Midget 1500 gooit benzine uit luchtfilters

Mijn Midget start niet of heel slecht en gooit benzine uit de luchtfilters.
Naalden nagekeken, vlotters nagekeken en ook de SU Carburateurs en de vlotterstand niveau benzine.
Na het starten loopt de motor even waarna die ermee stopt, daarna loopt er benzine uit de carburateur uitbeelden luchtfilters.
De Midget loopt wel als je hem aansleept maar niet mooi.

Wie heeft er een idee wat dit kan zijn.

Re: Midget 1500 gooit benzine uit luchtfilters

990316 schreef:
13 feb 2026, 14:38
Beste André,

kan je hier even aangeven wat voor type carburateurs op jouw Midget zijn gemonteerd. Maak desnoods even een foto van de carburateurs en de leidingen en slangen eromheen.
Ik zal je aan de hand daarvan proberen je te adviseren.

Groetjes, Henny Beumer
Hoi Henny,

Er zitten SU Carbarateurs op, kan op dit moment geen foto's maken. De Midget staat bij de garage nadat de motor eruit is geweest en schoongemaakt. Was warm gelopen en koelkanalen er vies. Gelukkig geen Revisie nodig.
Maar nu loopt hij erg slecht en start slecht lijkt te verzuipen. Garage krijgt er een punt hoofd van en ik zal niet zeggen wat ik denk.
Bovenop de carbarateurs slangetjes van beide Carbarateurs naar kleppen deksel.

Groet André

Re: Midget 1500 gooit benzine uit luchtfilters

Up date,

De timing van de nokken as en de krukas stond verkeerd na vervangen van de distributie ketting. Hierdoor gooide de cilinder de benzine eruit met als gevolg dat deze ook slecht liep. Start motor bleef in positie hangen door gebroken veer voorop de start motor. Nu zoek tocht naar startmotor met tandwiel tien tands of setje om te reviseren tandwiel tien tands en veer.
Iedereen dank voor het meedenken.

André Broekmaat