Benzine meter

#1
Beste club leden.

Als ik een poosje gereden heb,valt mijn benzine meter op 0
Als ik dan het contact af en aanzet is de meter uitslag weer normaal.
Na een poosje weer hetzelfde probleem.
Ik heb de Tank-zender al vervangen.zonder resultaat!
Hopelijk heeft iemand een oplossing.

bvd F v Dijk 120149
.

Re: Benzine meter

#2
Beste F,
De klachtomschrijving wijst op een subtiele onderbreking in het circuit spanningsregelaar- benzinemeter-tankunit.
De tankunit is vervangen, dus de verdenking valt op de spanningsregelaar, de meter en de bedradings aansluitingen tussen meter en tankunit. Probeer op het moment van storing (contact niet uitzetten!) te meten op de aansluiting van de meter met de groen/zwarte draad die naar de tankunit voert, is de spanning hier >10,5 volt, dan is de draad (groen/zwart) naar achteren onderbroken. Is de spanning hier laag en op de andere meteraansluiting hoog (min. 10 volt) en de meter geeft 0 aan, is je meter onderbroken. Is er op beide aansluitingen van de meter geen spanning te meten, dan is de spanningsregelaar de verdachte. Als bij het meten en aanraken van de bedrading de fout verdwijnt en de meter weer langzaam oploopt zal je de aansluitingen moeten verbeteren. Ergens onderweg naar achteren zit ook nog een stekker verbinding in de groen/zwarte draad. Probeer ook deze te controleren. Als je dit pad volgt vindt je het altijd.
Groeten, Steef.

N.B. Hoofdverdachte in dit geval is de spanningsregelaar (voltage stabilizer). Als je jouw auto hierin niet herkent (oude Midget's hebben geen voltage stabilizer) zul je wat meer informatie over je auto moeten prijsgeven.

Re: Benzine meter

#3
Aan Steef van den Brink.

Hartelijk dank voor de technische informatie.
Ik ben nu een stuk wijzer geworden over de werking van het systeem.
Nu hoop ik dat ik het probleem kan oplossen.
Ik heb een MG midget mk3 1275cc 1970.


Steef nogmaals hartelijk dank,
groeten Frans v Dijk Uden .
120 149