Goedenavond beste clubleden,
Gisteren met het mooie zonnetje maar weer eens een tocht gemaakt met de Mg. Alleen wat bleek nou, zodra ik de verlichting van de Mg aanzetten gingen ook gelijk alle remlichten branden. Heeft iemand een idee waardoor dit zou kunnen komen? Ik hoor het graag van u,
Met vriendelijke groet Lars.
Re: Remlichten Mg F gaan aan met de verlichting.
#2hallo,
waarschijnlijk een probleem met massa dus kijk even alle massa aansluitingen na.
waarschijnlijk een probleem met massa dus kijk even alle massa aansluitingen na.
#3Goedemiddag Henk, bedankt voor de tip ik ga ermee aan de slag. Groetjes Lars
#4Geen onbekend probleem. De remlicht schakelaar van tot medio 2001 F'jes is netjes gezegd waardeloos.
Wat kun je zelf doen, tussen de pedalen de schakelaar die ingedrukt word. Dan het centrale deel behoedzaam e uittrekken en dan langzaam het pedaal terug laten komen zodat die met de veerdruk zelf de schakelaar indrukt. Waarschijnlijk is de schakelaar te ver 'ingeklikt'.
Als dit niet helpt dan een nieuwe remlichtschakelaar monteren maar ook die moet je wel op zijn punt zetten anders lost dit het probleem niet op
Dit probleem kan wederom terug keren dat noemen we tegenwoordig mooi gezegd een 'product eigenschap'. De laatste F'jes en de alle TF'jes zijn wel van een fatsoenlijke remlichtschakelaar voorzien en hebben er geen last van. Wel kan het soms voorkomen dat die anders afgesteld moeten worden.
Kijk anders een naar de "effe technisch deel 8 remlichten" daar ga ik verder op dit probleem in.
Wat kun je zelf doen, tussen de pedalen de schakelaar die ingedrukt word. Dan het centrale deel behoedzaam e uittrekken en dan langzaam het pedaal terug laten komen zodat die met de veerdruk zelf de schakelaar indrukt. Waarschijnlijk is de schakelaar te ver 'ingeklikt'.
Als dit niet helpt dan een nieuwe remlichtschakelaar monteren maar ook die moet je wel op zijn punt zetten anders lost dit het probleem niet op
Dit probleem kan wederom terug keren dat noemen we tegenwoordig mooi gezegd een 'product eigenschap'. De laatste F'jes en de alle TF'jes zijn wel van een fatsoenlijke remlichtschakelaar voorzien en hebben er geen last van. Wel kan het soms voorkomen dat die anders afgesteld moeten worden.
Kijk anders een naar de "effe technisch deel 8 remlichten" daar ga ik verder op dit probleem in.
Iedereen aan de F & TF !!
#5Remlichten die gelijktijdig met de normale lampen aangaan. Aarde lijkt voor de hand te liggen, maar ik denk eerder aan de bekabeling van de achterklep, die stuurt immers het 3e remlicht aan en zet daarmee spanning op het hele remlicht circuit achter de schakelaar.
#6Dag Kasper en Peter, mijn vader en ik gaan er komende week weer mee verder. Bedankt voor de tips!