Alarm TF 2003

Hallo, ben nieuw lid en heb meteen een vraag over het alarm wat zijn eigen ding doet. Lees al meer over het alarm hier op het forum maar meen dan te lezen dat het om een MG F gaat. Heeft de TF ook hetzelfde alarm? Kan ik die ook laten uitlezen? Best vervelend als je om half 5 in de ochtend de auto hoort. Wellicht is het antwoord hetzelfde als bij de MG F, maar even om zeker te weten. Heb de auto nu met de sleutel dicht gedaan, tip gelezen, hopelijk dat het werkt. Maar een meer ' zekerder en langduriger' oplossing zou fijn zijn, tenzij de deuroptie landurig werkt uiteraard.
Alvast bedankt voor het (wellicht nogmaals) meedenken.

Groet Ellen

Re: Alarm TF 2003

Hallo Ellen,

De late TF'jes hebben een totaal ander alarm systeem. Je herkent deze aan de eivormige afstandsbediening. De vroege hebben een zwarte rechthoekige afstandsbediening.
Via diagnose kun je de laatste vijf meldingen welke een alarm hebben veroorzaakt uitlezen en van daaruit actie ondernemen. Let op dat lukt niet met universele uitleesapparatuur daarvoor heb je echt Mg-Rovers Testbook (T4) voor nodig.
Suggestie om eerst mijn artikel effe technisch over alarm te lezen en stuur anders een mailtje naar technical@mgfregister.nl of info@octagoncarcare wellicht kan ik je dan verder helpen met je probleem.

Ik hoor graag van je
Iedereen aan de F & TF !!