Re: Welk kleur zwart

#4
Hé Jonathan,

Je hebt een Midget met ronde achterwielkasten en het type is GAN 5. De grille is mat zwart. Ik heb het in enkele boeken nagezocht en kan niet anders concluderen dat de zijkanten ook matzwart moeten zijn.
Heb je hier iets aan? Ik heb enkele boeken die over de veranderingen van alle Midget en Sprite modellen vertellen. Je mag ze lenen. Ik woon in Delden.

Succes,

Sipke

Re: Welk kleur zwart

#6
In 1975 was ik de troste bezitter van een 1972 Midget (kenteken 11-38-TU - bestaat nog, waar zou ze zijn ?) in eerste lak en later in 1990 kocht ik een 1976 Midget in Florida ook in eerste lak.
De zwarte lak omschrijf ik als satin black/satijn zwart, beslist niet glanzend glossy en ook niet matt (dat is te schuurpapierachtig).
In verhouding waren de binnendelen van de velgen van de 1972'er iets glanzender dan de dorpels.
Ik had geen ROstyle velgen op die auto maar die met meer inhammen, weet zo niet meer hoe die genoemd worden,
de 1976'er had ROstyle velgen.
Dus satijn zwart, kleurcode mij onbekend, maar als je die oude codes gebruikt kom je toch vaak anders uit.

Re: Welk kleur zwart

#7
Hallo Jonathan,

Ik heb de volgende boeken:
- Owners Workshop Manual van Haynes
- Original Sprite & Midget by Terry Horler
- Sprites en Midgets van anders Ditlev Clausager
- Originele werkplaats handboek NL- talig
- Step by Step MG Midget en Sprite service guide van Lindsay Porter and Peter Wallage

V.w.b. de zwarte kleur; Neem dezelfde matzwarte glans als de grille, dan zit je goed.

Ik heb geen pb ontvangen. mijn telefoonnr is 074-2425249

Groeten

Sipke

Re: Welk kleur zwart

#11
Bete Jonathan

Mooie kleur en inderdaad dorpels mat of satijn.
Wij hebben een RWA van 1972 in Damask Red laten spuiten.


Zag dat de ruimte die je hebt erg klein is .Grote kans op beschadigingen.
Zag ook dat de motorkap nog niet gespoten is. Heb je niet alle delen eerst pas gemaakt
voordat hij naar de spuiter ging?

Zo maar wat gedachten die bij me opkwamen bij het zien van de foto,s .


Hans Geertse
Laatst gewijzigd door Hans Geertse (850008) op 18 jul 2018, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Welk kleur zwart

#12
Inderdaad een kleine ruimte, dus heel spannend met al die glimmende delen.

Die motorkap was de donor om mijn motorkap te repareren. Dus deze moet gauw weg daar.
ik moet nog bedenken hoe ik de mooie delen ga behoeden voor beschadiging. waarschijnlijk gaan de voorspatborden, deuren en motorkap in de opslag
cron