijn nog steeds de enige twee die hier rond rijden. Eentje heeft zelfs een unieke Paint/Trim combinatie. Ik zeg, mooi wit is niet lelijk.
Beide Dover white, een 1.6 115, die ben ik al vaker tegengekomen. De ander is een VVC 160 met Grenadine Daytona trim. Die auto ken ik niet en kan me niet meer voorstellen hoe die bekleding eruit ziet.

Re: Gevraagd MGF wit

#23
Dit is de Grenadine Daytona. Dit zit in de witte MGTF 160 die in 2003 is verkocht in Nederland.

99lfzj-200612-052400-04.jpg
99lfzj-200612-052400-04.jpg (50.51 KiB) 5351 keer bekeken
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
Bijlagen
99lfzj-200612-052400-04.jpg
99lfzj-200612-052400-04.jpg (50.51 KiB) 5351 keer bekeken

Re: Gevraagd MGF wit

#24
Dank Ad, bijzondere combinatie!
Is de huidige eigenaar van de unieke witte auto ook in onze club?
(Zoals bij bijna alle F/TF-jes zie je op deze foto beschadigingen op de B-stijl onder de slotvanger als gevolg van het dichtgooien van het portier terwijl de gordel niet volledig is terug gerold. De gesp zit dan klem tussen het portier en de stijl. Dit komt helaas ook bij andere merken voor).

Re: Gevraagd MGF wit

#25
De eigenaar van de witte TF 160 is ook lid van onze club. Volgens RDW 1 eigenaar maar in 2011 is er wel een wijziging geweest in de registratie. Helaas heb ik deze nooit gezien. Misschien kijkt de eigenaar mee en kan hij ons van een paar mooie foto's laten genieten.

Update: De tellerstand van dit voertuig heeft van de Stichting NAP het oordeel 'onlogisch' gekregen.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control