Re: MG F Vering

#2
De MGF heeft een vering met veerbollen (a la Citroen DS) Hydraulastic en gevuld met vloeistof.
Probleem is dat de vier bollen en de bijbehorende leidingen lekken kunnen gaan vertonen, een zeer bekend probleem.
Google eens MGF oppompen en je vind adressen, ik weet geen adres bij U in de buurt, maar ga wel naar een bedrijf waar men weet waar men het over heeft.
Kijk eens in MG Nieuws voor adressen.
Bij hele grote problemen kan het complete systeem vervangen worden door "normale" schokbrekers/vering, maar dat kost wel een paar Euri.

m vr gr
Rob (MGF bezitter sinds 1999)

Re: MG F Vering

#5
Hallo Ton,

Het is al even geleden dat je de vering hebt laten fixen, maar kun je me vertellen waar in Susteren je dat hebt gedaan, en was dat goed gegaan? Ik ben op zoek naar een garage in de buurt van Sittard overigens.

Groet, Frans

Re: MG F Vering

#8
Het op hoogte stellen met het bijpompen van hydraulische vloeistof (ehh, dat is dubbelop), het aangepaste koelmiddel, zeker geen olie zoals bij een citoen, dan gaat de boel kapot.

Het op hoogte brengen met extra olie is op de lange duur een niet werkende zaak. immers er komt olie aan een zijde van de bol, die kan er alleen maar in als er iets anders uit gaat. Dat is het gas waarmee de bol aan de andere zijde gevuld is.

Voor een oudere F, dat zijn ze tegenwoordig allemaal, kun je geen veerbollen meer kopen maar er zijn wel meer en meer mensen die de bollen met gas kunnen vullen zodat de vering weer lekker comfortabel wordt. immers met alleen bijpompen met de vloeistof wordt de vering op den duur alleen maar stugger en stugger.