Wielen en handeling upgrades MG midget mkIII

#1
Hallo allemaal,

Sinds 2 jaar ben ik in bezit van een 1972 midget mkIII en wilde graag advies vragen over een upgrade/verandering.

Om wat meer contact oppervlak te hebben met het wegdek zat ik te denken aan andere (bredere) wielen. Momenteel heb ik een setje standaard pressed steel velgen van MG er onder liggen van 13 inch met een 145/80 band. De originele minilite wielen vind ik zelf erg mooi en die worden bijvoorbeeld geleverd in een 14x5.5 of 14x6 (ook in 13 inch even breed). Zijn dit maten die aan te raden zijn?

Alvast wil ik iedereen bedanken voor de hulp en ondanks alles wat er speelt een mooie zomer wensen.

Groeten en veel rijplezier,

Mark Hofman

Re: Wielen en handeling upgrades MG midget mkIII

#4
Wij hebben op onze Midget RWA minilite met 175/70 R13. Geen enkel probleem met aanlopen voor en achter.Omdat wij een verre van orginele Midget hebben met een woorwiel ophanging van Frontline hadden wij een klein ongemakje met het aanlopen van de band van de voorwielen tegen de onderste bout van de achter de wisbones gemonteerde telescoop schokbreker.Dit opgelost de spoorverbreders.Voor een orginele Midget speelt dit ongemak dus niet. Hans Geertse

Re: Wielen en handeling upgrades MG midget mkIII

#6
900163 schreef:
01 jun 2020, 12:37
Hallo Mark,
Onder mijn Midget zitten 155 x 13 banden van Michelin. Rijdt perfect, zelfs op het circuit. De uitstraling van die maat is ook iets forser dan de 145 x 13. Ga je naar 165 x 13 dan lopen mogelijk de banden bij het nemen van een bocht aan tegen de carrosserie. Ik heb geen ervaring met grotere maten.

Succes en veel plezier met je Midget.

Sipke Steggink
Hallo Sipke,

Ik had nog wel 1 vraag aan de hand van jouw berichtje:
Nu ik mijn velg maat weet ben ik gaan kijken bij de banden en vroeg mij af welke 155 band jij gebruikt?

alvast bedankt,

Mark Hofman