koppeling in remlichten aan!?

#1
Beste MGF-vrienden,
Ik rijd met veel plezier een vroege MGF (1996).
Toen ik gisteravond in het donker wilde starten en wegrijden viel het me op dat bij het intrappen van de koppeling mijn remlichten gingen branden. Niet consequent bij iedere keer, maar wel een paar keer achter elkaar. Kent iemand dat? Plakken de pedalen soms een beetje aan elkaar van de kou?
Over kou gesproken, de afgelopen week is ook 2x mijn alarm spontaan afgegaan. Herkennen jullie dat ook? Of heb ik te maken met een stroomduiveltje :twisted: ?
Met Groeten,

Koos Brederode
(Beuningen)

Re: koppeling in remlichten aan!?

#2
Hallo Koos,

Van de koppeling in, remlichten aan heeft onze MG TF gelukkig geen last.
Het spontaan overgaan van het alarm hadden wij helaas wel. We hebben jarenlang vooral 's nachts last gehad van het afgaan van het alarm. Ook fijn voor onze buren!!
Na vele controles: deursloten, bedrading, motorkap sluiting, uitbouwen alarm hebben wij een drastische oplossing gekozen: een relais ingebouwd.


Een simpel begin is de volgende controle punten:
* de sensor van het interieuralarm zou te fijn afgesteld kunnen zijn. Volumetric Sensor zit in de T balk van de middensteun achter je stoelen.
* Zit er corrosie op de contacten van je portieren en/of je motorkap?

Sterkte met zoeken, kijk ook eens op het Engelse MGF forum voor een zelftest van je alarmsysteem.

Sanna Agelink

Re: koppeling in remlichten aan!?

#4
Beste MG vrienden, een misschien late reactie, maar kan nog steeds actueel zijn. Op het rempedaal zit de schakelaar voor de remlichten; die is zelf instellend. En dat is nu juist het probleem. Als je namelijk koppelt, kan het zijn, dat je met je schoen het rempedaal mee omhoog trekt en daarna is de schakelaar uit zijn doen. Het is weer te herstellen op die schakelaar, maar beter is het om de schakelaar te vervangen door een exemplaar als van de MGTF. Deze is nl. door moeren vast in te stellen; even de juiste stand uitproberen en daarna nooit meer een probleem. Groetend Derk Jan (en wijlen Henk Boerboom bedankt voor die tip).

Re: koppeling in remlichten aan!?

#5
Dit form nu pas ontdekt en ben zo wat aan het doorlezen. Dat het alarm onbedoeld (snachts…) afgaat is mij ook bij twee wagens overkomen. De eerste keer was bij een F, daar heb ik in eerste instantie als noodoplossing de claxons ontkoppeld, en daarna heeft mijn monteur de hele alarminstallatie uitgeschakeld (hij zei iets over een gele draad doorgeknipt, maar hang me daar niet aan op.... ;-)
Bij mijn TF heb ik het ook gehad, en daar vond mijn garagist direct het euvel: bij het draaipunt van de achterklep vouwt de kabelboom bij openen en sluiten steeds. Er waren twee draden op dat punt bloot komen liggen en die raakten elkaar met als gevolg alarm. Draden toen gerepareerd, maar als het wéér gebeurt ga ik toch een betere oplossing verzinnen...
groeten Henk Peters MG-TF 2004 80gth ann. goodwood-green

Re: koppeling in remlichten aan!?

#6
Beide problemen zijn een F en TF niet vreemd:
Mgf heeft van oudsher problemen met spontaan afgaande alarmen. Bijna altijd is dit terug te leiden naar de interieur sensor. Deze zit achter het verticale klepje tussen de stoelen. (Dat is even sleutelen) . Snelle oplossing: zet de auto met de sleutel ipv de afstandsbediening op slot.

Tweede probleem: inderdaad de kabeltjes aan de linkerkant van de auto tussen carroserie en klep vormen een zwak punt. Beweging en ouderdom laten de isolatie rondom de kabeltjes doorslijten met allerlei vreemde storingen tot gevolg. Repareren is de einige remedie. Dit levert immers in verloop van tijd steeds meer ongewenste verrassingen op.
cron