cabriokap

#1
Ik ben op zoek naar een beschrijving ( graag Nederlands ) voor het vervangen van de cabriokap van mijn MGF en eventueel een goed adres om een kap te kopen.

Re: cabriokap

#2
Het klinkt heel lullig maar ik raad aan doe het niet. De kans dat de kap er niet goed op gaat is groot en dan ligt lekkage op de loer.
Zoek een goed adres want daar heb je veel plezier van.
Als je het zelf gaat proberen dan zou ik wachten op de beurs van de club. Dan kan je vaak een leuke aanbieding scoren.
Groetjes Pascal
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"

Re: cabriokap

#3
Verschillende leveranciers werken met een exchange systeem waarbij je de totale softtop inclusief frame inruilt voor een nieuwe kap met een gebruikt maar gecontroleerd, en opnieuw van een laklaagje voorzien frame.
Dat bespaart je de kosten van een nieuw framewerk en je oude misschien wel roestige frame wordt uitgewisseld tegen een nette.
Voor een goede kap moet je ook zeker even bij het Engelse bedrijf BAS kijken. zij waren de oorspronkelijke leveranciers van de softtop voor de MGF en TF.
Ik kan mij eigenlijk niemand herinneren die zelf het frame opnieuw heeft bekleed en er een succesverhaal van heeft gemaakt.

Re: cabriokap

#4
Hoi Clubleden,
Bedankt voor het advies, ik ben er in geslaagd een nieuwe rode kap + frame + glazen achterraam voor 800 euro te vinden en heb deze afgelopen vrijdag er op gezet, hij is perfect.
M.v.gr
Simon Eshuijs
cron