MGF hardtop vragen!

#1
Mede Genieters,

Ik heb mijn vraag ook onder mijn regio gesteld, maar dit is voor techniek misschien een betere plek (met dank aan Rob).

Ik rijd een 1996-er MGF (Mark 1 dus, nummer 85/100) en ik heb een tweetal vragen voor jullie:
1) Het is me nog steeds niet gelukt de achterruitverwarming van mijn hardtop aan te sluiten. De schakelaar is geplaatst in de console, de juiste relais is ingestoken, maar op de plaats waar zekering 23 zou moeten komen, zit alleen een lege plek in de zekeringenkast, zonder aansluiting. Is dat normaal en moet je die zelf aanbrengen? Het leek mij wat raar, omdat verder alles is voorbereid met een stekker in de console en een stekker bij de achterruit, bijvoorbeeld. Als iemand dit ook al eens bij de hand heeft gehad, zou ik graag zijn plan van aanpak horen.

2) De hemel van mijn hardtop begint (door de kou?) wat los te laten. Kun je de stof gewoon met een spuitbus lijm weer vastplakken aan het binnenpaneel (zodra het weer wat warmer wordt)?

Ach ja en verder hopen op een héél korte winter en dan snel de softtop er weer op.

Met Groeten,

Koos Brederode
MGF1.jpg
MGF1.jpg (15.24 KiB) 3330 keer bekeken

Re: MGF hardtop vragen!

#2
Wellicht een erg late reactie, maar ik heb hetzelfde probleem net opgelost. Wat lastig bleek te zijn is dat tussen het stof van de hemel en de plaat een dunne laag schuimrubber zit. Deze was in mijn geval totaal vergaan. Een vorige eigenaar had geprobeerd dit te verhelpen met een hoop spuitlijm, maar het resultaat was verschrikkelijk. Wat heb ik dus gedaan:
  • - hemelplaat verwijderen (hiervoor moet je de voorste klemmen verwijderen, dat is niet moeilijk)
    - stof voorzichtig lostrekken
    - restanten schuimubber en lijm verwijderen (schrapen, zuigen... geen leuk werkje)
    - stof uitwassen in wasmachine bij 40 graden en uithangen; dit ging verassend goed
    - stof voorzichtig met spuitlijm weer aan de plaat vastmaken: een precies werkje
    - klemmen enz. weer vastmaken en plaat terugplaatsen

Re: MGF hardtop vragen!

#3
Mijn hardtop sluit ondanks vele pogingen net niet strak genoeg aan bij de voorruit. Gevolg: een speldenprik van een lek in de hoek voorruit/zijruit/hardtop waardoor er toch ongelofelijk veel water naar binnen stroomt. Voorlopig parkeren met een afwasteil op de bestruurdersstoel dus.

Het lijkt erop dat de linker klem van de hardtop wat strakker moet. Deze is echter al on z'n strakst gezet. Ik vraag mij af of het mogelijk is om klem of haak een klein beetje te verschuiven.
Heeft iemand ervaring hiermee dan wel een andere suggestie?
cron