Re: HardTop MG TF

#2
Dag Rob,
Ik heb dat enige jaren geleden bij de hand gehad bij de hardtop van mijn MG-F .De bekleding zakt omlaag doordat de lijm is verouderd. In de hardtop zit een z.g. binnen-kap waarop de bekleding geplakt is. Deze binnen-kap is niet al te lastig te demonteren. Begin met de 2 kapspanners te demonteren. Aan de achterzijde zie je 2 clips. De bevestiging is een soort kliksysteem. Met een kunststof bekledingshefboompje is het veilig werken .Gewoon rustig en vooral geleidelijk omhoog drukken en lostrekken. De binnen-kap komt geleidelijk los. Het geheel wordt daardoor ook al beter hanteerbaar (en vervoerbaar). Verwijder alle oude bekleding en lijmresten. Ik heb vervolgens deze kale binnen-kap naar een regionale autostoffeerder (Moergestel) gebracht. Maar dit werk kan eigenlijk iedere (auto)stoffeerder. Deze heeft de kap voor een redelijke prijs opnieuw gestoffeerd. Nieuw stofje uitzoeken. Het opnieuw bekleden komt neer op: met nieuwe stof opnieuw beplakken. Iets wat je naar mijn idee beter aan de vakman kunt overlaten. Je bespaart op de prijs als je alles vooraf goed kaal maakt. De montage van de binnen-kap met de nieuwe bekleding wijst eigenlijk zichzelf. Als laatste worden de kapspanners weer gemonteerd. Succes Jan.

Re: HardTop MG TF

#3
Jan heeft helemaal gelijk dus daar hoeven we niks aan toe te voegen.

Heb je twee rechterhanden dan kun je het zelf en het geeft je veel voldoening. Bekleed de schalen regelmatig op omruil basis van de originele herbruikbare schaal. Een tip, kies voor zwarte of donker grijze stof. Wij doen dat omdat je dan geen afdrukken van je handen in de stoffering ziet. Heel vaak zien we een hard-top met donkere afdrukken van de handen van de gebruikers en dat doet afbreuk aan een mooie F of TF.
Iedereen aan de F & TF !!

Re: HardTop MG TF

#5
Bij gelegenheid een paar foto's Rob zou leuk zijn voor de lezers hier! Dit probleem komt veel voor.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: HardTop MG TF

#7
Dankjewel Rob voor de foto's, een erg mooi resultaat behaald.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: HardTop MG TF

#8
Ja leuk als je plotsklaps omhuld wordt door de hemelbekleding... Ik heb de binnenkap weer bekleed met zwart stof. De reden voor zwart is dat je dan de foutjes (vouwtjes...) afkomstig van het plakken van de stof niet zult zien. Blij dat ik voor zwart heb gekozen, want inderdaad .....