Getordeerd Cabriodak -frame-

Hi,
Net 1 week mijn TF en kom er achter dat cabriodak niet passend sluit. Ook zicht rechts een klein gerepareerd gaatje in het dak. Ik dank dat ie daar een klap gekregen heeft waardoor de linker afsluit clip niet meer netjes sluit. Dat gaat pas met enige druk naar links. VRAAG... Wie of waar is er een vakman die het frame kan richten. Ik hoor graag. Peter ter Velde

Re: Getordeerd Cabriodak -frame-

Wat vreemd, het frame van de softtop faalt eigenlijk nooit maar zeg nooit nooit want dat is gewoon robuust geconstrueerd. We hebben zelf 4 TF’jes en een bedrijf wat alleen de MGF en TF doet en nog nooit een ontzet frame tegen gekomen. Wellicht helpt het volgende. Je kunt de grendels stellen (draaistift aan de binnenkant van de grendel) . De beste methode om te vergrendelen is eerst de grendel om de haak op de stijl drukken en dan de zwarte hefboom dicht drukken. En ja vaak gaat de ene kant wat soepeler dan de andere kant, maar let dus goed op dat de grendel goed pakt in de haak. Controleer ook goed of de ramen correct zijn afgesteld. Deze moeten boven en achter IN het rubber liggen en niet er op. Tip voor het sluiten. Het gaatje links en rechts ontstaat 99% door het niet goed openen van de softtop. Je moet de korte beugel naar achteren bewegen bij het open van de softtop en de stof naar buiten trekken. Doe je dat niet dan perforeert het frame de stof van het dak.
Iedereen aan de F & TF !!