Mg F trekt de accu leeg.

Goedemiddag,
Ik heb een probleempje met mijn MG F. Toen ik de auto uit de winterstalling ging halen was de accu leeg, wat natuurlijk ook niet zo gek is aangezien de auto 5 á 6 maanden heeft stilgestaan. Eenmaal thuisgekomen heb ik de accu vervangen met een nieuwe, echter een week later start de MG weer niet wegens een lege accu. Ik heb het vermoeden dat het alarm de accu leeg trekt, zou dit kunnen kloppen of is het waarschijnlijk iets anders? Ik zie graag uw suggesties tegemoet, met vriendelijke groet Lars

Re: Mg F trekt de accu leeg.

Voor een vroege F klinkt mij een week als kort, maar niet echt uitzonderlijk. Bij mij gebeurt dat ook als de auto niet op slot staat, moor ik heb wel de ervaring dat als je de bedrading bij het linker scharnier van de achteklep eens goed nakijkt, je bij een bijna 30 jaar oude auto kunt zien dat daar de isolatiemantels wat minder zijn. Als dat is opgelost, kan het zomaar zijn dat die week zomaar in twee weken verandert. Maar snel leeglopen, dat doet die van ons al meer dan 25 jaar. Er is een reden dat er druppelladers te koop zijn. ;)

Goedemorgen,
Ik heb problemen gehad als ik de hardtop had geplaatst en de achterruitverwarming had aangesloten.
na lang zoeken bleek het relais van de achterruit vast te zitten en daardoor liep de accu leeg. na het loskoppelen van de achterruit verwarming was dit verholpen.
tevens ook goed om te kijken waar de achterruit aansluiting weggestopt is. deze zit wel eens klem. misschien heb je hier iets aan.

Hallo Lars,
Je kunt natuurlijk ook gewoon testen waar de boosdoener zit.
Dat is niet zo heel moeilijk
Daarvoor heb je een multimeter nodig met een milivolt meetbereik (mV) en twee meetsnoertjes met scherpe punten.
Verder moet je naar de site www.powerprobe.com
Op die site staat boven in de zwarte balk met witte letters het menu, waaronder "recources" tik of klik die aan
Je krijgt dan twee opties, hun catalogus en de "fuse voltage drop chart"
Download deze een pdf

Nu het werk
Trek de"motor"kap open, voor dus en zoek de zekering kast
Maak hem open zodat je de zekeringen ziet.
Sluit de auto af.
Meet nu over elke zekering het spanningsverschil in milivolt, dat kan door de punten van de meetsnoeren op de bovennkant van de twee metalen pootjes te houden , dat kan met de zekering op zijn plek
Kijk in de download naar de sectie voor jouw zekeringtype er sttan platjes boven dus je herkent hem wel
De tabel geeft voor een grote range spanningsverschillen die door de zekering loopt.
Zoek nu de zekering waar een redelijke stoom loopt en kijk in de tabel bij de zekering voor welke onderdelen hij zit.
Dan weet je de boosdoener(s)
Je hoeft dus niet te demonteren, alleen netjes te meten en de tabellen te gebruiken

Succes

Tja, in een F of TF zit de zekeringenkast onder de stuurkolom. Met de deur dicht zou Houdini er ook moeite mee hebben om erbij te komen. ;) bovendien kun je zo de grootste verdachte, het alarm, niet testen. Wel een deel van de draden die naar de achterklep lopen, dat zijn er bij een vroege F een stuk of 5 zo uit m’n hoofd.