Ervaringen ODB2 uitlezen

#1
Ik heb een MG TF Steptronic uit 2002. Graag zou ik zelf de ODB2 willen uitlezen, omdat er soms meldingen zijn over motormanagement. Meestal wordt dit veroorzaakt door de katalysator. Heeft iemand ervaring met het zelf uitlezen de de OBD2? Welk apparaat wordt hiervoor gebruikt? Is een reset ook mogelijk? Of is het niet aan te raden om deze uit te lezen door een leek?

Ik ben benieuwd naar de ervaringen.

Met vriendelijke groet,
Wim Laverman

Re: Ervaringen ODB2 uitlezen

#2
Zelf heb ik een bluetooth OBD2 lezer van alibaba ofzoiets in mijn auto en een app op de telefoon. Het is vrij waardeloos maar het werkt wel om het lampje uit te krijgen. Bij mij gaat het om de gemeten waarde van de katalysator. Ongeveer 1x per maand veroorzaakt een te hoge waarde het lampje en met de app kan ik de code wissen.

Re: Ervaringen ODB2 uitlezen

#3
We hebben zowel een MG Rover Testbook alsmede Pscan wat gemaakt is voor de MG Rover modellen . Daarmee kunnen we overal in van de motor, tot de airbags, stuurbekrachtiging, alarm, abs, pektron (alleen late TF'jes) etc..... Met een OBD lezer krijg je meestal alleen een code maar kun je niet schrijven of een relatie van de codes achterhalen. Het enige wat OBD compatible is, is de plug en de foutcodes voor de rest kun je je TF alleen benaderen met de correcte apparatuur omdat de Rover modellen zeg maar een afwijkende taal spreken omdat dat toen nog niet verplicht was.

Mocht je hulp nodig hebben stuur dan een mail naar technical@mgfregister.nl .
Iedereen aan de F & TF !!