Reparatie Koppakking MGF/TF

#1
Op Engelse websites lees ik dat steeds meer bedrijven een ruime garantie geven op de reparatie van een koppakking. Vandaag ontving ik Safety Fast en op de achterzijde lees ik o.a. onderstaand van MG dealer Luffield:

Latest News: Luffield MG are now offering a 5 year guarantee on all 'K' series Head Gasket replacement. (uiteraard alleen op wagens in normale staat van onderhoud).

Ik ken (nog) geen voormalig dealer in Nederland die voor deze toch behoorlijk in de papieren lopende reparatie een fatsoenlijke garantie geeft. Wie kent ze wel, want anders is het misschien eens tijd om dit als eerste onder de aandacht te brengen bij de bedrijven die zijn aangesloten bij de vereniging van MG Rover dealers.

Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Reparatie Koppakking MGF/TF

#3
090086 schreef:Mijn vader kreeg bij Auto ambacht maar 3 maanden garantie.
De meeste voormalig dealers zijn aangesoten bij XPart en daar is de regel: Bij een defect onderdeel of een slecht uitgevoerde reparatie bent u als klant beschermd door de "XPart AutoService garantie".
Alle benodigde onderdelen en werkzaamheden om het probleem op te lossen, gedurende 12 maanden vanaf de dag van reparatie bij één van de XPart AutoService centres en ongeacht het aantal gereden kilometers. Het is even de vraag of Auto Ambacht in Zoetermeer is aangesloten als XPart Service centre.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Reparatie Koppakking MGF/TF

#5
090086 schreef:Wat een geweldige tip! Inderdaad auto ambacht is aangesloten.
Dan is het geen 3 maanden maar 12 maanden, een meevaller dus. Hopelijk hoef je van de garantie geen gebruik te maken.
Maar 3 of 12 maanden zijn geen 60 maanden. Ik zou niet weten waarom iets wat in Engeland mogelijk is niet mogelijk kan zijn in Nederland. Ik hoop op wat meer reacties hier. Er zijn ongetwijfeld mensen met ervaring als het gaat om een Head Gasket Failure.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Reparatie Koppakking MGF/TF

#7
140053 schreef:Ga eens praten met Ad Akkermans van Ad Akkermans Automobielen in Goes.
Zeer fijne en vakbekwame man met een passie voor engelse mobilen
Ik heb meerdere keren een vraag gesteld aan Akkermans maar ze vonden het niet de moeite om te reageren.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control