overspuiten MG Midget

#1
Er zullen vast meerdere leden zijn die ervaring hebben met het (over) spuiten van hun MG. Wie heeft goed tips voor mij? Ik zoek een spuiterij (liefst in de buurt van Voorschoten) die mijn Midget weer in oude glorie kan herstellen. Zelf doe ik het schuur- en plamuurwerk, maar de spuiterij moet de primer/grondlaag/aflak aanbrengen. De auto is volledig gestript, dus het gaat om een kale carrosserie, waarvan de spatborden, motorkap en kofferbakdeksel los zijn. Ik zou ook graag een indicatie hebben van wat prijzen.

Dank vast!

Gr. Maarten Klijn

Re: overspuiten MG Midget

#3
Dag Andre,
Ik heb uiteindelijk alles zelf met spuitbussen gedaan. Na enkele beginnersfoutjes die er weer uitgeschuurd moesten worden, moet ik zeggen dat de auto nu weer strak in de lak zit. Heb de lak na opbrengen en goed doordrogen nog wel met P1500-P2000-P3000 nat nageschuurd om de laatste oneffenheden eruit te krijgen. En vervolgens de polijstmachine erop om alles spiegelglad en glimmend af te werken. Uiteraard zal een professional hier en daar nog wel een dingetje vinden, maar het resultaat is wat mij betreft erg goed geworden. Zorg er wel voor dat je goede spuitbussen hebt en haal al je verf bij één zaak die het recept in zijn systeem houdt.