Spruitstuk losmaken Midget 1500

#1
Collega sleutelaars,

Ik ben al een tijdje bezig met het vervangen van mijn carburateur. Ik wil een dubbel SU carb plaatsen, maar nu krijg ik het spruitstuk niet los.
De bouten boven gingen makkelijk, maar nu blijken er ook nog 2 bouten onder het spruitstuk bevestigd om uitlaat en spruitstuk vast te houden.
Ik kom er echter niet bij. Niet van bovenaf, steek-, dop- en ringsleutel komen nooit op die plek. Van vooraf gaat de dop niet door de opening en de opening zit ook niet recht voor de bout. Van onderaf zou de steeksleutel een bochtje moeten hebben.

Weet iemand hoe dit moet worden opgelost??

Groet
Dolf

Re: Spruitstuk losmaken Midget 1500

#2
100025 schreef:Collega sleutelaars,

Ik ben al een tijdje bezig met het vervangen van mijn carburateur. Ik wil een dubbel SU carb plaatsen, maar nu krijg ik het spruitstuk niet los.
De bouten boven gingen makkelijk, maar nu blijken er ook nog 2 bouten onder het spruitstuk bevestigd om uitlaat en spruitstuk vast te houden.
Ik kom er echter niet bij. Niet van bovenaf, steek-, dop- en ringsleutel komen nooit op die plek. Van vooraf gaat de dop niet door de opening en de opening zit ook niet recht voor de bout. Van onderaf zou de steeksleutel een bochtje moeten hebben.

Weet iemand hoe dit moet worden opgelost??

Groet
Dolf
Dolf, een Midget-deskundige ben ik niet, mijn bijdragen gaan normaliter over de B. Maar ik herinner me wel hoe mijn 2CV-monteur jaren geleden alweer dit soort zaken oploste. Hij had voor diep zittende moeren een dop laten vastlassen aan een lange staaf en -wat voor jou belangrijk is- voor moeren die "om een hoekje" bereikt moesten worden, had hij een geschikte steeksleutel kromgeslagen. Volgens mij vergde dat wel het eerst roodstoken van zo'n sleutel, krom slaan en dan in een bak water gooien om weer te harden. En ik vraag me ook af of elke staalsoort er wel geschikt voor is. Probeer het eerst eens met een oude sleutel uit een grabbelbak of een die je toch niet meer gebruikt.... :idea:

NB Er bestaan volgens mij wel steeksleutels en zeker rateltypes die van zichzelf al een bochtje hebben. Zo'n rateltype is echter wel wat dikker dan normaal, wie weet kom je er dan niet bij. Zelf heb ik daarnaast nog wéér een ander type sleutel: een soort korte doppen aan beide zijden met knikscharnieren vastgezet aan een middendeel. Dat zijn ooit dure jongens voor me geweest... :o

Re: Spruitstuk losmaken Midget 1500

#3
Dolf, misschien is een bezoek aan een GOEDE gereedschapszaak waar je jouw probleem kunt voorleggen een optie.
Of bij een garage langs waar aan jouw model auto wordt gesleuteld en daar de vraag stellen, Succes hoor.
Een korte inbussleutel met een dop een mogelijkheid?

gr Dirk

Re: Spruitstuk losmaken Midget 1500

#4
Beste mensen

Dank voor de reacties.
Uiteindelijk heb ik gewoon een nieuwe steeksleutel gekocht en deze net zo lang gebogen tot ik bij de moer kon komen om het los te draaien.
Gelukkig heb ik nu met mijn dubbele SU's wel ruimte om een dopsleutel op te zetten.

Mijn midget rijdt weer prima en is qua CO ook door de keuring gekomen, want dat was de aanleiding om van carburateur te veranderen.


Groet
Dolf