goedendag allemaal,
ik heb regelmatig engine overheating, de oorzaak te weinig koelvloeistof.
heb het koelsysteem af laten persen, geen lek te vinden. (met warme en koude motor)
het gekke is dat er boven op het koelvloeistof reservoir steeds koelvloeistof ligt na een lange rit.
heeft iemend enig idee wat er aan de hand kan zijn ??
mvg J Vegter
Re: Overheating MG ZT T
#2Luchtbellen in het systeem.
Groeten, Wilfred
1998 MG-F 1.8i LQW PUU(verkocht)
2002 MG-TF 135 LEF PUU
Safety fast.
1998 MG-F 1.8i LQW PUU(verkocht)
2002 MG-TF 135 LEF PUU
Safety fast.
Re: Overheating MG ZT T
#4Er zijn wellicht nog wat andere zaken om naar te kijken, controleer altijd de werking van de fan en de thermostaat, ook kan het overdruk ventiel op de dop stuk zijn.
In het ernstigste geval veroorzaakt een lekke koppakking voor een te hoge druk en temperatuur, maar dat is lang niet altijd het geval.
In het ernstigste geval veroorzaakt een lekke koppakking voor een te hoge druk en temperatuur, maar dat is lang niet altijd het geval.
Groeten, Wilfred
1998 MG-F 1.8i LQW PUU(verkocht)
2002 MG-TF 135 LEF PUU
Safety fast.
1998 MG-F 1.8i LQW PUU(verkocht)
2002 MG-TF 135 LEF PUU
Safety fast.
Re: Overheating MG ZT T
#5Goede morgen,
de fan werkt goed, heb een nieuwe dop op koelstofreservoir geplaatst, denk dat die goed werkt omdat ik koelvloeistof op het reservoir aantref na een snelle rit. heb het systeem af laten persen geen drukverlies. Rest mij nog te kijken naar het thermostaathuis op lekkage, maar dat lijkt mij onwaarschijlijk omdat er geen drukverlies is. Afwachten dan maar.
de fan werkt goed, heb een nieuwe dop op koelstofreservoir geplaatst, denk dat die goed werkt omdat ik koelvloeistof op het reservoir aantref na een snelle rit. heb het systeem af laten persen geen drukverlies. Rest mij nog te kijken naar het thermostaathuis op lekkage, maar dat lijkt mij onwaarschijlijk omdat er geen drukverlies is. Afwachten dan maar.