Terug slaan van richting aanwijzer.

#1
Hoi leden,
Na de Octagon toer gereden te hebben heb ik gemerkt dat door mede club genoten steeds weer de opmerking gekregen te hebben dat ik steeds met een knipperende richting aan wijzer reed op doorgaande weg.
Nu is mijn gehoor niet al te best , clignoteur ook al niet het beste geluid meer geeft, merkte ik dat pas laat of helemaal niet op.
Nu bracht mede clubgenoot Rob Verschoor mij op het idee dat ik dat heel gemakkelijk kon verhelpen door het stuur af te verwijderen eerst zeskant moer verwijderen ( dop 25)dan stekkertje verwijderen.
De uitstulping die op de stuurkolom bevestigd is iets naar boven dan wel iets naar onder te schuiven. dit gedaan te hebben bracht echter geen verbetering in de situatie.
Na een foto gemaakt te hebben van de situatie volgde een kort antwoord ;je hebt de uitstulping aan de verkeerde kant zitten. dus deze moet aan de spiegelkant zitten en op stand kwart voor negen.
Na m<n vraag hoe dat dit kan zij Rob, dat de behuizing van de uitstulping te los is gaan zitten op de stuurkolom. deze heb ik nu met een waterpomp tang flink dicht geknepen op de stuurkolom en walla alles funtioneert
zoals het moet. Rest mij nog te vertellen ( ook tip van Rob) dat het armpje waarmee je contact maakt met claxon het uiteinde hiervan een plat voetje moet hebben omdat anders een schrapend geluid tehoren is met het draaien van het stuur wat ook bij mij het geval was. Rest me verder nog om te trachten een foto te plaatsen van de verkeerde situatie zoals die was voorheen.

Re: Terug slaan van richting aanwijzer.

#2
Dag Noud,
Je hebt goede tips gehad van Rob. Goed om te horen dat alles nu weer prima werkt! Om je clignoteur ook nog wat beter te horen is een simpele verbetering hiervan makkelijk uit te voeren. Het onderdeel wat het geluid maakt van de clignoteur zit op de voor ons verkeerde plaats. De rechterzijde. Dus aan de zijde van passagier, aan de "Engelse kant" Men heeft verzuimd om bij de ontwerpfase voor links gestuurde MG-B om ook voor dit onderdeel een plekje dichter bij het stuur te plaatsen. Een handleiding om dit simpel te veranderen is te vinden op de website van de MG Carclub. Het betreft een artikel uit het MG nieuws met als titel: "Een hoorbare flasher" (de Engelse naam voor de clignoteur) Je kunt dit artikel makkelijk vinden bij "Technische artikelen" Gr Jan W.
cron