MG TF K&N Filter set plaatsen

#1
Ik overweeg om op mijn TF 160 een K&N filter te zetten.
Ik weet dat het bij een 160 niet zoveel vermogen scheelt. Het gaat meer om het geluid.

Ik lees veel over het isoleren van de leidingen naar het filter toe en om deze bij de linker luchthapper te plaatsen.
Wie heeft een goeie 'how to'?

Of hoe heb jij dit gedaan om toch het beste resultaat te krijgen.

bij voorbaat dank.
Eric.

MG TF 160 2002

Re: MG TF K&N Filter set plaatsen

#2
110084 schreef:Of hoe heb jij dit gedaan om toch het beste resultaat te krijgen.
Hallo Eric,

De buis of buizen zijn er alleen maar voor om zoveel mogelijk koude lucht richting het filter te krijgen. Ik vraag mij af of de luchthapper de meest ideale plaats is. Ik heb de aanvoer van de twee buizen onder de auto zitten. Hierdoor tijdens het rijden in ieder geval de nodige luchtverplaatsing. Het zit bij mij al zeven jaar op deze manier.

Op mijn website staan onder de knop "MG life" en hierna "2006" foto's van de plaatsing op 07-04-2006

Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: MG TF K&N Filter set plaatsen

#3
Ad,

Onder de auto, is ook wat K&N in hun instructie aangeven.

Vorige week zaterdag ben ik mee geweest naar Speedcentre te Geldermalsen en heb ik de TF eens op de rollenbank gezet.
n.b. 157 pk op de wielen. Niet slecht. Het vermogen was nog niet op, helaas greep de toerenbegrenzer in. Dat FF terzijde.

Hier zei men dat dat door K&N inderdaad wordt geadviseerd, maar dat er onder de auto in principe een onderdruk aanwezig is, en dus niet zo geschikt voor je lucht aanzuiging.
Hun advies was ook bij de luchthapper.

Vandaar ook mijn vraag, om dubbel werk te voorkomen.

Eric

PS Ad. Fantastische website!

Re: MG TF K&N Filter set plaatsen

#4
110084 schreef:Hun advies was ook bij de luchthapper.
Hallo Eric,

Het is niet echt aanzuigen van lucht maar meer een stroming van koudere lucht op een plaats brengen waar deze normaal niet zo snel komt. Meten is weten maar wat is de beste manier om dit te doen? De "standaard" roosters links en rechts zijn m.i. ook niet echte luchthappers. Misschien in combinatie met scoops, zo heten die dingen toch?

Afbeelding


Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: MG TF K&N Filter set plaatsen

#5
Afgelopen weekenden bezig geweest het K&N filter te plaatsten.
Gezien de reacties op dit forum en elders, bedankt hiervoor, gekozen de de aanvoer van koude lucht van beide kanten te voorzien.
Een aanvoer van onder de auto en de ander vanuit de luchttoevoer aan de zijkant van de auto. Hiervoor heb ik een nieuwe 'filterbak' annex 'Hitteschild' gemaakt.

Gisteren, voor de regen, even een proefrit gemaakt.
Wat een lekker geluid als ie wat toeren maakt.

In onderstaande link een HOW TO.
HOW TO K&N Filter MGF/TF

Tevens een link naar alle foto's:
Alle foto's

Doe er je voordeel mee.

!!! OP NAAR DE ZOMER !!!

Succes,
Eric Lormans
MGTF2002

Re: MG TF K&N Filter set plaatsen

#10
Pascal,

Contact met ZandF ging super.
E-mail werd binnen een paar uur beantwoord.

Ik heb mijn eigen ECU opgestuurd omdat de TF toch in de winterstalling staat.
Oudjaarsdag op de post gegaan en een week later ontvangen door ZandF, vanwege de feestdagen en weekend en niet thuis???.
Ik had hem wel aangetekend verstuurd, dus er moest getekend worden.
Afgelopen dinsdag was ie weer terug. Ik heb 'm wel verzekerd laten retourneren.
Je moet je ECU maar eens kwijt worden.....

Tussendoor nog contact gehad met Mark Stacey zelf, of ik al dan niet de 'Burble' optie erop wil hebben.
Wat is dat? Een soort roffeltje in je uitlaat als je het gas loslaat. Het staat ook genoemd op de site van ZandF bij de TF135.
een link BURBLE
Ik heb deze dus wel genomen. Het is wel nog even afwachten hoe het met de originele uitlaat klinkt.

Een leuk artikel in de MG Enthusiatst over ZandF tuning voor de MG

Eric