Start niet

#1
Ik ben in het bezit van een MG midget MK111
Het startrelais krijgt geen spanning.
Nu heb ik het vermoeden dat het contactslot niet goed is.
Het probleem is nu hoe kom ik daar bij,ik heb de twee schroeven van de kap al losgemaakt.
Maar deze kan ik zo niet verwijderen.
Weet misschien iemand een oplossing.

Frans.

Re: Start niet

#2
Hm. Heb jij zo'n kap als in deze link? http://www.mgexp.com/phorum/read.php?1, ... sg-2508324 Die schijnt drie schroeven te hebben. Maar verderop in dat draadje lees ik dat je het contactslot er van achteren zo uit kunt trekken!

Een contactslot als deze: http://www.mgexp.com/phile/3/231370/image.jpg is bevestigd met twee breekboutjes. Bij het vastdraaien breekt op een gegeven moment de boutkop eraf, en dan zit hij vast. Een anti-diefstaldingetje uit vroeger tijden, het stuurslot is dan niet te demonteren. Daar ben jij dan mooi klaar mee, het is een heel geklooi om die dingen eruit te krijgen.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Re: Start niet

#4
Omdat het startrelais geen spanning (12v) krijgt op de spoel vermoed ik dat het aan het contactslot ligt.
Ik had de spoel van het relais al doorgemeten,was niet onderbroken.
In de kap zitten maat twee schroeven in.
De twee helften gaan wel uit elkaar maar kan ze niet verwijderen,er is onvoldoende ruimte.

Bvd Frans

Re: Start niet

#6
Beste Frans,
Jouw vraag is, hoe de kap te verwijderen, die het contactslot bereikbaar maakt.
Ik heb geen Midget, maar bij de Mgb is het gemakkelijk om de bouten van de stuurkolom bevestiging te lossen en de stuurkolom (met kap) wat te laten zakken.
Misschien kan dat bij de Midget ook?
Groeten, Steef.

Re: Start niet

#7
Vandaag is het volgende voorgevallen:
Ik dacht ik probeer hem nog eens te starten,geen probleem hij startte meteen.
Alles werkte tot ik de lichtschakelaar aan klikte.
Meteen stopte alles, kon hem ook niet meer starten (lichtschakelaar weer uit)
Alles was opnieuw dood behalve knipperlichten,claxon.
Achteraf was dit al een keer meer voorgekomen, maar dacht dat het toevallig was.
Heb geen idee welke richting ik moet zoeken.
Misschien kan iemand mij advies geven.

B.v.d Frans

Re: Start niet

#8
Hé Frans,

Dat duidt op een massa c.q. stekeraansluiting. Probeer alle aansluitstekers, in- en uit elkaar te schuiven en evt. te reinigen, te beginnen bij de accupolen en stroomregelaar. Waarschijnlijk ligt het aan een slechte aansluiting.

Succes

Re: Start niet

#10
Hallo Frans,

Probleem al opgelost? Kan heel lastig zijn om de reden van het niet willen starten, op te lossen.
Kijk eens in deze website bij het hoofdstuk techniek. nr. 23 Elektrisch. Rolf ten Cate heeft er een mooi verhaal over geschreven.

Succes,

Sipke