Advies gevraagd

#1
Beste forumleden,

Ik ben sinds kort lid van de club en sinds vorig jaar op zoek naar een MG-B. Heb overigens geen idee wat ik ga kopen en heb ook nog nooit in een MG-B gereden. Wel vind ik het model mooi en heb wel wat geld en een garage beschikbaar om een mooi exemplaar aan te schaffen. Natuurlijk kom ik alle aanbiedingen tegen en heb met wat autodealers gesproken. Een goede kennis van me die ook MG-B's onderhoud wil me wel bij de aanschaf ondersteunen. Toch heb ik veel watervrees en ben bang om een miskoop te doen.

Vroeger heb ik wel aan auto's gesleuteld maar met de MG-B wil ik vooral regelmatig rijden en licht onderhoud uitvoeren. iets vervangen kan ook. Ik zoek daarom een exemplaar die ik kan verzorgen en waarmee ik een leuke hobby aan kan beleven. Ik zoek dus naar mensen die mij kunnen adviseren en/of waarmee ik samen naar een leuke MG-B kan zoeken.

Een stukje introductie in de club en of ervaringsuitwisseling kan natuurlijk ook.

Ben benieuwd naar de reacties.

Aad Versteeg

Re: Advies gevraagd

#2
Beste Aad,

Zelf ben ik een paar jaar geleden eerst lid van de MGcarclub geworden alvorens tot aanschaf van een MG over te gaan. Intussen met leden gesproken en zowel een MG midget als MGB gereden om te bepalen wat het meest geschikt voor mij was. Uiteindelijk is het een MGB geworden die ik van een clublid heb overgenomen. Voordeel hiervan vond ik dat de historie van de auto bekend was en ook de wijze van onderhoud.
Intussen ben ik toegetreden tot het bestuur van de regio Veluwezoom en tijdens de clubavonden heb ik veel informatie en kennis opgedaan om zelf onderhoud en beperkte reparaties te kunnen uitvoeren. Dit ook samen met andere clubleden wat het nog leuker maakt. Kortom voor mij was dit een prima manier om meer over de MG te weten te komen. Ik kan je dan ook de clubavonden en kennis van clubleden van harte aanbevelen.
Bij welke regio heb je je aangesloten? Mogelijk kan je via de website al in contact met regioleden komen. Mocht je vragen hebben dan mag je mij uiteraard ook altijd hiervoor benaderen. Mijn email adres staat op de Veluwezoom pagina.
Met vriendelijke groet
Erik Uijttenboogaart

Re: Advies gevraagd

#4
Hallo Aad,

Leuk dat je op zoek bent naar een MGB. Er staat idd het nodige te koop. Alvorens je een auto aanschaft zou ik me eerst goed oriënteren. Dan kun je beter bepalen wat je nu echt wilt. Een originele chroombumper, een naar chroombumper omgebouwde rubberbumper of een rubber bumper. Wil je een helemaal originele auto, een Europeaan of een Amerikaan. Deze laatsten hebben vaak het voordeel dat ze geen of minder roest hebben op de gebruikelijke plekken. Denk hierbij aan de naden op voor en achterscherm en de dorpels net achter de deur.
Rij ook eerst eens in wat verschillende auto’s. Een B uit de vroege bouwjaren is Spartaanser dan een late B.
Mijn ervaring is dat een B uitgevoerd met overdrive en dubbele carburateurs het lekkerst rijdt. Als er een historie van de auto bekend is geeft dit een goed beeld van het uitgevoerde onderhoud.
Genoeg keuzes te maken.
Veel plezier met de zoektocht, en neem altijd een kenner mee als je een auto wilt kopen. Geeft geen garantie maar 2 zien er meer dan 1.

Met vriendelijke groet,

Gerrit
Have Fun, make history in de polder