Verlies koelvloeistof

#1
Koelvloeistof

Ik heb een TF Brookland uit 2005. Al bijna een jaar verliest hij heel langzaam koelvloeistof. En toen de afspraak in de garage stond is letterlijk de dag er voor de koppakking er uitgevlogen. Alles is weer netjes gerepareerd en ik dacht van het probleem af te zijn. Maar helaas...
De auto verliest heel langzaam (ongeveer 1 liter per maand) koelvloeistof. Onlangs zijn er nieuwe roestvrijstalen pijpen onder de auto gezet en alle aansluiting opnieuw gecontroleerd. Ook is er een nieuwe dop op het tankje gekomen. Maar het probleem is niet opgelost. Nergens is enige vorm van lekkage te zien. Ook niet onder de auto als hij een paar dagen stil heeft gestaan.

Wie of wie heeft DE oplossing? Ik ben helemaal niet technisch dus ben volkomen afhankelijk van mijn garage, waar ik veel vertrouwen in heb maar die weten het langzaam ook niet meer.

Ik hoor graag jullie suggesties. Bedankt alvast voor het meedenken.

Met vriendelijke groet,
Marcel Bartels, Stein

Re: Verlies koelvloeistof

#2
1 liter per maand is niet heel langzaam. Dat is een serieuze lekkage.
Ik vrees dat je eens moet gaan kijken of de kop niet is gescheurd of een lekkage in de cilinder wand.
Het kan ook nog zijn dat de kop gevlakt moet worden.
Zeker als er geen vloeistof onder de auto ligt is dit een serieus probleem.
Goed uitzoeken voordat je dadelijk een nieuwe motor nodig hebt.
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"

Re: Verlies koelvloeistof

#5
Beste mensen,

Ik heb even niets laten horen maar zo'n 3.000 km verder lijkt mijn probleem opgelost.
Een flesje Bars Leak lijkt de oplossing te zijn.

Hartelijk dank voor al het meedenken.

Met vriendelijke groet,
Marcel Bartels