TSL additief

#1
In onze regio hebben we een bijeenkomst gehad waarbij op overtuigende wijze het nut van toevoeging van het additief TSL aan de motorolie/versnellingsbakolie werd aangetoond. Het zou de wrijving tussen draaiende onderdelen drastisch verminderen, en dus slijtage tegengaan. Ook ik kocht toen een flesje, maar ik ben tot op heden huiverig geweest om de inhoud toe te voegen. Zijn er mensen hier die dat wél hebben gedaan, en hoe is hun ervaring?

Re: TSL additief

#2
Ik heb dit 'wondermiddel "ook gebruikt wel is waar in een Volvo B 20 motor resultaat: het olieverbruik ging drastisch omhoog de motor liep luidruchtiger, en de motor kreeg last van incontinentie. Misschien ligt wellicht aan mijn nogal forse rijstijl. het oliegebruik stoort mij nog het meeste , +/- 1 liter op de 300 km. Mijn advies derhalve houd u verre van deze wondermiddelen en gebruik gewoon de door de fabrikant aanbevolen olie en ververs zo nodig vaker het oliefilter en de olie, zeker als de auto alleen voor korte ritten gebruikt wordt. Het is met deze wondermiddelen net als met medicijnen, let op de bijwerkingen.

Re: TSL additief

#3
Ik heb het ook bij de auto gekregen en ik voeg elke keer iets bij de motorolie, versnellingsbak olie en diff olie. Of het werkt zal je nooit weten, maar ik heb nog geen bijwerkingen kunnen ontdekken. Er zijn op net wel discussies te vinden over wat het nu precies is. Sommigen denken dat het gewoon boorolie is die veel te duur verkocht wordt. Ik denk niet dat ik nog nieuwe koop zodra de mijne op is.

Re: TSL additief

#5
080084 schreef:
10 sep 2022, 16:13
In onze regio hebben we een bijeenkomst gehad waarbij op overtuigende wijze het nut van toevoeging van het additief TSL aan de motorolie/versnellingsbakolie werd aangetoond. Het zou de wrijving tussen draaiende onderdelen drastisch verminderen, en dus slijtage tegengaan. Ook ik kocht toen een flesje, maar ik ben tot op heden huiverig geweest om de inhoud toe te voegen. Zijn er mensen hier die dat wél hebben gedaan, en hoe is hun ervaring?
Hallo Henk,

Ik gebruik TSL al zeker 15 jaar in de motor en versnellingsbak in verschillende auto’s. De motor loopt stiller en soepeler na verloop van tijd, en de bak schakelt lichter.
Het is beslist geen revisie middel, een versleten motor is gewoon versleten. Maar het zorgt er wel voor dat de boel gewoon mooier en soepeler loopt. Je hebt ca 1000 km nodig voor je het effect gaat merken. En wat ook belangrijk is, voeg de juiste hoeveelheid toe. Een beetje erin gooien op het gevoel gaat hem niet worden. Volg de tabel die in de documentatie staat en meet dit nauwkeurig af. Dan zit je altijd goed.

Mvrgr Gerrit
Have Fun, make history in de polder